Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

mnemotechnická úvaha

19. 12. 2011
31
47
2909
Autor
aleš-novák

fiktivní úryvek ze Základních řádů Československé lidové armády (1954-1990) pro méně zdatné vojáky základní služby

levá noha

je ta

která má palec

na pravé straně


47 názorů

IVO
20. 12. 2011
Dát tip
My z VÚ 9678 Velcí - Jince jsme podobné blbosti ignorovali.

sveřep
19. 12. 2011
Dát tip
ha ! naprosto strašidelný toť text ! oblibuji si :)

8hanka
19. 12. 2011
Dát tip
a ked su palce vybočene? Su sice napravo, no točia sa nalavo...

F.L.Vděk
19. 12. 2011
Dát tip
Vzpomínám, jak nás plukovník Hála přesvědčoval, že pohyb v tvaru je nejpřirozenějším lidským pohybem.

FAE BOMB
19. 12. 2011
Dát tip
Proč to zbytečně komplikovat? Levá noha je ta, kterou nepíšeme!

Alegna
19. 12. 2011
Dát tip
:-)) palcem vpravo vlevo chod

Zuzulinka
19. 12. 2011
Dát tip
:-)

Bosora
19. 12. 2011
Dát tip
*

toto po ránu? to ešče nevim, čí su, natoš kerá ruka a noha je kerá((

heartrate
19. 12. 2011
Dát tip
to je dobrý :)

Jaký majlant asi tak můžu mít v dnešní době na mysli? Přece "e-majl a NT". (NT - jako "Nice Try") ((-:

to záleží, jaký majlant máš na mysli... Majlant (z anglického My = můj a land = země) je celosvětově užívaná majetkověměrná (to jako že se s ní dá měřit majetek) jednotka. Ačkoli již od počátku devatenáctého století probíhají snahy o její sjednocení, unifikaci, majlant stále zůstává jednotkou v souhrnu velice neurčitou a proměnlivou, neboť v každém státě nabývá zcela jiné hodnoty. Pro ilustraci a představu uvádíme několik typických majlantů: Americký majlant = polovina kontinentu, spousta hor, řek, úrodných prérií, velkých měst a konspiračních spolků. Řecký majlant = vyprahlá kamenitá zemička, hromada oliv a rozpadlých starých staveb. Egyptský majlant = poušť, tři pyramidy a jedna socha. Australský majlant = celý kontitnent, ale k ničemu. Italský Mailand = německý název pro Miláno, jediné místo v Itálii, které za něco stojí. Do roku 1859 to byl Rakouský Mailand. Moldavský majlant = malá zemička se zápornou hodnotou (nejméně hodnotný majlant). Český majlant = malá zadlužená zemička se zajímavou politikou. Moravstánský majlant = nesvobodná země plná vína a slivovice. Brněnský Majlont = úředně se jmenuje Maloměřice. Ukrajinský majlant = velký znečištěný les. Polský majlant = strašně velké pole.

Aleši - lustr stojí majlant, ale já za něj visím majlant. To víš, splátky.

No, vypadá obstojně.

baaba
19. 12. 2011
Dát tip
...palce v pravo a měkký zámky :DDD

Zajímavý postřeh. :-)

tak stojí lustr nebo majlant? Jsem z toho voľaaký zmätený.

Toscana
19. 12. 2011
Dát tip
jo - hodněme se??? Jako že "buďme na sebe hodní"? Ale to jsme, to buď bez obav, já to ani jinak neumím. ;-)

Toscana
19. 12. 2011
Dát tip
Máš snad na něm stínidlo zlatem krumplované??? :o))

Tosc - hodněme se na kompromisu. Lustr visí i stojí. (Stojí majlant. Ještě za něj visím jednu splátku.)

Toscana
19. 12. 2011
Dát tip
No, víš co stojí, tak jsi to celé postavil (na hlavu) :o))))

gabi
19. 12. 2011
Dát tip
no aha, aleši, ako sa ti tu rozpovídali to máš rád ** pre aleša, aj NaNov(tvoja sa mi páči viac, ale alešovi nehovor, bolo by mu to ľúto)

Aha, mě zmátlo, že jsem lustr nedávno kupoval, tak vím, co stojí. ((-:

Toscana
19. 12. 2011
Dát tip
Kvítku, jak psala NaNov... když visí, je to měkký :o)))

Toscano, lustr přece vysí!

Toscana
19. 12. 2011
Dát tip
ev. lampa

Toscana
19. 12. 2011
Dát tip
Krásně jsi mi rozchechtal (spolu s Květoněm a NaNov) pondělní dopoledne. :o)))) *t NaNov: svítidlo bych taky nevolila, tam je přece jen ještě nějaké to "i" - co tak se tomu rovnou vyhnout úplně a volit neutrální slovo "lustr"??? :o)))

A.H.
19. 12. 2011
Dát tip
:D

Sršáň
19. 12. 2011
Dát tip
Je to velmi povedený kousek, který ovšem málokdo docení, protože si zahrává s rekurzí. To jest zpětné odvolání se na definici. Některé literární kousky zkrátka vyžadují určitou informovanost, teprve potom vyjde celá krása tzv. na světlo. takže pro zájemce http://cs.wikipedia.org/wiki/Rekurze dobře zvolené nevšední téma *t

Aleši, ty lháři! Díval jsem se do zrcadla a není to pravda!

Kočkodan
19. 12. 2011
Dát tip
Tato formulace se mi vsak zdá prílis nárocná pro méne zdatné dustojníky. NaNov: Skoda ze jsem te nemel na gymplu na cestinu. 

NaNov - takže kupříkladu "lampa na podstavci" , psali s tvrdým? Tedy - stoyací lampa?

Petr.II
19. 12. 2011
Dát tip
:) i zámek :) T

Diana
19. 12. 2011
Dát tip
:-)

ale jo, je to publikovatelné. akorát představa měkkého visacího zámku je divná: nějak schází pocit bezpečí...

8hanka
19. 12. 2011
Dát tip
:)* aj naNov:)*

Čudla
19. 12. 2011
Dát tip
Máš pravdu. Nač zatěžovat vojákovu hlavu další poučkou. VOJÁCI NAZDAR!!!

Čudla: to je pravda, ale vzhledem k tomu, že při pochodování se tempo udávalo skandováním LEVÁ!!! LEVÁ!!!... tak by zmínka o pravé noze mohla vést ke zmatení méně intelektuálně zdatných vojáků.

Čudla
19. 12. 2011
Dát tip
A platí to i obráceně. *

tak sem s ní :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru