Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vo hajzlech

25. 12. 2001
23
1
2873
Autor
brachio

Nesnáším byt svojí ženy. Nebydlím tu, protože se sní rozvádím. Dnes jsem tu kvůlivá vánoc. Když máte šestlietý dítě, je těžký mu říct narovinu pravdu. Že není nic co jeho rodiče spojovalo. Kromě něho, samozřejmě. Šestiletej kluk není dospělej chlap, kterejm se pravda řikat musí. I když je těžký říct pravdu komukoliv. Je to nepopulární. Je to k posrání nepopulární. Ale očistný, když se k tomu odhodláte. Jenže když máte někoho doopravdy rád, nemůžete mu zbourat svět. Možná, že se mýlím. Možná je lepší říct pravdu i tomu klukovi. Jenže to nedokážu. Proto jsem v bytě svý ženy v kulichu. V pracovně u otevřenýho balkónu a v bundě. Nesnášim kouření na balkóně. Tak sedím v kulichu u svýho-našeho bejvalýho počítače. Jenže psaní bez kouření taky nesnáším. Takže bude kravál. Tak ať. Seru na ni. Jsem teď hodnej vánoční taťka. Mám uvařeno, usmaženo, zabaleno, rozdáno, odnávštěvováno. Hošík zavalenej dárkama uvažuje vo tom, že svět je krásnej. Asi ani nemůže usnout, andílek. Ale je mu co závidět? Zejtra večer ho zase opustím – půjdu do „práce“ a vynahradím svojí nový holce vánoční absenci.

* * *

Myslím na hajzly. Myslím, že toalety jsou rozhodně nedoceněný. Vzhledem k tomu, že naše civilizace je na kanalizaci závislá. Nikdo se nad nima nepozastavuje. Maximálně docení čistotu společnejch. Nebo nadává když něco nefunguje. Nebo si šperkuje ten svůj. Nebo svěřenej. Ale to je všechno. Přitom hajzly dokážou spolykat ty tuny sraček, který nás zavazujou a zároveň spojujou. Přitom dobrej hajzl je jak správnej chlap, kterej nekecá, udělá co je třeba. Zatočí se svinstvem, nevadí mu, že ho někdo občas chca nechca – chtíc nechtíc pochčije. Nebo to aspoň nedá najevo. Zvykl si na to. Že má co dělat s tím nejhorším a nikdo ho ani nepochválí, natož osloví. Jejich sebevědomí žijou z úlevy a pomíjivé blaženosti lidí. A přitom hajzl čeká na dobré slovo. Chce si postěžovat. Nebo aspoň pokecat. Někdy to dělám. Slušně pozdravím, porozhlídnu se. Tenhle smrdí (většinou smrděj všichni), tenhle fakt funguje chlapsky správně a přitom potřebuje vymést pavučiny, oškrábat voprejskanou omítku a vymalovat. Taky jsou mezi nima nafoukaný, moderní správně fungující a udržovaný. Taky jsou tu rezignovaný, bez elánu, torza v hnusnejch pajzlech co ledacos zažily. Ale i mezi nim jsou charaktery. Nebo znám zákeřný. Jsou jako lidi. Tvářej se přivětivě, a přitom spláchnou jenom napůl. To nesnáším. Hlavně když jsem na návštěvě. Protože většinou bejvám na návštěvě v činžáku, kde je všechno slyšet. Představuju si jak hostitel slyší druhý spláchnutí, nebo třetí (zásadně po sobě nechávám halzl čistej). Vím že mu hlavou problesklo co se stalo. Ačkoliv opouštím jeho svatyni čistou, vím na co myslí. Přestože serem všichni, jemu problesknou hlavou zrovna ty moje nechutný sračky, který se nedaly spláchnout napoprvé. Ale možná si to jenom moc beru. Ale hlavní je, že některý hajzlové jsou dobrý kamarádi.


1 názor

A.H.
17. 10. 2009
Dát tip
za ten humor *t*

zelva
11. 02. 2006
Dát tip
moc pěkně napsané...velice mě to zaujalo...tip

sk8ergirl
19. 01. 2005
Dát tip
asi budu divná, ale mně to nepřijde ničím vybočujující...

Pavlas
13. 03. 2003
Dát tip
velmi zajímavé!!!

Ženatej
04. 03. 2003
Dát tip
Jo!!!*

Bootex
26. 02. 2003
Dát tip
...tak toto není můj styl...příliš...jaké vlastně? Silné pocitově,to jistě...

Gunhead
11. 02. 2003
Dát tip
Po rozhovoru s tebou a tímhle dílem mě máš na krku... jinak souhlasím s myšlenkou dne... tip

Houbatec
20. 12. 2002
Dát tip
:-( *T!

Narvah
22. 10. 2002
Dát tip
Prolog je peknej. Myslim, ze je lepsi pro syna ma stavet svet, ne ten pravej, ale peknej. Jsem si tim jist. Je to tezky, ale je to to nejlepsi. Hodne stesti.*

Seregil
21. 03. 2002
Dát tip
...nemám slov....*)

brachio
07. 01. 2002
Dát tip
trefa...

Pepo
02. 01. 2002
Dát tip
Alina, a ja tiež ďakujem... Že si si prečítala a vyťažila svoju pravdu.

Dědouch
30. 12. 2001
Dát tip
jako obvykle vím co myslíš :)

Pepo
29. 12. 2001
Dát tip
Jen tak pro radost??? Je to smutné. Ale nemožno sa odťahovať a zatvárať oči. Lebo správny postoj je ten, že keď má problém človek, je to problém celého ľudstva. Rozvrátená rodina. Kapitola sama o sebe. Niečo, čo nemožno závidieť ani z omylu. Som v inej pozícii. Som v pozícii syna. Nie otca. A nie šesťročného syna. Ale nie je to jedno? Bývali chvíle, kedy som strašne závidel, keď som videl šťastnú rodinku (aspoň na pohľad sa tak zdalo). Ale potom som si uvedomil, že nikto nie je bez problémov, a tak keď ja mám problém takýto, ostatní majú zase problémy iné, o ktorých nehovoria... A DÁVAŤ DO OPOZÍCIE ŠŤASTIE A PROBLÉMY JE HLÚPE. To som si uvedomil, a odvtedy sa snažím akejkoľvek závisti vyhnúť. Viem, že nie je na mieste. Ale toto je najmä o hajzloch, ako píšeš. Prológ tam nie je náhodou. A preto hlavný text beriem viac-menej metaforicky. ... Mám dojem (neviem, či správny), že tu ide o zmietanie medzi pocitom vinny a dokazovaním vlastnej hodnoty, vlastnej ľudskosti. Ak je to tak, chcem ťa povzbudiť a povedať ti, že život ide ďalej, a ty máš možnosť naplniť ho. Ľudia sa podkýňajú, padajú. Ale dostávajú ďalšiu a ďalšiu šancu a to je dôvod pre opätovný boj. Vzdávať sa znamená nepochopiť. Nevzdávaj! Miluj syna a príjmi jeho odsúdenie, ak sa on k tomu odhodlá. Ale ty ho miluj, neopúšťaj ho. Mythus, díky za avi.

alina
29. 12. 2001
Dát tip
Pepo, tohle je nádherná moudrá, upřímná zpověď. A myslím, že právě takovéhle věci lidem pomáhají otvírat oči a hledat cestu jednoho ke druhému. Moc Ti děkuji!!! *o*alina

zoo
29. 12. 2001
Dát tip
Sou lidi, co mne v životě nechytli. Jsou jich hafa - a to nejsem z Vrna. Pardon. Z Brna. Ani Hašek, ani Hrabal, ani Páral, ani Kerouac (dejž i jemu teplou hlínu...), ani Tolkien... ani Vám nevím proč. Jen tak. Ne že nelíbilo. Nikdy neučetla na druhou stranu. Dokonce ani nevím, proč to sděluji právě sem. Asi Dědouchovi. :-)))

Stevenson
28. 12. 2001
Dát tip
Diky Mythusovi a Aline(hlavne, poslala mi Avizko) jsem zjistil, ze jsem omylem precetl jen prolog..)) Osobne mi ani tak nejde o tu nenavist a zlobu.. to si myslim, je stejne zamerne prehnano, ale ta vulgarita a vubec zachodova poesie mne neoslovuje, nebo spis uplne negativne. Mimo jine, uz to tu prece vice jak pred rokem bylo.. dovolim si ( ale neberte to jako sebereklamu, pls.) upozornit na svoji "Fekalistum", kde jem svuj nazor popsal- v zari minuleho roku. Dost mi prekvapuje nadsena rekace nasich ladies. Tem bych asi tezko psal milostnou poesii..)).. ale DOST..asi to schytam, ze bud nerozumim legraci, nebo jsem svatousek..))

Dědouch
28. 12. 2001
Dát tip
no, fakt mě trošku překvapuje že přes tohle neumíš. Ačkoliv nepreferuju tenhle styl, považuju to za jednu z cest jak napsat "sdělení", nic víc ale ani míň. Sdělení je možný realizovat více způsoby, někdo najde sílu se odkopávat prostěji, někomu se zachce nadsázky, jiný sáhne po troše provokace, kultovní Kerouac (nechci srovnávat) psal ledacos tak nafest že laskavému čtenáři slejzaly nehty...A taky to bude asi o momentálním stavu mysli, je-li člověk schopnej se přeladit a vnímat autora kterej psal z nějakejch důvodů právě takhle.V poslední době jsem objevil spisovatele Viktora Fischla, čtu jeho knížky asi měsíc a laskavá moudrost, prostota a inteligence která z nich vyzařuje mi působí potíže právě v tom "přelaďování" o kterým píšu. Asi bych opravdu nemohl střídat jeho knížky s dílama autorů který píšou třeba tímhle způsobem. To že to tak není je ale způsobený mojí neochotou to umět, nikoli tím že píšou jinak.

Beata
28. 12. 2001
Dát tip
Je to o koukání po světě, někdo si těch hajzlů všímá někdo ne a někdo nechce ...

Petulka
27. 12. 2001
Dát tip
Dost posraný :-))) mě to rozchlámalo tip

semy
27. 12. 2001
Dát tip
nenávist,zloba,slabošství,vulgarismus,odpor...."stejně jako celé dílo"a prolog mluví sám za sebe,je v tom cítit nevědomost..nenávist a bezcitnost...

Krel
27. 12. 2001
Dát tip
silné..

alina
27. 12. 2001
Dát tip
To "hajzlové vyprávění" mě nijak neoslovilo. Prolog mě sebral a připadá mi to děsivé a strašné! Je v tom tolik zloby, bolesti a nenávisti! Bože... děsí mě to! VIZ Mythus....

Mythus
27. 12. 2001
Dát tip
alina: ...super, sme dvaja avi...

zoo
26. 12. 2001
Dát tip
Pěkný. :-)*

Climaster
26. 12. 2001
Dát tip
/*/!!!!!!!!!!..perfecto..:o)))))

StvN
26. 12. 2001
Dát tip
já radši nic neříkám, zase byste mě sežrali(((

Mythus
26. 12. 2001
Dát tip
napísané dobre, ale ide tu o vulgarizmy?? Občas, teraz by ísť nemalo. hlavne v tvojej situácii nie...a uviesť si sa neuviedol veľmi dobre. Aspoň podľa mňa. Horšie si už ani nemohol. Za prológ by som ti dal aj výber (ak by som mohol), keby som z neho nezistil, čo za človeka tu máme. Viem, že ma za toto odsúdite, ale je správne klamať dieťaťu? dobrý človek neopúšťa svoje dieťa; nepretvaruje sa pred ním; "neurobí" si ho, ak vie, že dotyčnú/dotyčného nemiluje("Že není nic co jeho rodiče spojovalo"- to nikdy, tak prečo?) "půjdu do „práce“ a vynahradím svojí nový holce vánoční absenci." - táto veta ma dorazila najviac, nemám pochybnosti...zničiť dieťaťu život kvôli "holce"- mne z toho osobne páchne povrchnosť a "život", ako niektorí ľudia nazývajú chodenie po baroch, nightcluboch...a to mi vôbec neide do hlavy- máš dieťa predsa, máš zodpovednosť, máš lásku. Obetavosť ti chýba. Uzmierenie neide, neide pre to dieťa nič spraviť, aby netrpelo? Nič?...toto nikdy v živote nepochopím, ako môže byť niekto takto krutý? Ako? Ak to dieťa máš rád, spravíš pre neho niečo. Len šesť rokov, preboha, šesť. Toto sa volá ľudská tragédia- iróniou osudu bude, ak sa so svojím "dievčaťom" rozídeš. Tragédia... prepáč, že ťa odsudzujem ihneď prvou kritikou, že som voči tebe zlý...takéto poznámky si väčšinou odpustím a nerýpem sa v cudzích záležitostiach, ale toto je jedna z vecí, pri ktorých sa mi ježí srsť, nie som proti tomu imúnny by som to nazval. Ubližovať malým ďeťom, ktoré sú tak nevinné...to je hnusné, nie tie hajzlové misy, ani fekálie a exkrementy...toto nemá obdobu. denis p.s.: ak som ťa "odhadol" zle, prepáč, ale všetko tomu nasvečuje....fuj

clovrdik
25. 12. 2001
Dát tip
zajímavá úvaha, líbí se mi to, dávám TIP a zařazuju k sobě do klubu

Dědouch
25. 12. 2001
Dát tip
tyvole já tě taky zařazuju k sobě do klubu, Dlouhý bidlo a Štětináč kejvaj že Jo!

Beata
25. 12. 2001
Dát tip
Skvělá úvaha! Mluví mi z duše, to splachování u návštěv...jedna z mého života by byla na samostatnou velmi velmi humornou povídku. Čteš se mi dobře, moc dobře, píšeš dynamicky a vulgarismy jsou tam, kde mají být. Líbil se mi už prolog. TIPama rozhodně neplýtvám, ale za tuto úvahu, máš ho mít *

brachio
25. 12. 2001
Dát tip
óóóó mocní ! tolik chvály !! to jsem vskutku nečekal !!! (takže díky)

mistr
25. 12. 2001
Dát tip
Nějak se s tím vyrovnej, protože mě se to taky líbí. TIP

myrinda
25. 12. 2001
Dát tip
jo...dost dobry.....co povidam............sila........TIP

Stevenson
25. 12. 2001
Dát tip
Uvedl jsi se dobre.. jasne a pochopitelne..a ze si u mne pletes pohlavi, to je detail.. TIP

papouch
25. 12. 2001
Dát tip
my měli na vojně jednoho poručíka, naprostej magor a ten nařídil natřít hajzlový mísy acetonovou barvou na hnědo, aby inspekce ze štábu nepoznala, jak sou furt posraný.. :-))

Leata
25. 12. 2001
Dát tip
jo, jo, je to sila... tip

*

omlouvám se, jen mi to něco připomnělo... ;-)) (S sebou kynedril, igelitový sáček, skládací stoličku, abyste se mohli zavčasu posadit, a Vy, kteří jste již dle svých vlastních uvážení již usedli, prosím, nevstávejte…………. a nezapomeňte si přibalit svačinu, to jen pro Váš osobní pocit svobody……….. Jsem hovno, co právě dopadlo na samé dno rybníčku bez rybiček i bahna s křišťálově průzračnou vodou a vůní po čerstvě otrhaných citrónech, na samé dno bílé porcelánové záchodové mísy. Jsem výkal, který právě vlivem chladné vody ztrácí své tělesné teplo, jež mu poskytovalo lidské tělo boha. Ulehávám na bílou tvrdou postel, voda si se mnou již přestává pohrávat a vyčkávám momentu, kdy budu odsouzeno k pouti těmi nekonečně spletitými a tmavými chodbami až tam, na místo, kam patříme všechna. Bude tam tma, snad právě toho se obávám nebo splynutí, ztracenosti či rozkladu. Mám strach, že mi tam bude zima.) fakt sorry... je to VYNIKAJÍCÍ!!!! II*II

Kněz
25. 12. 2001
Dát tip
jednou jsme to posrali a teď už je to všechno jedno........ .......a nebo ne? !*t...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru