Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rozprávka

30. 12. 2001
5
0
2338
Autor
NoHead

No ... rozprávka ... posúďte sami.

Včera som ležal s Kikinom v posteli. Aby nevzniklo nejaké nedorozumenie Kikin je niečo vyše dvojročná slečna - moja neter. Večer sa jej nechcelo spať, tak ušla zo svojej postieľky ku mne, že jej mám porozprávať rozprávku. Chcela o kozliatkach alebo prasiatkach, kedže som si ich ale nepamätal, nakoniec pristúpila aj na Červenú Čiapočku. Asi som už príliš vyrástol, pretože celú Čiapočku som povedal v šiestich či siedmich vetách (OK, preháňam, ale ozaj ich nebolo viac ako 20.). Pripúšťam, ako rozprávkar by som sa neuživil. Kedže Kikin nevyzerala, že by jej to stačilo, začal som o Snehulienke. Tam sa mi darilo lepšie, len som si za ten svet nevedel spomenúť, čimže ju tá zlá kráľovná skúšala otráviť prvé dva razy. Teda ... aspoň som si myslel, že sa mi darí lepšie. Odrazu v strede dramatickej vety prišla žiadosť...
\"Poďme von!\"
\"Joj, Bambuľka, teraz nemôžeme.\"
\"Prečo nemôžeme?\"
\"Lebo už je veľa hodín, vonku je tma a zima.\"
\"Prečo?\"
\"Čo prečo?\"
\"Prečo je vonku zima?\"
\"Joj, Bambuľ, to je ťažká otázka.\"
\"... ?\"
\"To ozajsky chceš vedieť, ako Zem obieha okolo Slnka a že zemská os je naklonená a ako to všetko súvisí so striedaním ročných období a zmenou teploty?\"
\"Uhm.\"
\"No dobre, tak ja to skúsim. ... tak si predstav, že Zem je guľatá ako lopta.\" - pri tejto vete spozornela. Možno preto že jej to nešlo do hlávky, alebo preto že sa rada hrá s loptou.
\"Tuto je Zem a tuto je Slnko.\" - pre názornosť som zdvihol obidve ruky zaťaté v päsť.
\"A Zem krúži okolo Slnka.\" - naznačil som rukou pohyb.
\"Po takej kružnici. No, je to síce elipsa, ale to je teraz jedno. Takže Zem krúži okolo slnka a popri tom ešte rotuje okolo svojej osi.\" - naznčený pohyb rukami sa skomplikoval a z pochopiteľných fyziologických dôvodov (ak neveríte, skuste) nebol celkom presný, tak som sa pre istotu spýtal - \"Chápeš?\"
\"Uhm, chápem.\"
\"Dobre. Ešte je tu tá vec, že os okolo ktorej sa Zem otáča je naklonená.\" - nemám tri ruky, tak som na chíľu zrušil slnko a vystretým nakloneným ukazovákom som ukázal, ako asi naklonená.
\"To znamená, že v zime sme asi niekde tu.\" - Zem sa odrazu priblížila, teda ... vystrel som dlaň a snažil som sa, aby sa tvárila ako časť povrchu Zeme. Slnko som opäť zrušil a prstom som ukázal kde asi. Tipujem že som trafil do zemepisnej širky Švédska, ale to je pri tomto druhu vysvetlovania hádam prípustná odchylka.
\"Takže slnečné lúče dopadajú pod takýmto uhlom a navyše Slnko osvetluje túto časť Zeme kratšie ako v lete a preto je zima.\" - úprimne priznávam, že neviem, ktorý z týchto faktorov je dôležitejší.
\"No a v lete sme niekde tu.\" - výsek Zeme sa presunul na druhú stranu už neexistujúceho Slnka a prstom som trafil sever Afriky.
\"Slnečné lúče, vtedy dopadajú viac kolmo a Slniečko svieti dlhšie a preto je v lete teplučko.\"
\"A bola tam aj mamina?\"
\"Kde? Myslíš v Zime, keď sme tu?\" - ďalší presun Zeme. Tak ma napadá, ďakujem Bohu, že On to nikomu názorne nepredvádzal.
\"Ano.\"
\"Jasňačka, že je tam aj mamina. Aj Tomčo, aj babka.
Takže tak, je to jasné?\"
\"Uhm, idem hajať\"
\"Dobre anjelik, daj mi pusu a utekaj.\"

Zaspala skoro okamžite ako sa skryla pod paplón.


breta
14. 03. 2002
Dát tip
:o) nedávno jsem našemu capartovi vysvětloval, jak se Země otáčí kolem Slunce a tak........ ale takhle pěkně jsem to neuměl..... :o) *

Princessx
28. 01. 2002
Dát tip
jojojojojojo :o))

Pepo
02. 01. 2002
Dát tip
"A bola tam aj mamina?" - tu som sa chytil.

Naso
01. 01. 2002
Dát tip
Vítam v klube! :-)

Mythus
31. 12. 2001
Dát tip
...teeeda! má to SRDCE! buch-buch ...veľké -------------------------------------------------------------------------------------------- takže si ležal s KikinoU? :) (nedalo mi, prepáč!)

NoHead
31. 12. 2001
Dát tip
Diks, velmi potesujuce ohodnotenie. Ja ju volam Kikin a nie Kikina, takze preto to sklonovanie. Mozno je to divne, ale nie je to preklep. Neprepacim! Niet co. :o))

Mythus
31. 12. 2001
Dát tip
...hehe čítam stále dookola...nabažím sa? :)

Naso
30. 12. 2001
Dát tip
:)))) Peknúčke! Asi ťa zoberiem za poradcu, až moja Emmka príde do tohto štádia! Tip a zaraďujem do sekcie Próza v našom klube! (ktorého stále nie si čleom, xixi...)

NoHead
30. 12. 2001
Dát tip
Vdaka za pochvalu. Verim, ze Emcu zvladnes aj sam, ale rad poradim, ak budes ozaj chciet. Klub ... no cojaviem, nevidim ani najmensi kustik dovodu sa tam kliknut ... ale mozno sa mylim.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru