Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dým nad brambořištěm dovoněl

15. 11. 2011
27
30
3900

 

Husí klíče již dávno zamkly léto

barevní draci stočili schlíplé ocasy pod ramena

podřimují v komoře

někteří na skříni

dým nad brambořištěm dovoněl

hroudy voní ospale

ospalé stromy setřesou poslední mrtvý list

všude se povaluje nostalgie

 

čas snění

slepých zrcadel v kalužích po ránu

stébel trávy zkřehlých jinovatkou

praskání polen v krbu

grogu a svařáku

čas kouzel

skořice

a nedočkavých příběhů

co kloužou po prvních kapradinách na okně

 

 

 

 

 


30 názorů

100Wzarovka
27. 11. 2011
Dát tip
šepotko, čí jsi agent? Reklama na rum a podobné výdobytk zabalená opravdu pečlivě do nostalgie! :-))

Diana
24. 11. 2011
Dát tip
přesně tak! Umíš :-)*

Hydron
19. 11. 2011
Dát tip
*

vždycky je to takové klouzání tvoje verše jako po klouzačce po střeše a z okapu dolů... :))))))))))))))

...kapradiny na okně***to by mě menapadlo

Chigwell
17. 11. 2011
Dát tip
Tak teď už se na zimu těším *

Sebastiana
17. 11. 2011
Dát tip
podzimní*

Rampoušek
16. 11. 2011
Dát tip
děkuji za příspěvek do klubové soutěže a za zařazení :))

..díky ti za to:))) ..furt se k tobě chystám..vůbec poslední dobou nestíhám! ..to má být omluva:)))

Zuzulinka
16. 11. 2011
Dát tip
tož jsem to za Tebe napsala já:-), zcela neromanticky..ale pravdivě

..jééééé..Štěpooo..moc..moc..moc ti děkuji:))) ..to teda rozhodně vyzkouším..však teplé mléko s rumem piju často..vodáci to dovedli k dokonalosti:))) ..za to zítra vložím jednu pro děti..zase sice myší..ale jinak:))

Medvědí mlíko(vodácké provedení)-pro cca 4 zmrzlé vodáky: 1.v ohništi založíme oheň 2.do kotlíku vlijeme cca 1l vody a zavěsíme nad oheň 3. vodu v kotlíku "překulíme" varem a přidáme jedno otevřené kondenzované slazené mléko v plechovce tzv. Salko. Vyluhujeme salko z plechovky. Vyluhovanou plechovku vyndáme z kotlíku a opět "překulíme" varem 4.Odstavíme kotlík z ohně a vlijeme cca 0,5 l tuzemského speciálu- rumu tuzemského. 5. Postavíme kotlík nad ohniště a opatrně přihříváme. Pozor! - nad oheň jen již na chvilku ( dojde-li k "překulení" varem je to špatně a většinou již pozdě), abychom neodpařili příliš energetické složky - bramborový líh. 6.Odstavíme z ohniště, ihned podáváme a ihned konzumujeme. V domácím prostředí připravujeme ML následovně: 1. Na sporáku ohřejene v hrnku (vhodný je zejména keramický hrnek a varným dnem) 0,5 l vody těsně až k varu (překulení). 2. Vodu odstavíme z plotny, osladíme (lze i cukrem) a vlijeme mléko (při použití cukru není použití slazeného Salka nutné). Doporučení: před oslazením je možné vyluhovat ve vodě 1 sáček černého čaje zn. Pigi 3. Postavíme zpět na sporák, překulíme a přidáme 1 polévkovou lžici másla. Máslo necháme na povrchu tekutiny rozpustit tak, aby pokrylo celou hladinu. Odůvodnění: vytvoření ochranné vrstvy zabraňující nadměrnému úniku těkavých parních složek. 4.Vlijeme cca 1 dcl(dva velké panáky) rumu tuzemského. Tekutinu opět jen "překulíme" varem a podáváme. POZN: ML připravené v domácích podmínkách vydrží teplé v keramické nádobě bez ztrát dosti dlouho takže doporučuji komzumovat tzv. na pohodu. Dobrou chuť! J.Š.

..Ferry..egilovi bohužel nesahám ani po kotníky:))) ..ale díky..:)) ..no..s tím vzduchem to je nadělení! ..jééé..Štěpo..mědvědí mlíko vůbec neznám..co to je????

Perfektní náladovka, hezké obrázky přelomu podzimu versus zimy. A "slepá zrcadla kaluží" ta mne teda dostala. Troufám si tedy jen připomenout, že k oblíbeným podzimním energetickým nápojům vedle svařáku a grogu lze bez výčitek zařadit i vodácké "medvědí mlíko" (zkratka ML). Je dle mne velmi chutné, plné energie se špetkou antidepresiv na bázi tuzemských speciálů.Budiž jim všem sláva a teplo odspodu! Zdar a sílu! J.Š.

Ferry
15. 11. 2011
Dát tip
nostalgie, zrcadla, dnes máte s egilem jednu múzu, to bude tím nemocným povětřím... *

:o))) seš moc hodná..no:)))

srozumeni
15. 11. 2011
Dát tip
Hm,tak jak myslis. Urcite proto mas nejaky duvod,ze to tam tak je. Ale mne se to stejne nebude libit o to mene.

..ale..víš co..změním to..aby to bylo hned za sebou..))

..já o tom vím..je to tak schválně..mělo to být hned za sebou..akorát..že mi pak do toho vlazla ta nostalgie:)))

srozumeni
15. 11. 2011
Dát tip
Pardon,nechci byt za stouru. Je to moc a moc krasne. Uplne se bojim napsat,že mi tam nepatrne zaseklo hroudy ospale a pak skoro vzapeti ospalé stromy. Ale je to detail. Jinak opravdu moooc krasne...***

..děkuji všem..tobě za báseň ..nostalgiku..:)) ..Zuzulinko..měla jsem fakt velké cukání to napsat..ale to víš..romantik..no:))))

Zuzulinka
15. 11. 2011
Dát tip
a smog a smog a smog.....:-)

renegátka
15. 11. 2011
Dát tip
je tam všechno, co dělá podzim podzimem

Tony.cs
15. 11. 2011
Dát tip
Čas koéuzel, pravda ***

konias
15. 11. 2011
Dát tip
velmi...velmi nostalgické :) T

nostalgik
15. 11. 2011
Dát tip
zem opadané listí kryje barevný drak sklopil chvost kolem se válí nostalgie i já se přidám, smutku prost :o)

..díky..oběma:)) ..nj..romantik..co už nadělám:)))

gabi
15. 11. 2011
Dát tip
takéto ty vieš a vieš, že ich mám rada, tvoje maľované obrázko - verše podľa názvu tuším, že ide zasa o akúsi súťaž, a tak neporuším pravidlo a netipnem, iba pochválim

Háber
15. 11. 2011
Dát tip
náladovka *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru