Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

presidentská úvaha

05. 01. 2012
15
41
3074
Autor
aleš-novák

přímá volba hlavy státu

je ošemetná věc

  

co když českým presidentem

bude

američan

nebo

japonec?


41 názorů

BBarkku
07. 01. 2012
Dát tip
anebo švec;)

Cimrman, tak toho bych podpořila. Jen nevím, jak by to zvládnul s tím úsměvem. Ty jeho ztrhané rysy... :-)

Toscano, přesně tak, ale ona to je vlastně špička ledovce...:-)

Akorát by tam nezářil kačer Donald ale Husák Gustav.

Prosecký
06. 01. 2012
Dát tip
Květoni, máš pravdu. Hrad by měl být Disneylandem.

analogie s Dobytím severního pólu Čechem Karlem Němcem se přímo nabízí...:o)

Kapsa
06. 01. 2012
Dát tip
Cimrman, Cimrman!!!

Proč hnad Lány? Já bych zprivatizoval hrad.

Toscana
05. 01. 2012
Dát tip
Bonaventurová - hlavně, aby nekradl propisky, že? :o))))

Měl by to být slušnej, vzdělanej člověk, kterej nám nebude dělat ostudu ve světě. Hlavně, aby nekradl, nemluvil sprostě a uměl se příjemně usmát. Problém národnosti je asi právně vyřešený (jestli správně, to je otázka), ale to podle mě není to nejdůležitější.

FAE BOMB
05. 01. 2012
Dát tip
Okolo lesa pole lán... Navrhuji, aby byly okolní pozemky zestátněny a následně osázeny stromky!

proč hned privatizovat? pro začátek by stačilo Lány zorat...

Prosecký
05. 01. 2012
Dát tip
Zásadní je, aby prezident byl levný. jeho přínos je těžko uchopitelný, proto rozhodující položkou jeho výsledovky (viz účetní závěrka, učivo 2. ročníku obchodní akademie) jsou náklady. Nejlepší by bylo, aby už byl bohatý a aby jeho děti seděly v nejrůznějších správních radách. Nedávno mě připadlo zcela zbytečné, aby prezident obýval vedle Hradu ještě i Lány. Zprivatizovat!

Prosecký
05. 01. 2012
Dát tip
Avox, Zikmund byl jedním z nejúspěšnějších českých králů a výborný krizový manažer.

F.L.Vděk
05. 01. 2012
Dát tip
:-) Basta, howgh či óm? Ne, bude to Róm.

Toscana
05. 01. 2012
Dát tip
avox - no právě!!! bylo by to tím pádem takové stylové... :o)))

Já bych volil Proseckého. Ten by svůj nárok na hlavu státu jistě dokázal historicky doložit. Navíc je natolik nedostižným mystifikátorem, že by mu uvěřili i bezvěrci. Jestliže bude tvrdit, že něco principiálně nedokázatelného existuje, ale jenom on budete vědět, že si to vymyslel, pak nikdo nemá šanci prokázat, že "to" neexistuje. ((o:

avox
05. 01. 2012
Dát tip
proč? turecké hospodářství máme přece i bez Turka

jako že po žních půjdeme všichni k Turkovi? :o)

Toscana
05. 01. 2012
Dát tip
Já bych byla pro, aby s ohledem na stav hospodářství, byl prezidentem Turek! :o)) *t

opět cituji Ústavu: Hlava třetí Moc výkonná Prezident republiky Článek 54 (1) Prezident republiky je hlavou státu. takže: president není nijak omezen, co do počtu hlav...koneckonců platí VÍC HLAV VÍC ROZUMU...

FAE BOMB
05. 01. 2012
Dát tip
A co když bude za prezidenta zvolenej chlápek se dvěma hlavama? To by pak s tou "hlavou státu" byl fakt problém. Ústava na to ale možná myslí, jakože kandidát na prezidenta musí mít PRÁVĚ JEDNU hlavu...

avox
05. 01. 2012
Dát tip
Když se (před dávnými léty) diskutovalo o možných kandidátech na prezidenta, střetly se v Československu dva názory - aby byl prezidentem Hanzelka, protože Zikmunda už jsme tu měli, a druhý - ať zvolí Štercla, který tomu sice taky nerozumí, ale aspoň je s ním sranda... tedy, ne že by s Klausem nebyla... :-))) */

vida, můžeme obnovit království...:o) díky za rozšíření obzorů.

Prosecký
05. 01. 2012
Dát tip
No co jsem říkal: právě jsem obdržel zprávu od spřáteleného francouzského genealoga, že se mu podařilo prokázat rodovou souvislost Vojěcha Klause z Čerčan (prapředek našeho prezidenta) s Chlodvíkem I. Přesměrováno z Clovis). Rodové jmné Klaus nepochází z hornorakouské zkratky za Nikolaus, nýbrž z francouzskoho "Clovis": Chlodvík I. franský král, Doba vlády 481 – 511, Narození kolem 465, Úmrtí 511 Předchůdce Childerich I. Následník Childebert I. (Paříž) Chlothar I. (Soissons) Chlodomer (Orléans) Theoderich I. (Remeš) Manželky Chrodechilda Potomci synové: Ingomer (zemřel velmi mladý), Childebert, Chlothar, Chlodomer, Theoderich dcera: Chlodechilda, Adalbert (odešel do Čerčan) Chlodvík I. (v pramenech Chlodovech, Clovis apod., byl franský král (481–511) z rodu Merovejců, původně král sálských Franků z Tournai , který sjednotil všechny Franky pod svoji vládu.

A.H.
05. 01. 2012
Dát tip
Máš pravdu, je to stejné. Stejný bordel. :D

A.H.: doufám, že nemáš na mysli Mírov...

co říká Ústava: Článek 57 (1) Prezidentem republiky může být zvolen občan, který je volitelný do Senátu. Článek 19 (1) Do Poslanecké sněmovny může být zvolen každý občan České republiky, který má právo volit a dosáhl věku 21 let. (2) Do Senátu může být zvolen každý občan České republiky, který má právo volit a dosáhl věku 40 let.

A.H.
05. 01. 2012
Dát tip
Aleš na Hrad. :D

Prosecký
05. 01. 2012
Dát tip
Jak je definován Čech? Narodil se v Česku? Žije v Česku, Mluví česky? Jeho rodiče byli oba Čechy? Jeho mateřština je čeština? Prokáže znalost naší ústavy? Vždyť i ultračeský Václav Klaus musel někde ke svému jménu přijít. Jeho rodokmen zatím končí v polovině 18. století, což je možná pro nacionalisty dobře.

(na to se musím ještě vyspat)

říkal Tomio že hlavním městem Česka udělá Tokio

Aleši, to nebyly vhodné příklady. Reálně nám hrozí jenom Cikán nebo Vietnamec. Ukrajinec s Rusem jsou v těsném závěsu.

8hanka
05. 01. 2012
Dát tip
v USA je to normalne, skutocni Amwericania su podla mna len povodni Indiani, vsetci ostatni su zmesou narodov sveta:) U nas sme doteraz chodili volit mensie zlo s mensou ci vacsou uspesnostou, zda sa, ze uz mi je jedno, ake zlo bude zvolene nabuduce, vzdy to bude zlo...

Zordon: volně navazuješ na své novoroční dilema? Pěkné...

Zordon
05. 01. 2012
Dát tip
"Průzkumy veřejného mínění ukázaly, že 80% Čechů by uvítalo přímou volbu hlavy státu, 30% by dokonce stačila pouze přímá volba státu..." :)

Čudla: v USA se uvažovalo o změně ústavy, aby se presidentem mohl stát třeba i Arnold Schwarzenegger (černý černoch... černoch už je presidentem teď a s jeho americkým původem to není úplně jednoznačné)

Čudla
05. 01. 2012
Dát tip
Mylná úvaha. Zákon /ústavní/ to nedovoluje.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru