Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

čas spomienkový

30. 10. 2011
38
60
3966
Autor
8hanka

cas dusickovy... Stretáš svojich predkov, tu v nás žije všetko, tu v nás žije všetko (M. Gombitová)

 

včera sa mi pri  otcovom hrobe okrem iných vybavila spomienka spred 40 rokov, aj keď v nej otec nezohráva hlavnú úlohu, je jej súčasťou...

 

Mala som štrnásť, bol krásny júlový večer, obloha plná hviezd, na hladine Váhu trblietajúci sa  odraz Mesiaca, pod neďalekou horou žiaril oheň trampov.

Sedela som v okne, ako bývalo mojim každodenným zvykom,  pozerala na svet okolo a snívala s otvorenými očami.  Cítila som  vôňu leta - zmes vody, kvetov, tráv, tepla chodníkov...túžila som rozbehnúť sa na lúku, naplno precítiť voľnosť, no nešlo to. Otec mňa ani staršiu sestru nechcel večer púšťať nikam.

Zrazu sa pod mojim oknom zjavila postava s gitarou - neznámy  chlapec sa uklonil,  začal hrať a spievať :..."posečkej, lásko má, okamžik, vždyť svět je velikej otazník..."

po prvý raz som počula Otázky od Olympicu, výnimočnú  pieseň,  odvtedy  patrí k mojim  naj.  

Chlapec dohral, uklonil sa a odišiel. Vo mne doznieval čarovný zážitok, cítila som sa ako novodobá Júlia.

O pár minút došiel domov otec, neviem, čo by sa  stalo, keby bol zastihol  chlapca pod oknom, určite by to však malo nepríjemnú dohru. Ďakovala som osudu, že ma nechal vychutnať "podoknovú scénu" bez  otcovho zásahu.

Na druhý deň chlapec patriaci k skupinke trampov odcestoval domov,  vraj sa volal Josef a bol z Brna. Ostal mi po nom jeho rukou napísaný text Otázok.  

Spomínam naňho,  dúfam, že žije a  je šťastný aspoň tak, ako som bola šťastná ja v ten večer...mnohé som odvtedy prežila, mnohé zabudla, no krehký, niekoľkominútový zážitok vo mne ostal na celý život, Josef, ďakujem:)

Spomínam s láskou  na všetkých, ktorí odišli navždy z môjho malého sveta, prísneho otca viac chápem, odkedy mám deti, i keď som sa v jeho šľapajach nevybrala, uznávam slobodné rozhodnutia detí, som len niekto v pozadí, čo sa im  snaží pomôcť, poradiť...snáď sa mi to aspoň trochu darí. 

" kolik mám ještě dní, než příde poslední..."


60 názorů

Zeanddrich E.
23. 09. 2021
Dát tip 8hanka

Krásně napsáno, ..., hezkéobsahem

Co se týče starostí o děti - tam se nedá moc hrát na systém „pokus-omyl" - (až se něco stane, teprve potom budu starostlivější) - takže čím jsem starší, tím více starostlivé rodiče (ale i babičky, dědečky, td.) chápu.. .

Mnohdy máme v dospělém věku pocit, že jsme si v dětství mohli užít daleko více (nebo že jsme si užili o dost méně, než děti kolem nás, ..., spolužáci, td., ), ale kdyby se nám něco vážného přihodilo, přišli bychom zase třeba o ty zážitky pozdější, dospělé.. .

Zde dole na Zemi, v tomto „balance clubu", je prostě všechno o rovnováze, o nějaké vyváženosti :).

((...)).

 


blacksabbath
01. 08. 2021
Dát tip 8hanka

to je nádherné.....vnitřek i obal


IQ nick
03. 08. 2016
Dát tip 8hanka

Ježiš, to musel být krásný žážitek......napsáno čtivě a s lehkostí

jak píše Petr333 mnohovrstevnaté a laskavé :-)


HadrovaPanenka
09. 06. 2016
Dát tip 8hanka

Krásné ***


Petr333
20. 01. 2015
Dát tip 8hanka

Znovu si Tě pročítám...není to jen to vzpomínání na ten jistě romantický večer, ale těch vrstev je v tom příběhu více...pro mě poutavě a s laskavostí napsáno ...veliká škoda, že už nepíšeš.


8hanka
18. 02. 2012
Dát tip
filemon, zvedavec - dakujem Vam :)*

zvedavec
18. 02. 2012
Dát tip
pekné

filemon
08. 01. 2012
Dát tip
To je krásny zážitok. Z niektorých chvíľ človek čerpá veľmi dlho :))

8hanka
01. 12. 2011
Dát tip
medvidku, aj mna Tvoje mile slova:)

8hanka
22. 11. 2011
Dát tip
Vendulka, ja dakujem, pohladzas slovami:)*

8hanka
17. 11. 2011
Dát tip
Hloubava, dakujem, velmi...aj za slova, aj za to, ze si sem nazrela, vazim si to:)

Hloubavá
17. 11. 2011
Dát tip
Tuhle tvou vzpomínku jsem si vychutnala. Je v ní opravdovost.

jejdavilda
10. 11. 2011
Dát tip
*

Taubla
09. 11. 2011
Dát tip
Ahoj Haní, děkuju za milá slovíčka a taky, že nahlížíš na moje webovky, což mě moc příjemně překvapilo... Děkuju za optání, zvířátka se mají fajn a jsou v pořádku. Bez nich si neumím svůj život představit... Pa pa a přeju krásný večer. :-)

8hanka
09. 11. 2011
Dát tip
Blani, velmi rada Ta vidim, rada citam, uz si mi chybala, vdaka, ze si konecne nieco uverejnila na Tvojej stranke. Dakujem za krasne slova, ano, vsetci mame spomienky, ktore nevyblednu... Ako sa maju Tvoje zvieratka?

Taubla
09. 11. 2011
Dát tip
Haničko, s takovým citem jsi psala své řádky, že se mi doslova zaryly pod kůži. Taky vzpomínám na své zemřelé blízké, není dne kdy bych si nevzpomněla. A tvé vzpomínky na mládí mě pohladily na duši. Snad každý máme uvnitř sebe navždy zakotvené úryvky našeho žití. Příjemné chvilky, které nikdy nevyblednou - a to je dobře. Moc krásně jsi to napsala a já ti posílám zasloužený tip. Přeju ti krásný den. :-)

8hanka
03. 11. 2011
Dát tip
Robinka, dakujem, ze si ku mne nazrela i za *

Robinia
03. 11. 2011
Dát tip
*

8hanka
02. 11. 2011
Dát tip
kolousku, ano, bol krehucky, a predsa uzasne emotivny:) Dakujem za milu navstevu:)

koloušek
01. 11. 2011
Dát tip
To musel být silný zážitek opravdu na celý život.T*

8hanka
01. 11. 2011
Dát tip
Páter, veľmi rada Ta vidim a dakujem za mile slova:)

PÁTER
01. 11. 2011
Dát tip
Moudré zastavení a ohlédnutí. A vzpomínka k těm, kteří nás vedli do života. Myslím si, že kdo má v úctě zemřelé, je milován živými. A tak by to mělo být. t*

8han...nepodceňuj se,každý má své plusy

8hanka
31. 10. 2011
Dát tip
vies si vybrat, v com mas byt oneskoreny...ja som vo vsetkom ostatnom:)

...jsem opožděný :)))

8hanka
31. 10. 2011
Dát tip
UZ? Na mna to prislo ovela skor:)

...už se mi stává,že nemám

8hanka
31. 10. 2011
Dát tip
Ty mas vzdy pravdu, ako to robis?:)

...ještě pobudem,ale stopro míň,než už jsme tu byli

8hanka
31. 10. 2011
Dát tip
blbounku, diky, nech za to stoja, kym sme tu:)

...je jedno kolik,počítají se jen ty co byly*

jejdavilda
31. 10. 2011
Dát tip
*

8hanka
30. 10. 2011
Dát tip
dakujem, je mi cťou vidieť Ta u mna

8hanka
30. 10. 2011
Dát tip
Romanko, diky:)

8hanka
30. 10. 2011
Dát tip
Chigwell, som dojata, dakujem:)

Chigwell
30. 10. 2011
Dát tip
Nádhera...zimomriavky...:) *

8hanka
30. 10. 2011
Dát tip
Alegnicko, pekne sa cita, co mi pises:) Dakujem

8hanka
30. 10. 2011
Dát tip
nostalgik, na "Romea" rada spominam:)

8hanka
30. 10. 2011
Dát tip
gabi, rada ta vidim:)

8hanka
30. 10. 2011
Dát tip
Dianka, potesila si:)

Alegna
30. 10. 2011
Dát tip
hezky se mi to četlo***

nostalgik
30. 10. 2011
Dát tip
Dobře napsané, příjemně čtivé, filozoficky peticé... ***

Diana
30. 10. 2011
Dát tip
Krásná vzpomínka, krásně, čistě a křehce napsaná. T*!

gabi
30. 10. 2011
Dát tip
príjemné spomínanie...fajn, že si sa podelila *

8hanka
30. 10. 2011
Dát tip
srozumeni, to snad nie, to si nezasluzim, diky:)

srozumeni
30. 10. 2011
Dát tip
nádherné...***

8hanka
30. 10. 2011
Dát tip
Sebastianka, Avox, Evička, rada Vas vidim:) Prajem Vam veľa slniecka:)

renegátka
30. 10. 2011
Dát tip
hezká vzpomínková písničky jako milníky našich životů pořád se jenom ptáš a odpovědi tý se nedočkáš

avox
30. 10. 2011
Dát tip
moc pěkné vzpomínání :-) */

Sebastiana
30. 10. 2011
Dát tip
*

8hanka
30. 10. 2011
Dát tip
Koniasku, Sepotko, velka vdaka:) Chcela som spominat v tomto case trosku inak, prajem Vam krasnu nedelu a vela prijemneho spominania:)

..hezká vzpopmínka..

konias
30. 10. 2011
Dát tip Zeanddrich E.
Jako vždy...skvěle vyváženej text, kterej se čte úplně samospadem...o obsahu netřeba mluvit... T**

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru