Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

PF° 99

01. 01. 2000
5
0
2651
Autor
Ramona

Dnes, prvního, ráno jsem byla v kostele,
říct dík. Ani se neptal, kolik mám peněz.
Jsem mírně, mírňoučce střízlivá :-)

Bůh, ten Trpělivý, zas odkládá konec všech věcí.
Opět šance si prodloužit život.. Ještě můžeme spálit
spoustu chybných svíček..
Včera mi obloha Tři hvězdy rozestoupila.
A já poznala, jak málo z mých představ
jsi byl Ty, můj "Severka".
Poskládala jsem si tě z několika lidí..

Dnes v noci bez šampaňského

vydala jsem se na cestu.

Bylo to s LAST MINUTE..

A v těch levných sedadlech

jsem s krásnou závratí prožila

jak se najednou vynulovaly LAST SEKUNDY..

Pch 99 Dnes je 1.1. 2000,

v tomhle tisíciletí ještě nebyla válka

~ ~ ~


Dabi
30. 04. 2002
Dát tip
Kdyby bylo na světě hodně lidí dobré vůle, s láskou v srdci a pokorou, to by bylo krásně! :) Můj upřímný t*

Lothar
12. 12. 2001
Dát tip
*** bohužel ten závěr s tou válkou... no, dlouho to netrvalo

hermit
07. 05. 2001
Dát tip
*****

Prokletí
31. 10. 2000
Dát tip
*PF99: pozdě, ale přece ... MM měl prvdu s tím letopočtováním, ale to není postatný ... rozhodně když dnes (30.10.2000) koukám na svět, je mi moc líto, že Tvá prosba (dá-li se tak nazvat) zůstala nevyslyšena ... válka je nehorší věc, jaká mohla lid. civilizaci potkat ... kterákoli ... opět nádherný Prolog, opravdu možná ještě lepší než sama b. ... 8c) m.

kačka
07. 01. 2000
Dát tip
Rami, nevím jak líp, ale říkám VÍC než * DDÍÍÍÍÍÍÍKKKKK *, přeju pobytem modrou oblohu plnou hvězdných triumfů (bez válek) všehomíra :-))) co možná nejdéle !

Peklinda
06. 01. 2000
Dát tip
Okouzluje mne Tva originalita a lehkost s jakou pises.

Saša
05. 01. 2000
Dát tip
Z hloubi duše mi mluví všichni ti
co říkají, že ještě není nové století
že tisíciletí stále druhé teď máme
s tím asi už nic nenaděláme
Líbí se myšlenka o světě válek prostém
bohužel to každý vidí jenom po svém
Však kdyby bez války byl jediný jen den
už to je úspěch, můj malý milý sen
:c)

Bibša
04. 01. 2000
Dát tip
A vím, Ramonko, že ti co na mě byli zlí, jsou na tebe hodní :-(((((

Yorick
04. 01. 2000
Dát tip
Odkazuji na to, co napsal MM ("technická poznámka", řekl bych), ano je to omílání furt dokola, ale je to pro tuto dobu příznačné, jinak Ramonko, nevím co je víc básní, zda samotný prolog, či "PF´99", obojí je jak provokativně poskládané napůl, nedoplňující se (věčné nenalézání třetí hvězdy?), a pravda, ten (před)poslední řádek je nevinně fatální. Možná celá ta báseň začíná až za ním...

Ramona
03. 01. 2000
Dát tip
Skeptik ve mně napsal poslední větu proto, že věděl, že za týden by ji už třeba nemohl napsat.
Já jsem tu větu napsala, protože nebydlím na Kavkazu, ani na Balkáně, a jsem za to vděčná.
~ ~ ~

Merle
03. 01. 2000
Dát tip
Nový 100(0)letí mě nijak nebere, ale taky jsem rád, že žiju tady a ne TAM. V vs K, tak tomu říkám střet :-)))

Bibša
03. 01. 2000
Dát tip
Hej Ramonko, hezounké ... s tou poslední souhlasím, ale je drtivě pravdivá ... k diskuzi kolegů, neexistují zlí lidé, jen lidé na někoho zlí a na někoho hodní ...

Ramona
03. 01. 2000
Dát tip
Bibšo, dík :-) Ale ty lidi hodní jenom na někoho jsou na mně zlí..
~ ~ ~

MM
03. 01. 2000
Dát tip
tak mám dojem, že se opakuju... ALE tohle tisíciletí, v kterém žijeme, je tisíciletí druhé a je to tisíciletí válkami přeplněné. bohužel.

proč jsme ještě v druhém tisíciletí? protože 1 tisíciletí bylo 1.1.1 až 31.12.1000 - stejně je to i s druhým - 1.1.1001 až 31.12.2000

ale jsem skeptik - ani tak nebude tisíciletí bez války. možná se nás jen nedotkne, ale to ji nijak nezmenší.

dalajláma na otázku, co čeká od nového tisíciletí řekl: nový den, nový rok... to je myslím nejhlubší reakce ze všech, které jsem slyšel. každý nový den je nová šance. jedno, jakým číslem ho označíme...

Krytyk
02. 01. 2000
Dát tip
Viňdo, tvůj přístup k poezii je příliš pozitivní :-)), podle křesťanských a vizuálních pravidel je tisíciletí skutečně přelomeno, a i kdyby se mýlila, její skvělý úmysl očekávat tisíciletí bez válek (to se jí asi nesplní, škoda), vtip toho, že nějakou dobu v novém tisíciletí válka skutečně snad nebude, není Nebezpečně banalizující, mně je to sympatické :-))

ViNiL
02. 01. 2000
Dát tip
K čemu je tisíciletí bez "zlých" válek, ale se ZLÝMI lidmi?

Krytyk
02. 01. 2000
Dát tip
A co bys udělal s těmi "zlými" lidmi? Vyhladil je? A kdo pozná a určí, kteří to jsou??

ViNiL
02. 01. 2000
Dát tip
Mno, to je trochu nefair reakce:
já přeci nikdy neřek, že lze určit, kteří to jsou, notabene určit jejich osud. Mě jen připadá, že oslava začátku tisíciletí bez války je poněkud prázdný a nanicovatý kýč.

Krytyk
01. 01. 2000
Dát tip
Kouzelné :-)))

Somnambul
01. 01. 2000
Dát tip
Ramnoko ta poslední věta mně dostala... neumím to vyjádřit...

t
i
p

ViNiL
01. 01. 2000
Dát tip
Tady si S RADOSTÍ vypůjčím slova kolegy Krytyka od jiného útvaru: Nebezpečně banalizující.

ViNiL
01. 01. 2000
Dát tip
A kromě toho: to tisíciletí, že jo... :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru