Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

o Velkým voze a tak

16. 11. 2011
30
44
2412
Autor
aleš-novák

bejvaly časy

kdy ještě hvězdy stály vyrovnaně

v řadách jedna za druhou 

a vedle sebe

jako na šachovnici

a vůbec

celej vesmír byl tak nějak

snadno k přehlédnutí

 

pak přišel On

a jedním máchnutím poslal

bowlingovou kouli měsíce

aby to celé rozstříkla

po plátně noční oblohy

 

jestli tomu nevěříte

klidně se přesvědčte sami

co chvíli to opakují

v hodně zpomaleném záznamu

stačí

si počkat

 

na úplněk


44 názorů

**********

Petr.II
24. 11. 2011
Dát tip
jo - t*

Diana
22. 11. 2011
Dát tip
Moc, moc pěkné! Zase jsi překvapil :-)*

F.L.Vděk
21. 11. 2011
Dát tip
Hezký.

koloušek
18. 11. 2011
Dát tip
T*

ale ne, jen jsem viděl ten krásný úplněk, tak mi to připadlo jako bowlingová koule...:o)

avox
17. 11. 2011
Dát tip
jako kdybys pamatoval ty hvězdičky v zákrytech... anebo jsi byl na bowlingu? :-))*/

Jejda, to je ale pěkný!

Chigwell
17. 11. 2011
Dát tip
....... T/O

jasně, většinou mě debaty baví víc než samotná moje díla u nich :o)

Toscana
17. 11. 2011
Dát tip
Aleši, ale jsi za tu debatu rád, ne?? :o))

moorgaan
17. 11. 2011
Dát tip
jo jo bejvavalo...dokud koule nazacaly konat..

kdo by to byl řekl, že se tu rozvine taková hvězdná debata :o)

Toscana
17. 11. 2011
Dát tip
Jo, sluneční soustava má protnout galaktický rovník - a nejsem si přesně sichr, ale mají být i všechny planety srovnané v jedné takřka přímce, což má ovšem jeden malý háček, z jedné strany Slunce mají být všechny vyjma Země, ta by měla být z té druhé. Čili nechráněná gravitací těch velkých před kosmickým "smetím". Ale fakt je to jen co jsem tak slyšela, neověřovala jsem si to zatím nikde.

Kapsa
17. 11. 2011
Dát tip
Toscana: Zajímavé, je že toho posledního úplňku jsem si taky tak nějak všímal :) Ale mléčnou dráhu jsem neviděl kdovíjak dlouho... Možná je to tím, že bydlím ve městě :( Jen pro zajímavost 21.12. 2012, kdy končí mayský kalendář dojde k tzv. Galaktickému vyrovnání.

Toscana
17. 11. 2011
Dát tip
8hanka - tvá chvála mě moc potěšila, asi si zalezu někam do koutka a budu se tam rdít studem, protože to je hodně velký nezvyk... :o))) Díky.

8hanka
16. 11. 2011
Dát tip
hviezdny prach je uzasny, Ales je sam o sebe hviezda, takze moze byt spokojny, komenty od teba obohatia kazdeho z nas:)

Toscana
16. 11. 2011
Dát tip
Ahááá, takže v podstatě jako "mít na svědomí nějakou lumpárnu"... Díky za vysvětlení. Jo, zbytek k těm hvězdám jsem ti dala na vzkazník, abych to tu Alešovi nezaházela hvězdným prachem :o)))

8hanka
16. 11. 2011
Dát tip
Toscana - si uzasna, dakujem, ked Evka pisala o Kasiopei, vtedy som si spomenula, ze to je ona, tu rozoznam, v lete mam nad balkonom po pravej ruke Velky voz, s tym sme kamarati:) Dnes sa mi von nechce, urcite vsak v blizkej dobe pojdem hladat maslu aj psika, este raz dakujem:) mať niečo na rováši - Previniť sa niečím voči niekomu, niečo vyviesť

Toscana
16. 11. 2011
Dát tip
Renegátka: Až tak bych nesouhlasila s tím, že Měsíc tomu pozorování napomůže - spíš naopak. Nejlépe jsou hvězdy vidět za jasné bezoblačné oblohy právě v novu, kdy Měsíc svým svitem nepřebíjí svit hvězd. :o)

Toscana
16. 11. 2011
Dát tip
A ještě návod kde to hledat: nad jižním horizontem :o))

Toscana
16. 11. 2011
Dát tip
Hani, W je Kasiopea, ale Renegátkou zmíněný Orion, který je na obloze vidět jen v zimním období, je taky krásný. Vypadá jako postavená mašle. A když si od dolního levého rohu protáhneš pomyslnou čáru ještě dál šikmo doleva, uvidíš nádherně jasnou hvězdu: Sírius, která je součástí souhvězdí Velkého psa (Velký pes představoval původně egyptského boha Anubise se šakalí hlavou.). Taky se jí říká Psí hvězda. Ani Orion, ani Sírius přes léto neuvidíš, jen za jasné zimní oblohy. Tak si jich užij :o)))

Toscana
16. 11. 2011
Dát tip
Kapsa: na ten poslední úplněk jsem se taky dívala s nebývalým potěšením, dokonce jsem kvůli tomu v noci chvíli mrzla na balkoně. Byl úžasný!

Toscana
16. 11. 2011
Dát tip
Moc krásný, Aleši, tohle jako bys ani nebyl ty, taková příjemná forma schizofrenie... :o)) *t 8hanka: Spln bych věděla, ale v čem plavu, je "mít něco na rováši" - to fakt teda netuším.

srozumeni
16. 11. 2011
Dát tip
super...***

8hanka
16. 11. 2011
Dát tip
Evi, nie som ta, co chodi s hlavou k zemi, nocnu oblohu milujem a rada pozeram na trblietajuce sa hviezdy...chyba je v mojom zraku, ze uz tak jasne nerozeznávám:)

renegátka
16. 11. 2011
Dát tip
nesmíš se dívat do země, ale podívej se na noční oblohu, až bude měsíc v úplňku, tak ti na tu krásu přisvítí

8hanka
16. 11. 2011
Dát tip
Evi, diky:) Viem, ze ich je vela krasnych, no nedovidim na ne:)

renegátka
16. 11. 2011
Dát tip
Hezčí než Kasiopea je souhvězdí Orionu, má tři hvězdy v pase

8hanka
16. 11. 2011
Dát tip
to je super aplikacia, ja rozoznam akurat Velky voz a este jedno, nazov si neviem spomenut, vyzera ako W

jeden můj kolega má v mobilu takovou aplikaci,že ho namíří jako foťák na nebe s hvězdami a telefon mu ukáže, jaké tam zrovna je vidět souhvězdí :o) takže tenhle člověk kouká v noci nahoru prakticky pořád :o)

Kapsa
16. 11. 2011
Dát tip
Jen se zeptej lidí ve svým okolí, kdy naposledy se dívali na nebe a zvláště v noci... ;)

úplňku si snad všimne každej, ne? :o)

Kapsa
16. 11. 2011
Dát tip
Všímáš si věcí, kterých si nikdo nevšímá.

Alegna
16. 11. 2011
Dát tip
věřím a počkám

na politiku kašlu...bowling je lepší :o)

Nejdřív jsem si myslela, že to bude nějaká narážka na politickou situaci před rokem 1989 (že by aktualitka k zítřku?),ale pak mě ten bowlingový příměr ohromil. Gratuluju, krásné!

Hloubavá
16. 11. 2011
Dát tip
Moc pělná! :-)

8hanka
16. 11. 2011
Dát tip
ano, u nas je to spln...:) Vzajomne sa obohacujeme o vyznam slov*:)

spln se tomu říká? vid, zase jsem chytřejší...:o)

8hanka
16. 11. 2011
Dát tip
romanticka poloha Ti tiez velmi pristane, moderny trubadur:) Posledny spln bol obzvlast nadherny, mrzlo, hviezdy ziarili do noci....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru