Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O prázdné dlani

17. 10. 2011
17
12
2148
Autor
Marcela.K.

naděje malý kamínek na prázdné dlani zmizel kam ach kdosi oblázkem tím hodil a dohodil až ku hvězdám (J.Skácel)

 

Stála opřená zády o kamennou zeď a nastavovala tvář jarnímu slunci. Kolem ní se rozlévala řeka cizích slov a přes zábradlí stékala do Vltavy. Občas v ní zacinkal smích, chvílemi ji rozčeřil výkřik…

Neotevřela oči. Netroufala si je otevřít. Věděla, že on stejně nepřijde.

Přesto bylo hezké si představovat, že ten bláznivý nápad byl jeho.


,,Co by sis přál k narozeninám?“ odklikla otázku a čekala, až se rozsvítí  Nová zpráva.

„Ty se ptáš? Ty to nevíš?“

,,Netuším. Vloni to byl opravdový dopis…“

,,Letos je to opravdová holka.“


Uslyšela mávání křídel. Trochu se lekla a konečně otevřela oči. Vedle ní na zídce přistál holub. Stál a díval se na ni.  Pozorovali se chvilku navzájem.  Pak proběhly kolem zídky dvě křičící děti a holub se vznesl do bezpečí.  Sledovala jeho let, dokud se nevmísil do hejna nad řekou.

Otočila se a vytáhla z tašky mobil. Od té doby, co si ho pořídila, přestala nosit náramkové hodinky.

Kdyby býval chtěl, už by tu byl, pomyslela si, když se na displeji objevila šestnáctka.

Rozhlédla se, ale množství lidí procházejících po mostu, ji nedalo šanci si jen pomyslet, že by snad…


Zastavila se u krámku se suvenýry.

Ukázala prstem na popsaný kamínek, vytáhla z peněženky bankovku.

Když zaplatila, nemohla minout pohled muže, který stál nedaleko a…

Popošla k dalšímu stánku.  Ohlédla se. Díval se na ni.

Sevřela dlaň s kamínkem a sklopila hlavu.

V té chvíli uslyšela melodii. Sáhla do tašky pro mobil.

„Poznáváš mě?“

Zvedla hlavu, otočila se a usmála: ,,Teď už ano.“

 

 


12 názorů

A.H.
29. 10. 2011
Dát tip
*

koloušek
24. 10. 2011
Dát tip
T*

větroplach
19. 10. 2011
Dát tip
hezká miniaturka :) *

8hanka
18. 10. 2011
Dát tip
neviem, ci som dobre pochopila, na mna posobi Tvoje dielko uzasne pozitivne, podla mna dlan urcite prazdnou nezostala a nielen kvoli kamienku:) *****

Marcela.K.
18. 10. 2011
Dát tip
Některé texty, byť prozaické, jsou špatně dešifrovatelné. Měl pomoci název...ale ono to je vlastně jedno.

Lakrov
18. 10. 2011
Dát tip
Hezký "obrázek" rozpačitého setkání po letech; nebo snad poprvé?

nostalgik
18. 10. 2011
Dát tip
my, sochy od kamenného mostu dějů známe spěch i bojů ryk, známe zradu nevěry i pomstu prostý vůz i zlatý dostavník lásku známe při setkání s mládím svět psaníček, kytic i mobilů, jsem jedna znás a svým stínem chladím tu závist v očích místních čumilů :o)

gabi
18. 10. 2011
Dát tip
áno!líbíííí *

Diana
18. 10. 2011
Dát tip
Hezké, romantické :-)*

srozumeni
18. 10. 2011
Dát tip
Hezké,líbí se mi...*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru