Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pojď a budeme si lhát

20. 01. 2012
48
52
4606
Autor
nikotin

 

Pojď a budeme si lhát

pojď a budeme si lhát

půjdem kolem obrubníků, paneláků
necháme slunce ať nás přemlouvá
koupit si colu
zmrzlinu
lehnout si do trávy, kouřit a
nechávat nad sebou nebe-

ať si existuje

budeme si lhát
mluvení- je
stejně bláznivý jako
cokoliv jinýho -

chtěl bych bejt lepší a ty
bys chtěla bejt
               lepší taky a
jsme tu
     spolu
           sami --

sami na ticho

 

 


52 názorů

Sigurrós
04. 03. 2013
Dát tip

*


neznamosti
24. 10. 2012
Dát tip

*


Alojs
03. 10. 2012
Dát tip
myslím, že svůj styl můžeš ještě brousit... takhle je to fajn, ale... jinovata nehází kámen daleko. tip pro povzbuzení do příštího pilování

Terenese
01. 08. 2012
Dát tip
A on by chtěl a on taky, komu dala tomu dala a na někoho se nedostalo. Tak to bývá. Tak to bude. :)...

perfektní! *

nonamebeast
17. 04. 2012
Dát tip
já nikdy nevím, co mám napsat hlubšího do hlubší kritiky.. je to krásné, Tvá slova se mě dotýkají hluboku uvnitř člověka, krásné..

Je to fajn, fajn, fajn. Je to fajn, fajnový. :)))

berg
26. 02. 2012
Dát tip
Někam jsme šli, něco si říkali, něco neřekli, něco lízali a někam si lehli. Pro mne trochu málo na poezii, která by mne skutečně zaujala. A tenhle způsob "básnění" je už fakt trochu jetej. Ale před 50ti lety to mohla bejt bomba. ÷)

Čudla
24. 02. 2012
Dát tip
Pěkně se to čte. *

nikotin
21. 02. 2012
Dát tip
Básník v pruhovaném triku a v brýlích s kostěnou obroučkou: A bránilo ti v tom něco?

Napsal bych to asi 1000x lépe. A to není vychloubání, nýbrž prosté konstatování.

Markéta
24. 01. 2012
Dát tip
žádal jsi o mou kritiku. musím říci, že jinovatova kritika vystihuje hodně podstatného, ani bych s ním v ničem nepolemizovala, až snad na onu maličkost že závěr mi nepřijde ujetý, naopak - celkem pěkný obrat, i když také není nijak "nový". Tyto pocity jsou přítomné v každém člověku. Co se týče básně a její možné autenticity, to pak záleží na tom, zda rozpoložení své mysli necháš ležet pouze vedle coca-coly, nebo zvrhneš pohárek a ponoříš se pod hladinu ;) tip ano

StvN
24. 01. 2012
Dát tip
Ja na basnicky moc nejsem. Tahle mi nci nerika. Prijde mi to jako poza.

Lyryk
24. 01. 2012
Dát tip
sami na ticho *

ČikČik
23. 01. 2012
Dát tip
Pěkné:)

Tony.cs
23. 01. 2012
Dát tip
*

nikotin
23. 01. 2012
Dát tip
"asi jsem se zamilovala!" - to nedělej :P

T.Eis
23. 01. 2012
Dát tip
super zakončení :) asi jsem se zamilovala! :D nádherný, skvělý!

vonMax
23. 01. 2012
Dát tip
*

aha...do toho nevidím, budu to muset zkontrolovat :)

nikotin
22. 01. 2012
Dát tip
DeadKennedys: Do výběru určitě ne, ten je určen jinému druhu poezie :-).

no jo, to je ta touha po uznání :) ale množství tipů nemusí být přímo úměrný kvalitě...taky se na to mohli sesypat lidi co si libujou v průměrnosti... Ale jako máš asi našlápnuto do topu nebo výběru či jak to tady funguje, o tom žádná :)

nikotin
22. 01. 2012
Dát tip
nikotin: To vůbec ne, pro mě je tip spíš jakýmsi potvrzením, že to třeba neni úplně špatný a že má cenu psát dál :-).

nesmíš skončit jako sběratel tipů :))

nikotin
22. 01. 2012
Dát tip
DeadKennedys: Já bych byl naopak rád, kdyby jich ještě pár přibylo :-).

Částečně budu souhlasit s kritiky....i když nepoužiju tak sofistikovaný rozbory :) ale střední proud docela sedí ... 23 tipů ? To jsem teda od tebe četl lepší co zdaleka tolik tipů nedostali ...

Dalimir
22. 01. 2012
Dát tip
nechávat nad sebou nebe- ať si existuje *

ančovička
22. 01. 2012
Dát tip
jou.

Aroganc
22. 01. 2012
Dát tip
sakra fajn! *

Fouraix
22. 01. 2012
Dát tip
hezkej plán. škoda, že na to není počasí :)

8hanka
22. 01. 2012
Dát tip
ano:)*

Annabella
22. 01. 2012
Dát tip
Hezký. Při čtení se mi vybavil takový ten kýčovitý obraz obrubníku a nohou pod a na něm. (Kdo nechápe co myslím, je rád.) Tady to dokreslilo náladu básně. Aspoň pro mě. Svým způsobem je to strašně nápadité, i když jde o téma stokrát omleté, je to nové. Tip.

Moje krevni desticka :)

filemon
22. 01. 2012
Dát tip
to "i když jsme" som si pridala len tak, pre seba :))

filemon
22. 01. 2012
Dát tip
Akosi paradoxne ma oslovil nadpis a záver, tak som si ho spojila do dvojveršia: "...pojď a budeme si lhát i když jsme sami na ticho." Ale čítalo sa to príjemne.

nikotin
22. 01. 2012
Dát tip
neděle 22. ledna 2012 Proměnlivá, převážně velká oblačnost, místy přeháňky, nad 500 m sněhové, na horách četnější. K večeru od severozápadu přibývání oblačnosti s deštěm, nad 700 m sněžení. Nejvyšší teploty 2 až 6 °C, v 1000 m na horách kolem -1 °C. Čerstvý západní až jihozápadní vítr 5 až 10 m/s, místy s nárazy 15 až 20 m/s, na horách kolem 25 m/s. UPOZORNĚNÍ: V polohách nad 600 m se budou místy tvořit sněhové jazyky, na horách i závěje.

Zbora
22. 01. 2012
Dát tip
Mě napadl při čtení jako první výraz středněproudý pop. Text sestavený z ověřených motivů a póz ověřeným způsobem. Tady je teď vpodstatě hodně důležitá osoba autora, kam (a jestli) se bude posouvat dál. Jinak nemám potřebu nic dalšího dodávat, když už to přede mnou napsal lépe Jinovata.

Jinovata
21. 01. 2012
Dát tip
Není to špatné, ale ani dobré. Tahle póza je okoukaná, vypůjčená. Taková ta beatová pohoda. Drobnohledně ty obrazy a obraty nejsou nic zvláštního. Určitou intenzitu by v širším kontextu mohlo nést to nechání nebe, ať si existuje. Takhle to sice je jen výkřik do tmy, je za tím ale cítit, že to bylo řečeno z nějakého vnitřního přesvědčení, které by bylo zajímavé více odhalit a v poezii exponovat. mluvení je bláznivý - klišé jak hrom. Bejt lepší to samý. Sami a ticho uplně jetý, stejně jako pohodový kupování si koly v samostatnym verši. zajímavou potenciální dynamiku do básně náší to lhaní, existence nebe a propojení s osobní rovinou (byť klišovou). Je to zkrátka funkční schéma. Akorát není naplněné příliš umně. Ještě bych ocenil "lhát/přemlouvá" - to zní moc pěkně.

má atmosféru,ktorá sa spontánne šíri a sa mi páči -načo kvetnaté metafory- tu mi to samo osebe stačí *T ;)

konias
21. 01. 2012
Dát tip
dobrý! *

*

srozumeni
20. 01. 2012
Dát tip
Moc se mi líbí...***

gabi
20. 01. 2012
Dát tip
taky jo*

Petr.II
20. 01. 2012
Dát tip
jo, *

Hagrid
20. 01. 2012
Dát tip
*

Alegna
20. 01. 2012
Dát tip
T*

Metta
20. 01. 2012
Dát tip
oslovilo

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru