Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Nemáte účet? Založte si!
Zapomenuté heslo

Novinky (1. 8. 2019)

+9 neviditelných
Dopis Olze
datum / id03.01.2012 / 400182Vytisknout |
autorKvětoň Zahájský
kategorieMiniatury prozaické
témaHumorné
zobrazeno6143x
počet tipů36
v oblíbených3x
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Dopis Olze

 

   Milá Olgo.

   Všude se hovoří o tom, jak humánní, civilizované a moderní je naše vězeňství ale nevěřila bys, jak obtížné je sehnat zde dobrý doutník. Namátkou – o Cohiba Esplendidos nebo  Robustos tu nezavadíš ani o státních svátcích, a to je Kuba naší spřátelenou zemí. Ani ten kaviár už není, co býval (má nízkou zrnitost a obsahuje více soli). Je učiněným hříchem pít k němu cuvée Dom Pérignon, pročež s kolegy spoluvězni raději volíme lehčí Muscadet de Sévre et Maine Sur Lie.

   Z času na čas bývám napaden myšlenkou, že se má dramata nehrají tak často, jak by si bývala byla zasloužila. Přitom jim nepochybně dodává na atraktivitě, že jsou režimem hanobena a zakazována. Nechápu, že Plastici, kteří rovněž prezentují nesmyslné a idiotsky hloupé texty, mají na koncertech pokaždé natřískáno.

Jestli bych neměl uvažovat o zhudebnění některých mých děl. Ano! Mám důvod domnívat se, že taková Audience by mohla býti docela hezkým muzikálem, jestliže by posloužila za libreto schopnému skladateli. Mohu-li Tě o to poprosit, drahá Olgo, kdybys příležitostně navštívila Magora a Mejlu, a vysvětlila jim, že úvod prvního jednání bych si představoval impresionisticky náladový, občas vzrušený nástrojovými výbuchy (žestě a dřeva, nikoli Semtex), zjemnělými disonancemi, s převažujícím melodickým sprachgesangem občas přecházejícím do...
A nebo raději ne. Zajdi ty dva rovnou prásknout na STB, já už se s nimi na těch podrobnostech domluvím tady na Borech.

   Nevím, jestli jsem se o tom už zmiňoval, ale pracuji nyní u nějakého stroje, který má množství pohyblivých částí, jež konají roztodivné pohyby a velice silně lomozí. Řečený stroj (pominu-li, že mi zde krátí čas a rozptyluje chmurnou mysl), velmi pravděpodobně vyrábí i jakési předměty. Není vyloučeno, že o těchto mašinách napíši novou divadelní hru. Zatím mám pouze název - R.U.M.

   Bachaři nás sadisticky sužují a trýzní tím, že máme na celách soustavně přetopeno. Můj trest je navíc zostřen, proto jsem nucen sdílet celu s otcem Dominikem Dukou. A před páterem, toť se ví, nemohu chodit jen tak hanbatý, jako u nás na Hrádečku.
Ti křesťané jsou stejně rozporuplní lidé. Má značková tanga je pohoršují, ale že má Kristus ohanbí zakryté jenom šálou, to jim nevadí.
Často se tak stane, že pravidelnou vycházku musím absolvovat všecek upocen a mokr, což jsou dveře dokořán bakteriálním infekcím a nachlazení. Této hrozbě však (s rafinovaností sobě vlastní) čelím tak, že mrazivý vzduch vdechuji přes zapálenou cigaretu.

Neměj však žádných obav, za nejhorší chorobu jsou zde považovány hemoroidy. To Ti potvrdí každý, kdo někdy seděl. Jistě tu sehrává svou roli i fakt, že nejsem pouze depresívní psychopat, jak o mně říká dávná diagnóza, ale zároveň i tak trochu nezmar, který vždycky, když mu je obzvlášť blbě, dokáže někde (bůhví kde) najít nový pramínek vitality a radosti ze života. Ostatně, hemoroidy trpí i otec Duka, a to při sezení většinu času proklečí. Tato záliba u něj dosahuje až intenzity úchylky. Často jej z vytržení vytrhne až pohled na… Tak mě napadá, možná, že bych přecejen uvítal tu šálu.

Povšiml jsem si, že pěkné šály rozdává Dalajláma, a to na potkání. Trápím se, trápím, myslím si, kde bych jej nejraději potkal. Snad někdy bude příležitost.

    Závěrem bych rád vyjádřil naději, že odpovědím na mé listy budeš věnovat o něco více pozornosti než dosud. Nevadí mi, že Tvoje dopisy zdejší cenzor rozlepuje, čte a černě přeškrtává (dle mínění režimu) závadný obsah. Ale že v nich navíc červenou tužkou opravuje hrubky a známkuje stylistiku, to už je mi skoro až žinantní.

Neskrývám, že i mé poněkud protivné pedantičnosti trochu vadí jejich někdy poněkud znejasňující telegrafičnost, jejich malá systematičnost a kompoziční logika a značná ledabylost syntaktická, gramatická i grafická. Proto je rovnou pálím. Uvědom si, že by snad mohly být někdy zveřejněny! Jéžiši, dopisy od Olgy s chybama. Já snad požádám bráchu, aby jich tvým jménem pár zfalšoval. Pro jistotu.

   Zdravím a líbu všechny věrné a blízké, Tvůj Vašek.

Sdílejte dílo:



Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

03.12.2013 14:48:04dát kritice tipKvětoň Zahájský

Ani tohle tě neotrávilo? Tak to jsi mimořádně psychicky odolné.

03.12.2013 10:40:43dát kritice tipZuleyka

Nezklameš!!

:-) Laborantózno-famózní ...pane doktór Květo-věte.

17.01.2012 15:47:59dát kritice tipFart
Svět chce být klamán .... a každá ovce ostříhána.

***- ... takže je vcela v pořádku když některá ovce už toho má dost, vybočí ze stáda ... a kopne tě do hlavy ... :-))

konečně ......
hrdina svůj úkol již splnil
nebo snad Mouřenín ... kdo ví ... :-(

.... a propadliště dějin se o něj postará

15.01.2012 18:25:47dát kritice tipheartrate
korektor
to je super, že lidi mají svoje názory a nebojí se je říct, mám vás všechny ráda :)
09.01.2012 11:05:04dát kritice tipŠtírka
Přečetla jsem. Nepíšeš špatně. Ale zde ti nefandím :
Těžko mohu posoudit, zda se tímto článkem nikoho zbytečně nedotýkáš ...
Když daného člověka dobře znáš, lze takto psát za jeho života... když
neznáš, tak asi nikdy.../...nevím, jak jsi na tom.../
Je jasné, že týž humor by byl v obecné rovině neskonale sušší...
"Zábavné" asociace by se tak nenabízely. Nemohu vyloučit to,
že by se tvým elaborátem VH sám nepobavil, ale kdyby šlo o to, ten čas
už jsi prošvihl.

09.01.2012 11:00:52dát kritice tipMarcela.K.
Macecho, nevím jak jsi dospěla k tomu, že bych byla naštvaná na svět. Nejsem. Dokonce ani na Květoně ne. Jen mi není někdy veselo. To, že se nesměju, když se smějí jiní, neznamená, že nemám smysl pro humor a oni ano. Nakonec, ani já nejsem sama, kdo se tu nesmál... Už mi sem neodpovídej, prosím, nezvi mě sem. Víc k tomu dodávat nechci.
09.01.2012 10:16:39dát kritice tipmacecha
Marcelko, nebuď naštvaná na svět. Vždyť o nic nejde :)
08.01.2012 21:29:42dát kritice tipF.L.Vděk
Bezva :-).
07.01.2012 19:29:46dát kritice tipBBarkku
začátek chabší-takový rozběh,ale pak to hezky jede v rytmu:) cool.díky.
07.01.2012 16:50:15dát kritice tipFAE BOMB
Tos: Občas se zde vyskytla i masáž "erotická", což bylo politickými vězni přijímáno spíše s rozpaky, neboť okovaná obuv vojenského typu pro uvažované účely vyžaduje zváště opatrné použití...

KZ: Postihla mě jakási hnusná závislost, podobná té drogové. Bohužel si nemohu pomoct, přestože vim, že mi to škodí. Připorovnil bych to ke šňupání pervitinu, ač to negativně ovlivňuje problémy s nespavostí, kteroužto úspěšně trpim i bez drog. Hodlám si přečíst celé "Dopisy Olze" a zajímavé části vyzkopírovat. Kam se na to hrabeš, srabe!!!
07.01.2012 16:17:17dát kritice tipToscana
FAE, v Jáchymově dostávali političtí vězni taky masáž - pažbou kvéru... :o/
07.01.2012 10:46:18dát kritice tipOldjerry
korektor
No - je to dost. Už jsi zjistil, že to není ono... a už to okecáváš. To je pokrok. Jak říkával můj tříďas (1950 - 1952) - Jakmile někdo sám zjistí, že je blbej - už je z nejhoršího venku... neber si to doslovně... ujet může každý
06.01.2012 23:57:39dát kritice tipjejdavilda
Teda já bych zas tak nadšený nebyl kdyby za mnou stál debil, byť nežný
06.01.2012 22:37:14dát kritice tipNěžný_debil
Květoni, stojíme za tebou ;-)
teď vidím, že jsem zapomněl dát tip :-)
06.01.2012 22:32:36dát kritice tipHistreo
Co jste to jenom provedl.
06.01.2012 19:24:38dát kritice tipKvětoň Zahájský
Vidíš, Bombere, a do držky za to dostávám já. Tak svět odplácí. ((o:
06.01.2012 18:44:19dát kritice tippavlikovaruzenka
sem vás náhodou chfálila uš o kilometr víš! Sem se chechtala, tak to bila pochfala:D
06.01.2012 18:44:00dát kritice tipFAE BOMB
Doslovná citace z dopisů- náhodně vybráno:
(Promiň Květoni, snad tě z toho netrefí šlak (-:-)

Ten můj ischias je na ústupu – dík masážím. Bylo to asi z nedostatku pohybu. Snažím
se tudíž víc hýbat a od zítřka začnu opět jógovat. Pořád mám pocit, že tu moc jím.

Jinak mne vězení
nebaví.

Bonbóny mi posílat nemusíš – moc váží. Leda bys dostala takové ty maličkaté
větrové kuličky, ty jsou lehké a dobré. Voňavé kapesníčky!

Poslalas mi další peníze, jak jsem Tě žádal? Mám vážné obavy, že mi
tu peníze docházejí. Kdyby došly, byla by to tragedie (kouření).

Má přání: a) vitaminy (lepší než Spofavit jsou prý samostatné vitaminy A, B, C,
D atd. – jistě se najde lékař, který Ti je pomůže sehnat – velké množství! – Listopad je
měsíc, kdy jdou na člověka choroby, kdy bolí hemeroidy atd.); b) doutníky (a zbude-li
místo, tak Stuyvesantky); c) voňavé kapesníčky; d) šťávy v prášku; e) sýry (dle vlastní
úvahy – různé druhy – ale určitě aidam nebo něco v plátcích a pytlíkovém balení – aby to
vydrželo déle); f) rybičky (Tvé dosavadní montáže byly sice velmi dobré, ale musí se to
rychle sníst – na posezení – a mimoto se to obvykle rozbije. Proto bychom to tentokrát
měli změnit. Snad by šlo poslat lososa v nějakém orig. balení, sardelovou pastu, matejse
v pytlíkovém balení – jak jsi mi to jednou poslala –, případně očka v něčem. Sardinky
radši ne. Však Ty si poradíš.)* g) trochu kakaa; h) bylinky (jen máš-li sušené; čerstvé se v
balíku kazí); ch) paštiku v tubě; i) tlusté zimní ponožky, nejlépe podkolenky; j) zbude-li
místo, tak další lahůdky, které vydrží a moc neváží (česnek apod.). Nepotřebuji už jam,
rovněž citrony neposílej (jsou těžké, vitaminy je nahradí): Bonbony neposílej, ledaže bys
dostala ty maličkaté větrové kuličky (jako špendlíkové hlavičky).

PONDĚLÍ – právě jsem podepsal příjem 500 Kčs. Děkuji! Panika byla zbytečná –
není-li to výsledek zákroku obhájce. Ať tak či onak, radši hned pošli další peníze – ať
mám jistotu. Děkuji.

Pošli mi taky, prosím, peníze – aspoň 1000
–, ať mám klid. Jsou s tím vždycky potíže.

Rybičky tentokrát nemusíš, leda sardelovou pastu nebo nějakého lososa nebo tak.

Budu rád, když do něj dáš pár
vánočních náležitostí: svíčku, vánoční ubrousky, františka, jmelí apod. Jinak doutníky,
cigarety a vánoční pečivo (není jisto, zda ostatní potraviny bude možno posílat).

Hodně jím a málo cvičím.

Začnu proto tématem věru nepoetickým, totiž svým zadkem(...)

KARTÓN BT + ZAŘÍZENÍ NA CPANÍ CIGARET + ŠPIČKA NA CIGARETY + TUHÉ
POUZDRO NA BRÝLE + KALENDÁŘÍK 1980 + 5 LINK. SEŠITŮ + PROPISOVACÍ TUŽKA +
NÁPLNĚ + BIBLE + MALÝ Č-NĚM a NĚM- -Č SLOVNÍK + UČEBNICE NĚMČINY + MNOHO
VITAMINŮ + ČAJ + KAPESNÍ NŮŽ + LEVNÝ HOLICÍ STROJEK + VĚTŠÍ MNOŽSTVÍ
KVALITNÍCH ŽILETEK + 3 TUBY OBYČ. HOLICÍ PĚNY + 3 ZUBNÍ PASTY + 3 ŽELÉ PO
HOLENÍ + NOVÝ (OSTRÝ) KARTÁČEK NA ZUBY + KARTÁČEK NA MYTÍ + HNĚDÝ
OPALOVACÍ KRÉM + 3 ALPY V TUBĚ + NŮŽKY NA NEHTY + ZRCÁTKO + PILNÍČEK NA
NEHTY + 2 PÁRY TEPLÝCH PONOŽEK
06.01.2012 16:27:53dát kritice tipFAE BOMB
Škoda, že nelze sebrat tip. Dopisy Volze jsem si našel čas přečíst a zjistil jsem, že to tvoje "veledílo" je jenom hnusnej plagiát, kterej je poskládanej z originál textu!!! :-)))

Avi nikomu.
06.01.2012 16:16:13dát kritice tipToscana
Aleši, bonmotyčku? A co takhle rovnou bonkrumpáč? - Jedním uchem tam, druhým uchem ven, a přesto v hlavě zůstane... :o)))))
06.01.2012 15:58:00dát kritice tipKočkodan
Tvuj proslov 25 minut pred polednem se mi Kvetoni moc líbil.

Alegna: A tvoje reakce také. :-)
06.01.2012 14:58:42dát kritice tipAlegna
tak dobře, přiznávám, svou naivní upřímností jsem chtěla jen trochu zlehčit vážnost Květoňových slov

Alešku, na balkóně jednu dobrou, opavdu bon motyčku mám, kdybys potřeboval

Jejdo, nenechals tu číslo
06.01.2012 14:13:58dát kritice tipAlegna
když mě to Květoňovo odkrývání jeho pravé duše tak dojalo, no prostě, bylo mi ho líto, víš
06.01.2012 14:11:25dát kritice tipjejdavilda
Jsem veselý jsem hravý, chceete mě? Zavolej mi do klubu
06.01.2012 13:57:09dát kritice tipKvětoň Zahájský
Aleši, ty ještě nevíš, že Písmák je především seznamka, pak teprve literární plácaliště? Manželka už mě sem nechce ani pouštět. Jedině pod podmínkou, že budu psát takové zhůvěřilosti, aby mě Dero co nejdřív zabanoval.
06.01.2012 13:53:03dát kritice tipaleš-novák
Květoni, jako palič určitě víš, že při nezřízeném užívání se bolehlavem může stát jakákoli lihovina :o)

p.s.: koukám, že to tu funguje trochu i jako seznamka...že bych si taky našel nějakou bonmotyčku?
06.01.2012 13:37:24dát kritice tipAlegna
určitě máš pravdu, jsou i jiní a jak prakticky využíváš svou moudrost nevím :-), takže.... se mě nezbavíš
06.01.2012 13:33:19dát kritice tipKvětoň Zahájský
Alegno - jsou (i zde na Písmáku) jiní moudří lidé, kteří své znalosti prakticky využívají a neprodávají je lacino ve formě bonmotů, nevědíce co jiného s nimi počít, jak to dělám já.
06.01.2012 13:32:24dát kritice tipKvětoň Zahájský
A jéje! Jak mi něco pochválí Růženka, tak to už vidím, to jsem s celou svojí moudrostí v loji. ((-:
06.01.2012 12:51:42dát kritice tipAlegna
však vím Květoni, proč Tě miluju, tedy pouze tak nějak "literárně", i když se ne vždy všemu, co napíšeš směju a o obdivu nechceš nic slyšet

(kdybys nebyl tak "zatraceně" v nadhledu a sečtělej, neměl tolik vědomostí a moudrosti, tak bych tě snad i milovala jinak, jenže takhle moje ušlápnuté já, nevykřeše jiskřičku lásky)

PS: nějaké bolehlavy znám, kdybys přece jen...... :-))
06.01.2012 11:59:06dát kritice tippavlikovaruzenka
to je moudrí proslof, moudrího muže, pane Kfjetoni. Vi máte štěstí, že sem klofla pana Šfejcárka, jináč bisem psala povítky o vás:D

děkuji, pani dadaik a skromně říkám, ano:D
06.01.2012 11:34:47dát kritice tipKvětoň Zahájský
"A nehněvejte se na mne, řeknu-li pravdu: Není člověka, jenž by vyvázl životem, postaví-li se statečně proti vám nebo proti kterékoli jiné lidovládě, nýbrž je nezbytně nutné, aby ten, kdo chce vskutku bojovat za spravedlnost, chce-li i jen krátký čas zůstati naživu, žil v soukromí a nevystupoval na veřejnost."

No ano, správně, poznali jste - Sokrates.
Sokrates souzený za to, že kazí mládež, protože nevěří v bohy v něž věří obec.
Chlápek, který se raději napil bolehlavu, než by se s reprezentanty obce hádal.
A to byl nějaký rétor! Ten se uměl obhajovat! Svoji pravdu však neobhájil.
Pavdou je totiž křičení davu. Čím větší dav, tím větší pravda.

Já se však nehodlám hájit ani nic vysvětlovat. Humor vysvětlit nelze.
Je možné jej pochopit, či nepochopit. Nelze nikomu nařídit, aby se smál. Naštěstí ani zakázat.
Rouhám-li se tím, že "nevěřím v bohy v něž věří obec", nečiním tak ze zpupnosti, ale proto, že jsem ateista. A je-li ateismus druhem víry, bezvětří druhem větru a sucho druhem mokra, nevidím důvod, proč by parodie nemohla být druhem pocty.
Humorista se dovede smát i tomu, co miluje. Židovští obchodníci mají dokonce pořekadlo - prodělek je taky kšeft.

Rozhodnu-li se poukázat na to, že pod královskou korunou se skrývají oslí uši, musím počítat i s výpraskem. A tak to má být. Věci se dějí tak, jak mají a vesmír zůstává v rovnováze.
Jsem proto vděčný za pozitivní kritiky i za ty negativní. Jsem vděčný také těm, kteří se k textu (z ohleduplnosti ke mně) raději nevyjádřili.
Jsem vděčný za tu pluralitu názorů.
Za prvé jsem přesvědčen, že pravda není jen jedna, a za druhé vůbec nevím, kde se dá dneska sehnat bolehlav.
06.01.2012 11:14:58dát kritice tipOldjerry
korektor
Aleši - ano, souhlasím, ale já reaguji teď. Je fakt, že ani Havel nebyl jednobarevný, ale převážně prospěšný
06.01.2012 11:06:47dát kritice tipaleš-novák
Oldjerry: za rok už si nikdo tohle dílo do kontextu s úmrtím Havla dávat nebude. Prostě normální textík... Pokud jde o pokleslý humor, tam má každý svá kritéria, nikdy se nebude líbit všechno všem.
06.01.2012 10:49:51dát kritice tipaleš-novák
to ovšem nic nemění na tom, že macecha nic nevysvětlovala, takže podsouváš naopak něco ty jí. Jen tak na okraj :o)
06.01.2012 10:32:52dát kritice tipOldjerry
korektor
V kontextu s úmrtím protagonisty je to nechutné. Nebylo by to nic moc, ani kdyby Havel ještě žil. Jsi možná dobrý autor, ale tohle je lidsky zhovadilé. Klasici tomu říkat kopat do mrtvého lva. Minimálně však pokleslý humor... Pokud by se Havel smál - kdyby ještě mohl - tak jistě spíš tobě, než textu.
06.01.2012 10:32:11dát kritice tipMarcela.K.
Aleši, pokud je macecha Tvůj alternick, tak si to tu dál komentuj, pokud ne, pak mi je celkem jedno, co zrovna Ty slyšíš růst. A věř, že mi to je jedno už hodně dlouho.
06.01.2012 10:24:19dát kritice tipaleš-novák
nezachytil jsem žádné vysvětlování, kdo byl Havel. Ale třeba jen neslyším trávu růst.
06.01.2012 09:54:19dát kritice tipMarcela.K.
Macecho, mně vysvětlovat, kdo byl Havel nemusíš. Věděla jsem o něm už dávno před revolucí a kdybys četla moje komentáře celé, našla bys v nich i to, že vím, že byl člověk a ne svatý. Takže, prosím, nepřekrucuj význam mých slov. Děkuji. M.
06.01.2012 09:31:56dát kritice tipaleš-novák
o tom, jak brutálně dvojsečným se může stát i zdánlivě neutrální slogan "o mrtvých jen dobře" , svědčí dílo +++ . Kdo chce, ať si ho najde. Dílo nemá žádný vztah k Havlovi.
06.01.2012 08:54:14dát kritice tipmacecha
alešovi dávám za pravdu.

jedavildovi děkuji za vysvětlení.

Marcelo.K., skutečně nechci nikam hnát lidovou moudrost. Neberu V.H. jeho zásluhy, ale dost mě rozčílilo to, jak ho po jeho smrti vynášeli i přesto, že ho měli někteří politici, jak se říká "plné zuby." Byl z toho zbytečný humbuk. V.H. nebyl jediný, který se o demokracii zasadil. O ostatních se jaksi nemluví a to mi vadí nejvíce. Velmi dobře to vystihla ve svém komentáři Marie s beránkem. Asi tak by to totiž mělo vypadat a pak by to pro mne mělo nějaký smysl. V.H. nebyl žádný svatý. Byl zrovna takový, jako jiný člověk.
05.01.2012 23:36:05dát kritice tipjejdavilda
macecha-na hubu v davu můžeš dostat při každém fotbalu. Souhlas, že V:H. byl člověk s klady a zápory, to nikdo nezpochybnuje, ale pro mnoho z nás byl symbolem demokracie, symbolem toho, že můžeme být lepší, prostě světlem. Když mi budeš vykládat, že tady v tomto národě chlastá ( tedy pouze stinné stránky), začnu chlastat taky. protože nebude nikde kladný příklad. Možná to vysvětluji blbě, ale snad to někdo pochopí.
A proč by se mělo o mrtvých mluvit špatně? Počítá se jen to co člověk udělal dobrého, zbytek jde na smetiště a tak je to i s Hitlerem.
05.01.2012 21:26:29dát kritice tipaleš-novák
kdybychom udělali anketu, kolik z čtenářů, kteří toto Květoňovo dílo přijali pozitivně, vnímá i Havla pozitivně, myslím, že by se ta čísla moc nelišila.
05.01.2012 20:46:39dát kritice tipMarcela.K.
Macecho, může.
Myslím si, že moje babička byla moudrá žena a hlavně laskavá. Neříkala:,,O všech mrtvých jen dobře." Ale říkávala, že pokud chceme o mrtvém mluvit, měli bychom vzpomínat na to, co udělal v životě dobrého a to špatné nevzpomínat, nepomlouvat, nesoudit...
Nepřekrucuj a nesnaž se hnát lidovou moudrost ab absurdum.
Faktem je, že Václav Havel byl moudrý, vzdělaný a laskavý muž, a že mu nic lidského nebylo cizí sám přiznával. To ale jistě neznamená, že se tu bude v obhajobě Květoňova díla spekulovat nad tím, zda by se on při jeho čtení bavil. Já věřím, že ne už kvůli tomu, že to dílo je zlomyslné a urážející.

Ono je to i o tom, že se u toho textu baví především ti, kdo Václava Havla zrovna moc "nemusí".

A snad jen jeden jeho citát na závěr:
"Přirozenou nevýhodou demokracie je, že těm, kdo to s ní myslí poctivě, nesmírně svazuje ruce, zatímco těm, kteří ji neberou vážně, umožňuje téměř vše.“ V. Havel



05.01.2012 20:26:06dát kritice tipToscana
macecha - mluvíš mi z duše, děvče! ;-)
05.01.2012 19:27:54dát kritice tipmacecha
Může mi někdo odpovědět na otázku: "proč se musí o mrtvých mluvit jen dobře?" Tak třeba o takovém Hitlerovi by se také mělo mluvit jen dobře? Já si myslím, že by se vždy měla říkat pravda taková, jaká je. Jsme všichni stejní. Někdy máme chvilky dobré,někdy zlé. A faktem je, že kdyby V.H. nebyl účasten na sametové revoluci, nikdo, kromě určitého okruhu lidí, by o něm ani nevěděl. A proč se nemluví i o těch, kteří dostávali na hubu v davu? Protože, oni se nepotřebovali zviditelňovat za každou cenu.
05.01.2012 18:58:02dát kritice tipnoc na spadnutí
:))) na písmáku jako vždy..samá sranda:)
já tady bez toho prostě nemůžu bejt:))
Havel se v nebi beztak řehoní, až mu teče z nosu:)
05.01.2012 18:35:18dát kritice tipfilemon
Prečítala som si - a nášho prvého spoločného prezidenta po nežnej si ctím rovnako, lebo bojoval aj za to, aby sme mali slobodu tvorby a aby mohol byť čítaný aj takýto text, ktorý si z neho láskavo uťahuje. Myslím, že pán Havel by to bral s nadhľadom.
05.01.2012 17:49:36dát kritice tipSebastiana
Dávám tip. VH byl jen člověk, měl klady i zápory.
05.01.2012 15:21:34dát kritice tipdadadik
ať žije pan prezident Vaud a paní prezident pavlikovaruzenka
05.01.2012 15:14:40dát kritice tippavlikovaruzenka
pane Kfjetoni, diš umřu, tak o mně napište, jo?? Šak mje znáte, jaká sem Růženka. A klidně to může bít i plitkí. Dibi vám někdo nadával, tak tadi máte důkas, že sem si to přála:D
05.01.2012 14:49:06dát kritice tipVaud
az jednou umru, doufam, ze Kveton napise neco veselyho... jak jsem prohanel holky, hodne se smal a miloval zivot.
05.01.2012 14:29:26dát kritice tipZuzulinka
jo a ještě k tomuhle něco...mezi svátky běžel na Primě pořad Nikdo není dokonalý téměř žádný otázaný nevěděl ani, kdo byl první porevoluční prezident...možná tohle kolem pohřbu jednu výhodu mít bude...teď už to bude vědět každý, kdo má telku, rozhlas a nebo alepoň umí číst:-)
05.01.2012 14:27:14dát kritice tipdadadik
Zuz viz zpráva, tady už nebudu
05.01.2012 14:24:52dát kritice tipZuzulinka
dadi, já zase třeba nechápu todle, co se tu kolem toho rozpoutalo, lidi si donedonně dělají mnohem hnusnější srandu z mnohem smutnějších věcí než je smrt člověka /která je věc přirozená a daná, umřeme všichni/...i já jsem si nad panem Havlem posmutnila, i mně se to dotklo, velmi, ale to, co se kolem toho rozběhlo v médiích bylo podle mně divadlo /na rozdíl od toho skutečného, které měl pan Havel rád, nevím nevím, jak by reagoval na tohle/...nijak panu Havlovi neupírám jeho zásluhy, ale také nepřehlížím jeho chyby...podotýkám,že já politice nerozumím a pana Havla jsem vnímala jen jako člověka, tak jak na mě působil...čistě intuitivně

tenhle článek byl nešťastně načasován, s tím naprosto souhlasím, myslím, že malinko později bychom ho všichni brali jinak

05.01.2012 13:46:47dát kritice tipaleš-novák
tak poměr není tak úplně vyrovnaný. Z dosavadních komentátorů je 18 jednoznačně pro, čtyři se vyjádřili neurčitě a sedm je jednoznačně proti.
Že by byl písmák plný cyniků?
05.01.2012 13:35:21dát kritice tipaleš-novák
škoda, že tu nejsou antitipy. Takhle se poměr příznivců a odpůrců díla jen těžko odhaduje...ale viděl bych to na remízu :o)
05.01.2012 13:15:09dát kritice tipPetrusha
nojo, i keď sa okolo pohrebu jedinca urobila nechutná nafúknutá bublina, ešte to neznamená, že za to môže práve pochovávaný jedinec, nech to bol kto chcel

a žil ako chcel
05.01.2012 13:02:52dát kritice tipMarcela.K.
Jenže zde nejde o reakci na "zbožšťování" V. Havla, ale o obyčejnou lidskou slušnost a úctu k člověku, který zemřel. Nevěřím, a to už se opakuji, že by se on sám nějak zvlášť bavil nad textem tak nízké umělecké úrovně a s takovými výpady a snahou o zesměšnění jeho první ženy.
05.01.2012 12:38:25dát kritice tipavox
Tleskám ti Něžný_ toto bylo přesné!
05.01.2012 12:34:31dát kritice tipfilemon
Nechávam si to na neskôr, prepáč /práve som sa dozvedela, že máme v rodine pohreb/.
05.01.2012 12:05:37dát kritice tipToscana
Kolik se toho v médiích dělo kolem smrti třeba Dubčeka, který byl taky ikonou - pro změnu roku 68? Kolik kolem pohřbu Karla Kryla? Kolik kolem úmrtí veteránů z II. svět.války, kteří sloužili v RAF? A tak by se dalo pokračovat.
To, co se strhlo kolem smrti a pohřbu Havla, to mi vážně hrubě zavání kultem osobnosti (jména si může dosadit každý sám, nebylo toho málo), a to teda v pořádku není. Není pak ani divu, když se někdo se stavem znechucení, vyvolaném masmédii a pohřbem pořádaným jak seriál na etapy, vypořádá tak, jako Květoň. HOWGH
05.01.2012 11:23:03dát kritice tipdadadik
houby daní...taky o tom už nebudu nic, to jsou věci, které lidí buď cítí nebo ne....
05.01.2012 11:17:07dát kritice tipNěžný_debil
dadadik: tenhle text je daní za to, co kolem celé té události vzniklo. Myslíš, že kdyby se držel jeden den státní smutek a byl jeden tichý obřad, jedno odpoledne věnované vzpomínkám ...a nic víc.. že by tenhle text vznikl? Ne.
Já to vnímám jako odpor autora proti tomu všemu co se děje kolem.. kolem mýtizování a zbožšťování osoby VH.
Je jasné, že se pak najde někdo, kdo má potřebu upozornit na to, že Bůh je někde jinde.
Už se o tom nebudu bavit, vše co jsem chtěl říct jsem řekl - bylo by to už jen opakování.
hezký den :-)
05.01.2012 11:11:09dát kritice tipdadadik
bože debile ale jde o tento text jako takovej, horší jako blbej bulvár přece
05.01.2012 11:08:21dát kritice tipNěžný_debil
Zuzulinka (a všichni ostatní): Já to asi nechápu. Zemřel člověk. Dobrý člověk - který se zasloužil o spoustu věcí. Ale jen člověk, ne Bůh! Znal jsem jiného, který byl lepším člověkem než VH - mohl toho vykonat mnohem víc - a pravdou a láskou žil jako nikdo jiný. - zemřel v 15 letech. A byl v novinách?... Uvědomte si, že to, co oslavujete a na co vzpomínáte... co se přetřásá v médiích... to není to není oslava pravdy, ani lásky, ani dobrého člověka.. - to je oslava POPULARITY. A tím, co kolem smrti VH vzniklo nesmírně křivdíte stovkám, možná tisícům těch, kteří by si zasloužili stejné ovace.. ale nikdy se jim jich nedostane. Nejsou SLAVNÍ.
05.01.2012 11:07:07dát kritice tipdadadik
Zuz kdyby toto četl můj otec tak by se teda nasral...
asi jako já, když jsem to četla...

každej to máme asi jinak, i když docela žasnu teda
05.01.2012 10:56:34dát kritice tipZuzulinka
prožívali..omlouvám se za chybu:-)
05.01.2012 10:55:33dát kritice tipZuzulinka
no tak ještě pár slov, nezlobte se na mě, ale pietu vnímáme každý po svém...když to vezmu na sebe - můj otec a část pozůstalých /kdyby to něco podobného někdo napsal o němu - ti by se tomu chechtali...druhá část, by se alibisticky nevyjadřovala a třetí by chtěla dotyčného pisálka pranýřovat....tak to prostě je, jsme individuality, každý jiný

někdo si vzpomínku na blízké nosí v srdci, odpláče si svoje, kdykoli si vzpomene, jiný zas potřebuje pohřby, pompy, oznámení

upřímně - tomu mrtvému už je to fuk, ten se asi potýká s jinými věcmi, o kterých nemáme páru

to, co se kolem smrti pana Havla nadělalo /s velkou úctou k němu/, bylo podle mě až zvráceným týráním pozůstalých, kteří stále opakovaně prošívali ten smutný fakt, že v tomto světě ztratili navždy opravdu milovaného člověka
05.01.2012 10:27:08dát kritice tipMarcela.K.
Zobecňovat v tomto případě je namístě...naštěstí jsou tu i tací, co to vědí.
05.01.2012 10:20:39dát kritice tipaleš-novák
jako měřítko je to sice krásné, ale v každé rodině to může fungovat jinak. Nelze zobecňovat, naštěstí.

bez aviz.
05.01.2012 10:04:02dát kritice tipMarcela.K.
Myslím, že měřítko od Lakrov je nejjednodušší k použití. Avi všem.
05.01.2012 09:47:46dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro Petrusha a Marcela.K.
> ...skúste si predstaviť, že by tým predmetným ironizovaným človekom bol...

Ano, tohle je to nejjistější měřítko, jímž lze posuzovat humor, ironni (ale v podstatě jakoukoli zmínku) v podobných situacích. V tuto chvíli už nejde o to jaký byl a zda větší nebo menší, ale o to, že odešel, a že existuje určitá skupina lidí, jíž se to týká daleko víc než nás.

Děkuji za avízo.
05.01.2012 09:35:46dát kritice tipčtenář mimoň
...jo, myslím, že by se to v zásadě dalo říct tak, jak píšeš...
05.01.2012 08:50:08dát kritice tipPetrusha
aby som sa vrátila k pôvodnému komentáru ... ktorý som na toto margo napísala a vyjadrila, nehccem z nikoho robiť mučedníka, len si myslím, že je to článok s humorom tak trošku blbo načasovaným
nič viacej
ak v tom vyjdrení niekto vidí viacej nuž budiž
mne to len príde trochu nemiestne



05.01.2012 07:42:47dát kritice tipčtenář mimoň
Petrusho, Dopisy Olze jsem četla před lety, když jsem měla potřebu se blíže seznámit s Václavem Havlem a jeho světem. Některé věci mne na nich zarazily a vzbudily i moji nedůvěru. Pokud jde o míru utrpení - např. Souostroví Gulag se pohybuje v trochu jiné rovině. To, že doba nebyla k Havlovi doopravdy krutá, není něco, co by bylo špatně - souhrou dějinného vývoje a dalších okolností - to je podle mne spíš dobře; ale zas bych nedělala z VH mučedníka. I v České republice existují těžší osudy, žité se skromností a vysokou morální konzistencí ..Dál se tímto tématem zabývat nebudu.
05.01.2012 07:22:43dát kritice tipPetrusha
skúste si predstaviť, že by tým predmetným ironizovaným človekom bol trebars váš otec, alebo manžel, či syn a odpovedzte si ...
04.01.2012 19:18:01dát kritice tipčtenář mimoň
/bohužel- asi?- mi to připadá dobrý-- zasmála jsem se a bylo to dopisům Olze hřebíček na hlavičku.... příběh VH NEBYL tragická záležitost.../
04.01.2012 17:37:05dát kritice tipMarcela.K.
I mně se text zdá být nevyrovnaný a černý humor zrovna nemusím. Celé mi to též balancuje na hranici nevkusu a místy za ni sklouzává. Nemyslím si, že by se pan prezident nějak zvlášť bavil u urážek jeho první ženy. Miloval ji.
Obhroublost a sprostota nápadů mě v tomto případě, Květoni, zklamala.
Moje babička říkávala:,,O mrtvých jen dobře."

Nevím co, Tě vedlo k sepsání takového textu. Pochybuji, že by to byla Pravda, nebo Láska. Je mi smutno.
04.01.2012 17:21:20dát kritice tipKočkodan
Diskuse mohutná, pestrá a svezí,
rybicky, Kim cong, pajsl i Chánov,
mnozí se zaleskli v té slovní „rezi“,
jednu bych vypíchnul – tu s nickem Nanov.
04.01.2012 16:57:42dát kritice tipKvětoň Zahájský
Vildo, tys to nepochopil. Já nic nekritizuju a nikoho nehanobím. Neprezentuju ani svůj politický postoj, dokonce ani svůj názor. Pouze dělám humory.

Mně je fuk, že pan Havel ve vězení mohl dělat to či ono. Jenom se tím nemusel chlubit.
04.01.2012 16:54:00dát kritice tipFAE BOMB
Tos: Když já mám šedej den, tak píšu takovýdle blbosti. Když mám den černej, tak píšu takový perly, že je pak škoda házet je sviním...
04.01.2012 16:48:40dát kritice tipKvětoň Zahájský
Fae - konečně konstruktiví kritika, jak jsem si ji představoval. Ještěže umím číst mezi řádky.
A mezi tečkama. ((o:
04.01.2012 16:47:59dát kritice tipjejdavilda
Tak tak, je třeba vytáhnout to špatné, aby nebylo vidět na nás, protože my kdybychom chtěli, taky jsme mohli do fešáckého vězení. Ale my jsme byli statečnější a podnikali sabotáže venku. Je to nesparavedlivé, že nás neocení nikdo
04.01.2012 16:45:30dát kritice tipToscana
FAE, takovej byl dneska šedej den... ale poté, co jsem si přečetla tvůj příspěvek, mám o uchechtanou pusu vystaráno až dokud nepůjdu spát... :o)))))
04.01.2012 15:53:11dát kritice tipFAE BOMB
Květoslave, teď sis to u mě totálně p****l, protože jseš z******j p******t, co si neváží svobodnýho zednáře, kterej pro nás tolik udělal. Ano, sice na přání jeho spolubratrů, kteři jej ze Západu, a to i v dobách komunismu, podporovali. Třeba tak, že mu za jeho veledíla, kterážto by mu na Písmáku s velmi velkou pravděpodobností vůbec nikdo netipnul, dávali zcela nesmyslně velké honoráře. Ty v h****ch se válející p***e, myslíš si snad, že by kterejkoliv řadovej občan jezdil do pivovaru kontolovat výstupní kvalitu piva Mercedesem?! Ty pětihvězdičkovej něco, jak si můžeš vůbec brát do huby člověka, jehož popel ani nevychladnul a nebyly jim posypány namrzlý schody, páč nenasněžilo?! Na protest ti dávám T+do voblíbenejch, páč něco takovýho jsem vod tebe už dlouho nečet'! Jen tak dál a všichni lidi tě budou mít rádi!!!

(Hlupáci nechť prominou, jestliže můj názor nebyl mezi řádky vyjádřen dost jasně...)
04.01.2012 15:43:01dát kritice tipNěžný_debil
no, bijte mě, mučte mě.. ale možná to má blíž realitě než to, čím nás krmí idnes :-)
04.01.2012 15:36:25dát kritice tipLydie
ta naše zelenina je taky mražená jen v souvislosti s klimatem, ale odhalil jsi tu patrně jejich tajný přísně střežený know-how, a jsi tudíž ve větším průšvihu než já s ilem
04.01.2012 15:23:37dát kritice tipKvětoň Zahájský
U nás jeden zase prodává mražené ryby a mořské plody.
Protože je ale nezvykle teplá zima, tak mu na stánku vždycky do odpoledne rozmrznou. Každý by si zoufal a dával je pod cenou, ne tak on.
Prohlásí je za čerstvě ulovené, ještě mokré, a zvedne cenu!
04.01.2012 15:19:05dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro Květoň Zahájský:
Díky za odkaz. Celkem zajímavé čtení.

Pro Petrusha:
> ...irónia voči mřtvym je trochu nešťastná...
Souhlasím, zároveň mě však napadá, zda by v jiném okamžiku takováhle ironie náležitě vynikla.
Dá se napsat posmrtná ironie tak, aby nikoho neurazila? Otázka je snadná, ale co s odpovědí...

04.01.2012 15:12:35dát kritice tipLydie
:)kdepak -il, takhle prostě budu tvrdit, že jsem měla na mysli jenom toho Vietnamce, co u nás v ulici prodává mraženou zeleninu..
04.01.2012 15:08:25dát kritice tip8hanka
Lydie, Květoni*:)***
04.01.2012 15:05:06dát kritice tipKvětoň Zahájský
Že jo?
(Pozor, správně se píše Kim Čong-il! To jen pro jstotu. Nevíš, jestli zde nemá taky své přívržence. ((o: )
04.01.2012 14:58:46dát kritice tipLydie
není nad to nám hrdinu kapku polidštit, i za cenu osobní újmy :) nejpíš měl i smysl pro humor, takže by se mu tohle hnedle zalíbilo.., sám psal absurdní parodie na falešný gesta, a po těch všech upřímnejch tryznách a legracích s letištěm, už začínal působit skoro jako Kim čong
04.01.2012 13:49:03dát kritice tipaleš-novák
takže kdyby to vyšlo v půli prosince 2011, bude to ok. Kdyby to vyšlo v půli března 2012, bude to taky ok. Akorát dneska to prostě ok není? hm...
04.01.2012 13:37:58dát kritice tipPetrusha
nuž, i tak si trvám na svojom, irónia voči mřtvym je trochu nešťastná, nech je akákoľvek ... a nech by ju za živa akokoľvek brali ... navyše ak to nebol len kamarát starosta
04.01.2012 13:31:29dát kritice tipdadadik
musím říct, že taky vcelku žasnu, no....
04.01.2012 13:18:02dát kritice tipKvětoň Zahájský
Petrush - podobný článek jsem kdysi napsal o starostovi jedné pražské části, který je ještě živ a zdráv. Nemělo to ten efekt.
Nenaštval se ani on, a to je můj kamarád.
04.01.2012 13:04:25dát kritice tipPetrusha
ako som už písala u kritického príspevku k otmuto textu, vcelku je len nešťastným načasovanie po smrti hlavného aktéra
za života by to bolo iné kafe ...
04.01.2012 12:59:50dát kritice tipaleš-novák
co bys napsal? to jsou otázky! nechystám se jezdit na kanonu, zatím.
odkaz na toho Keana jsem si s dovolením dal i do prologu k jednomu svému dílku, které tu z pochopitelných důvodů nemůžu jmenovat :o)
04.01.2012 12:53:44dát kritice tipKvětoň Zahájský
Aleši, paradoxní je, že já toho chlapa v podstatě obdivuju a mám ho rád. Přes to všechno co čtu od jiných (a teď i od sebe).
Když já to ale jinak vyjádřit neumím.
Schválně, co myslíš, že bych napsal o tobě, kdybys umřel?
04.01.2012 12:39:34dát kritice tipaleš-novák
dopis Olze si raději vytisknu, kdyby ho náhodou cenzura zakázala. A kouknu na toho Keana
04.01.2012 12:31:41dát kritice tipKvětoň Zahájský
Lakrov - tohle je teprve tragikomické čtení. A to pochází z životopisné studie britského politologa Johna Keana.

http://www.blisty.cz/files/isarc/9909/19990927d.html
04.01.2012 12:21:48dát kritice tipJarmila Moosová Kuřitková
I pan Havel by se jistě pobavil :)*
04.01.2012 12:10:24dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro Toscana:
Ano, to si uvědomuji a přesto (nebo právě proto) mě naplňují rozporuplné pocity. Neodsuzuji, nekritizuji, jen vyjadřuji (celkem výjimečně) vlastní názor, pramenící z jakési mě vnitřní etiky... A napadá mě, že je na čase si přečíst parafrázovanou předlohu -- takže přece jen nějaké pozitivum pro mě; díky za popud, Toscano a Květoni.
04.01.2012 12:01:28dát kritice tipToscana
Lakrov - Květoň pouze použil to, co V.H. napsal sám ve své knize, nic víc. Jen to parafrázoval trošku jinými slovy.
04.01.2012 11:56:13dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Při čtení balancuji mezi názorem, zda se jedná o zdařilý (a "místný") černý humor, nebo zda jde o nehoráznost a hrubé porušení etiky. Snažím se odmyslet si souvislosti a historický význam "protagonistů", přemýšlím, zda (a jak) by se tento text dotkl zesnulého (kdyby jej mohl číst) a jak by zapůsobil na pozůstalé... a docházím k závěru, že je štěstí, když se o něm nedozví.
Některým pasážím (např. ...Zajdi ty dva rovnou prásknout na STB...) však nelze upřít velkou dávku (přijatelného) humoru. Celkově je však humornost tohoto textu nevyrovnaná, kolísá od přijatelného přes absurdní až k naprostému nevkusu.

Pro takovouto situaci (mám na mysli obecně -- sepsání "černohumorního nekrologu") je krom zajímavých nápadů potřeba o dost víc autorova citu při zvažování, které z "darebných" nápadů použít a které raději ani nevyslovit...

Autorovi se omlouvám za upřímnost.
Děkuji za avízo (bez něhož by mi chyběl důvod se k tomuto textu vyjadřovat).
04.01.2012 11:30:53dát kritice tipKvětoň Zahájský
Čudlo - nejsi žádný kyselý dědek. Jsi prostě jen jiného vyznání, a na tom není nic zlého.
Představ si, že existují lidé, kteří jsou úplně jiného náboženství!
04.01.2012 11:17:27dát kritice tipKvětoň Zahájský
Alegno - přes všechny ty plamenné řeči kolem - je to pořád jenom sranda. ((-:
04.01.2012 11:17:25dát kritice tipČudla
Tak nevím. Má to ještě něco společného s humorem, nadsázkou, nebo je to myšleno nějak jinak? Jsem na rozpacích. Asi jsem si V.Havla vážil moc na to, abych se tom třeba jen pousmál. Můžete si myslet, že jsem třeba kyselej dědek.
04.01.2012 11:16:11dát kritice tipKvětoň Zahájský
Štírko - vidím, že, stejně jako já, čteš nejdřív diskuse.
Přiznám se, že leckteré komentáře často překonávají kvalitu děl samotných.
04.01.2012 11:07:17dát kritice tipAlegna
Květoni, jsem moc ráda, že se Ti splnil sen a přeju Ti to :-)))

pravda, moc jsem se nesmála, spíš jen usmívala a obdivovala styl, slovní zásobu a intektuální vystižení úrovně textu ( alespoň podle mých naivních představ), myslím, že takovou "legraci" by Havel přijal lépe, než oslavné slaboduché texty a gramatickými chybami

osobně jsem jej neznala, náš soused se vyjádřil: "Byl to naiva a blázen" a nemyslel to v dobrém, jiný řekl, že byl morální symbol, ale neměl ho rád

miluju naivy, blázny a Květoně
a taky uctívám morální symboly :-)
04.01.2012 11:06:18dát kritice tipŠtírka
já se omlouvám autorovi, přečtu základní text až bude čas.... Ale ve všem souhlasím s NaNov /prvý zde uvedený její text/, neboť to, co píše nevztahuji pouze ke konkrétní situaci, ač se jí týká... je to obecné, skvěle napsané, promyšlené, procítěné. Musím říci, že TAKTO si to od nikoho jiného nepřečtu a že si jejího přístupu nesmírně vážím a znamená pro mě největší "objev" poslední doby. Díky NaNov :-)
04.01.2012 10:43:32dát kritice tipToscana
Naprostý souhlas s NaNov. Pokud na něco nebo někoho mám názor, nemám ho zbůhdarma a nějakým způsobem jsem se k němu dopracovala. Dost těžko ho pak ovlivní mediální masáž a nebo pobouřené výkřiky jeho fan-klubu. Mít vlastní názor bylo i před převratem cosi jako chození po tenkém ledě, ale nenapadlo by mě, že se to vrátí a že člověk zase bude dumat, jestli to nebo ono by bylo lepší neříct nebo nenapsat. Co je na tom celém nejvíc typické a společné pro dobu tehdejší i dnešní, je fakt, že zastánci oficiálního názoru jsou zhusta ve svém projevu velmi militantní. Před r. 89 jim z toho mohly ev. plynout nějaké ty prebendy, ale co za to dostanou dnes? Nechápu to. Přece chválabohu za různorodné pohledy na věc, tím se obecné povědomí může jedině tříbit.
04.01.2012 10:38:46dát kritice tipMarie s beránkem
Všechno podstatné bylo napsáno.Dovolím si jenom úvahu svého okolí bez toho, že bych hodnotila osobnost. Kolik by se dalo postavit potřebných sociálních zařízení, případně o kolik by se nemuselo zvyšovat DPH. Možná by zbylo i na zrušený státní příspěvěk na pohřeb "obyčejného občana" Jsem pro normální, důstojný pohřeb "státníka".To ostatní ať si každý přebere sám.
04.01.2012 09:29:19dát kritice tipNaNov
A vidíš...už v tom zase lítáš :o)
04.01.2012 09:16:24dát kritice tipKvětoň Zahájský
Atentátníci to u nás nemají lehké. Kdyby chtěli vyhodit do povětří například nádraží v Praze, a nastražili bombu do opuštěného kufru, tak by nálož stejně vybuchla ve Šluknově. (Nebo v Chánově u Mostu.)
04.01.2012 09:11:58dát kritice tipaleš-novák
a kromě toho:
pan Zahájský v tomto svém díle nijak nezlehčuje osud bývalého presidenta. NAOPAK. Krutě nastavuje zrcadlo nedostatečné péči o vězně v socialistické base, odhaluje kruté zacházení, zejména s duchovními, nedodržování hygienických norem podle Helsinského protokolu, nechutnou cenzuru odchozí i příchozí pošty...

Tento dopis by měl být v čítankách základních, možná i středních škol.
04.01.2012 09:08:27dát kritice tipNaNov
Květoni, ty jsi kvítko! Vidíš, do smrti máš o čem psát...těch "výjimek ze svobody" se najde (obávám se) asi víc.
(Tak má osobní rada: Koukej koukat, neleží-li ve tvém okolí nějaká nestandardní opuštěná taška, a v případě potřeby to této šťouchni přiměřeně dlouhým klacíkem - to víš, "atentátníci" jsou různí :o))
04.01.2012 09:06:12dát kritice tipaleš-novák
jestli je tento Dopis Olze považován za neetický, jak potom hodnotit knihu Ireny Obermannové, která v tajemných náznacích popisuje milostný vztah k presidentovi? Nebo dokonce, z dnešního pohledu téměř obscénní, divadelní hru a film samotného Václava Havla, v kterém de facto popisuje své vlastní Odcházení? Kdo vlastně určuje hranice etiky?

p.s.: na facebooku se údajně objevila iniciativa na přejmenování Fero Feniče na Václava Havla...
04.01.2012 08:50:13dát kritice tipKvětoň Zahájský
Juchů!
Konečně diskuse na vysoké intelektuální úrovni!
Konečně mám své obdivovatele i zatracovatele!
Splnil se mi dávný sen - jsem kontroverzním autorem!

A taky už vím, že máme sice svobodu slova, avšak s výjimkou Ježíše Krista, Václava Havla a celé komunity romské (dříve cikánské).
Ještě toho Masaryka někdy prubnu. Babička mi o něm hodně vyprávěla, bohužel však bez humoru, tím méně laskavého.
((o:
04.01.2012 08:01:18dát kritice tip8hanka
NaNov, suhlasim s oboma Tvojimi komentarmi...tiez nemam rada, ked mi niekto podsuva, ako mam nieco chapat, vidiet, po case zase opacne...mudro pises, za vsetko odcitujem len:
"Já nechci nic jného, než si na věci nahlížet po svém...a taky se po svém vyjadřovat. I s rizikem že blbě. Za idiota jsem už byla v životě tolikrát, že se s tím vyrovnám."
04.01.2012 07:11:08dát kritice tipProsecký
Chápu záměr, chválím originalitu. Nevím, jestli výsledek záměru odpovídá. Zasmál jsem se u cenzora. Duku znám a vadí mi na něm spíše, že je takový český chytráček. Tip!
04.01.2012 06:35:34dát kritice tipZuzulinka
myslím, že kolem jeho smrti se nadělalo více humbuku, než doposud kolem jeho života...myslím, že to byl obyčejný člověk a že by o tohle nestál...velmi mě to pobavilo a s největší pravděpodobností by se Vašek /alespoň takový, jak ho média prezentují/ bavil též
04.01.2012 01:13:01dát kritice tipNaNov
macecha: Myslím, že všichni (v určitém věku) víme, že ledacos bylo jinak. Ale to bylo i s Masarykem (sakra, a teď jsem si to zase rozlila u dalších :o)) Já jsem za to, si ze všeho vybrat to pozitivní, co to přineslo (pokud něco pozitivného najít dokážu), ať už bylo, jak bylo. Mám obavy, že nic jiného stejně dělat nemohu. Ale hlavně ať mě to, proboha, nechá každej říct. Já přece vím, že to může být blbě. Já jen špatně snáším, když mi kdysi kdosi servíroval s patřičným komentářem "30 případů majora Zemana", a pak mi to zase kdosi jiný servíroval s komentářem, že ten původní byl špatně, a že na to mám nahlížet jinak. Já nechci nic jného, než si na věci nahlížet po svém...a taky se po svém vyjadřovat. I s rizikem že blbě. Za idiota jsem už byla v životě tolikrát, že se s tím vyrovnám.
04.01.2012 00:18:38dát kritice tipjejdavilda
Ano, =plně jinak. Dokonce ani to vězení v heřmanicích, kolem kterého jezdím, je jen moje fikce. měl bych přestat chlastat
04.01.2012 00:01:29dát kritice tipmacecha
Květoni, ode mne máš velký TIP.
Přesně tak, jako jsi to podal, to vidím i já, jen to neumím tak napsat. Měla jsem možnost poznat některé jeho spolubojovníky.Ve svém věku a po zkušenostech, které mám, mohu klidně prohlásit, že to všechno bylo jinak.
03.01.2012 23:50:58dát kritice tipjejdavilda
Přiznám se květoni, že ani předchozí Ježíšky ani tohle jsem nedočetl a přimlouval bych se abyses zas vrátil k příběhům ze života. Už tak jsme vnímání jako národ nevážící si nikoho. Mám docela obavu, že se tu začnou objevovat veselé příhody z Mathausenu ( nemyslím u Tebe).
03.01.2012 23:22:23dát kritice tipnoc na spadnutí
souhlas, nanov!
03.01.2012 22:55:16dát kritice tipNaNov
No, dnes jsem dlouho pracovala, k Písmáku jsem se dostala pořádně vlastně až teď. A přiznám se, Květoňku, že jsem si tě nechala v tom "žlutě svítícím" až na konec...protože jsem si tě chtěla "neuspěchaně" vychutnat.
Přečetla jsem si dvě věty, a napadlo mě: Aha, chlapec je v průseru, tohle u mnohých neprojde. Dočetla jsem, a pustila se do komentářů. A koukám, že chlapec je v průseru a u některých neprošlo. A já jsem taková papula nevymáchaná, že si přidám svoje:
Jestli se Honzykovi z tohohle obrací pajšl, tak mně se pro změnu obracel pajšl v poslední době i dnes zase z jiných věcí. Žaludek se mi zvedal a střeva sukovala. Patetické "nanebevzetí" páně Havla z úst těch, kteří mu často nemohli ani přijít na jméno (nejsem ještě sklerotická ale už ledacos pamatuju). To jsem v poslední době viděla a vidím. To uráží mě, z toho mně se "zvedá kufr". Přiznám se, že i já jsem se s Václavem Havlem rozloučila v písmenkách. Napsala...a zahodila. Tak mi to stačilo. A myslím, že i jemu. Psala jsem tam o tom, že ne vždy jsem s ním souhlasila a o mnohém bych s ním polemizovala. Ale že jsem přesvědčená o tom, že on by se mnou diskutoval, že to tak postavené měl - diskutovat, o svých pravdách - názorech přesvědčovat. Že myšlenky nemají vítězit ani silou biče ale stejně tak ani silou uznávané autority, která je vyslovila. Že mají vítězit svou silou vlastní.
Takže teď si nejspíš u Honzyka (i jiných) zadělám na průser vlastní já, ale:
Honzyku, ano, tak to je - kdejakej pisálek z pošahanýho serveru má právo nahlédnout na věc vlastním zrakem a vyslovit vlastními slovy a zvolenou formou - a ty máš právo jako stejnej pisálek z nějakýho pošahanýho serveru říct, že tenhle náhled nebo forma se ti ani trochu nelíbí. A my všichni máme právo si to přečíst a veřejně se k tomu vyjádřit.
Ono právě tohle, viděno mýma očima, je asi největší Havlův odkaz - výsledek jeho práce - že všichni máme právo. Veřejně.

(A kdyby snad někdo ještě pochyboval...tak ať to máme jasný..za mě má Květoň tip...jeho dílko já nevnímám jako "znesvěcení" Václava Havla, ale jako dobrou trefu úplně někam jinam. Protože i vnímat - máme každý právo po svém).
(s avi všem, kdo už tu byli - ať neřeknete, že si tu něco "šuškám sama do tmy" :o))
03.01.2012 22:12:30dát kritice tipKvětoň Zahájský
Tos - každý džíme pietu jinak. Humorista který pláče se v podstatě sám sobě zpronevěřuje.
03.01.2012 22:03:05dát kritice tipToscana
Já tě varovala, Kvítku, že to schytáš! Ještě klika, že nejsme v severní Koreji, to bys upaloval do gulagu, až by se ti za patama prášilo... :o)))))
03.01.2012 21:57:54dát kritice tipKvětoň Zahájský
Hele, nedělej, žes nečetl v Britských listech a tak o knize Johna Keanea. Ono to asi vážně bylo všechno jinak.
03.01.2012 21:50:35dát kritice tipVaud
To jsou spis Dopisy Dase :-)
03.01.2012 21:38:29dát kritice tipKvětoň Zahájský
Nechápu, jak se kdejakej pisálek z pošahanýho serveru může jen proto, "že má tu možnost", chovat jako dítě, který si myslí, že má celej svět na hraní.

Vidíš, Honzyku, může. Pomohlo by něčemu, kdybychom všichni předstírali, že to možné není?
03.01.2012 21:38:22dát kritice tipaleš-novák
ano, všechno má své hranice. tos řekl přesně...
03.01.2012 21:37:44dát kritice tipnoc na spadnutí
uhádnuls, jsem:)
03.01.2012 21:22:35dát kritice tipHonzyk
...o svém truchlení jsem nenapsal ani slovo...ano, ať si každý žije podle svého, ale pokud veřejně vyvěsí veřejně, a tedy i mě na oči něco, z čeho se mi obrací pajšl, ozvu se.
Nechápu, jak se kdejakej pisálek z pošahanýho serveru může jen proto, "že má tu možnost", chovat jako dítě, který si myslí, že má celej svět na hraní.
Jak říkala , bohužel,dost opomíjená spisovatelka Jaromíra Kollárová(mj. Dívka s mušlí, Můj chlapec a já), "všechno má své hranice.
03.01.2012 21:12:11dát kritice tipKvětoň Zahájský
Honzyku, vždycky je všechno jinak.
Všechny tyhle nehoráznosti jsem právě teď četl, jenom jsem je mírně přiostřil a dal do kopy. Já tohle prezentuju jako parodii právě těch rádoby seriozních novinářů.
Proti V.H. v zásadě nic nemám. Už jenom proto, že jej jako člověka neznám.
03.01.2012 21:04:16dát kritice tipaleš-novák
Honzyku, díky Bohu (a trochu i Havlovi) už jsou doby povinného celostátního patosu dávno pryč. Laskavý humor páně Květoňův může urazit jen zapšklé páprdy, kteří si veselost ordinují jen v úterý a v dubnu, aby se náhodou společensky neznemožnili. Nikdo ti nebrání v truchlení, nech ostatní, ať si žijí podle svého.
03.01.2012 20:57:32dát kritice tipHonzyk
...už aby sis nachystal cos "humorného" na Škvoreckýho...(
03.01.2012 20:57:15dát kritice tipaleš-novák
já to říkal...
03.01.2012 20:55:02dát kritice tipHonzyk
...podle mého názoru tento text s "černým humorem" nemá společného zhola nic... Václava Havla ještě ani nepohřbili.... : před chvílí v tývý zprávách drobnej mužík říkal, že na tesání jména našeho exprezidenta do náhrobního kamene a jeho zlacení bude makat celou noc a vzpomínal, jak s Havlem seděli u jednoho stolu a bavili se, jaké že písmo vlastně použít, považuju , Květoni, tvůj příspěvek za facku etice, nehoráznost a hnus.
03.01.2012 20:46:33dát kritice tipVendula
Jako bych ho to slyšela vyprávět. Umím si vybavit ten jemně ironický tón a úsměv, i jeho "r". Bavil by se.*
03.01.2012 20:35:22dát kritice tipKvětoň Zahájský
VH64 - buď klidný. Prorok je nařadě.
(-:
03.01.2012 20:26:24dát kritice tipVH64
Při bradě Prorokově, další urážka pravé víry!

03.01.2012 20:25:03dát kritice tipaleš-novák
to jsou tedy obskurní zdroje informací !!! :o)
03.01.2012 20:19:03dát kritice tipToscana
Taky jsem si říkala, že poslat kaviárovou pastu místo echt kaviáru, je naprosto neodpustitelné! :o))
03.01.2012 20:16:32dát kritice tipKvětoň Zahájský
Toscano - přesně to byl spouštěcí mechanismus.
03.01.2012 20:15:14dát kritice tipKvětoň Zahájský
Noc - podařilo se ti těma peckama přivolat Peckera. Nejsi jurodivá?
03.01.2012 20:14:50dát kritice tipToscana
Hele, pletu se, nebo tě inspirovalo tohle? :
http://euportal.parlamentnilisty.cz/Articles/5793-havlovy-dopisy-olze-posli-vice-kaviaru-a-doutniku.aspx
03.01.2012 20:14:36dát kritice tipaleš-novák
teď jistě vznikne vlna dohadů, kdo je vlastně ta Líba z posledního řádku, velmi šifrovaně zmíněná.
03.01.2012 20:14:04dát kritice tipKvětoň Zahájský
Aleši, cituji dosud neobjevenou korespondenci.
03.01.2012 20:12:55dát kritice tipKvětoň Zahájský
Avox - jsou opravdu jen tři, počítám-li i sebe.
03.01.2012 20:11:50dát kritice tipToscana
Tuším na základě čeho jsi tohle napsal - a napsals to skvěle, jen se obávám, že své si za to taky schytáš. Já se bavila královsky! Díky, Kvítku. :o)) *t
03.01.2012 20:09:23dát kritice tipKvětoň Zahájský
Pecker, je vidět, že čteš pečlivě. Správný tvar je nepochybně mokr. (-:
03.01.2012 20:07:29dát kritice tippavlikovaruzenka
hihihihi, pane Kfjetoni. To je úplně skfjelííí:D
03.01.2012 20:04:12dát kritice tipPecKer
moker nebo mokr?
03.01.2012 20:03:32dát kritice tipnoc na spadnutí
:o))) toš to je pecka..pecicka:)
03.01.2012 19:54:06dát kritice tipaleš-novák
i ty, Květoni? ještě neuplynul šestinedělní nestátní smutek a ty se opovažuješ...Nebo že bys jen citoval nějakou dosud nezveřejněnou korespondenci? V každém případě to schytáš :o)
03.01.2012 19:42:29dát kritice tipavox
Myslíš, že by jej chtěl potkati v lukách? :-))Napověz mi, kolik autorů, resp. odkazů na jejich díla by mělo objevit mé oko? Na první čtení jsem si uvedomila jen tři, ale to nemusí být očima, spíše unavenou pamětí :-))
03.01.2012 19:27:45dát kritice tip8hanka
Kvetonku, este jedna poznamka - mas to trosku popletene - Jezisko nestrasi, ten nosi darceky:)))
03.01.2012 19:25:58dát kritice tip8hanka
dakujem, chlapci, mam Vas rada:)
(Aj cierny humor mam rada:)
Inak, pani Olga mi bola velmi sympaticka, podla mna scitana, pravopisne bezchybna,vidim, ze este vela neviem, Kvetonku, dost si ma prekvapil:)
"jejich někdy poněkud znejasňující telegrafičnost, jejich malá systematičnost a kompoziční logika a značná ledabylost syntaktická, gramatická i grafická."
03.01.2012 19:19:39dát kritice tipKočkodan
No, já to Hance jenom elektronicky podskrábnu a mám vymalováno. :-)
03.01.2012 19:17:38dát kritice tipKvětoň Zahájský
Já vím, tenký led. Ale co už. Ježíšek mě taky nechodí strašit, a to jsem mu dal pěkně na frak.
Mám prostě období černého humoru.
03.01.2012 19:08:44dát kritice tip8hanka
" Zajdi ty dva rovnou prásknout na STB, já už se s nimi na těch podrobnostech domluvím tady na Borech."
"mrazivý vzduch vdechuji přes zapálenou cigaretu."
nevie, ci nebudes ukamenovany, ja som sa bavila, ako vzdy u Teba:)
Aj Vašek je/bol len clovek, clovek s chybami a netreba ho neustale len glorifikovat, som presvedcena, ze aj on sam by sa bavil na Tvojom podani:)*


Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.