Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ranní úvaha

24. 01. 2012
20
22
2259
Autor
aleš-novák

inspirovaná Háberem...

jestli jste

po krk v bahně

pomůže

když budete

šlapat vodu?


22 názorů

F.L.Vděk
25. 01. 2012
Dát tip
Zkusil bych přejít z bláta do louže, pak by to mohlo klapnout.

VH64
25. 01. 2012
Dát tip
Možná by ale stále šla honit voda?

Grafik
25. 01. 2012
Dát tip
Co zkusit tak šlapat chodník, možná,že by se z toho bahna dostal/a

Čudla
24. 01. 2012
Dát tip
No zkusit to můžeš, ale nevím, jestli to k něčemu bude. *

Tento pokus by jistě dokonale provedl a popsal Saturnin. Též by patrně vytvořil dva tři nové fyzikální zákony. ***

Toscana
24. 01. 2012
Dát tip
když jsi po krk v bahně, šlapeš bahno - kdyby byla vůkol voda, plaval bys (pokud to umíš) :o)) *t

Petr.II
24. 01. 2012
Dát tip
Ne :-(

Viz. Graf Zeppelinův zákon.

Možná by to ještě v poslední chvíli mohla zachránit překotná konzumace luštěnin a čerstvého chleba.

Alegna
24. 01. 2012
Dát tip
nejvíc souhlasím s ráškem a Vendulou :-)

Pod vlivem Archimédova zákona se zdá, že lidské tělo díky své hustotě (kolem 1000 kg/m3) se nemůže potopit v kapalině, která má mnohem větší hustotu (1500 – 2500 kg/m3) a tou jistě bažina bude. Zrádnost bahna většiny bažin spočívá v tom, že to není klasická newtonovská tekutina, podobně jako jí jsou voda, benzin, líh, glycerin.... Zcela jinak se chová olej, smůla, želatina, těsto, zmrzlina a třeba i bahno. Jmenované "kapaliny" patří mezi bighamovské – plastické kapaliny. Bude-li totiž tlak tělesa ponořeného v bažině, a tedy i vznikající smykové napětí malé, kapalina nebude vůbec téct a bažina se bude chovat jako pevné těleso. Takový lehký neživý předmět může ležet na povrchu bažina a neponoří se, i když není nadlehčován dostatečnou vztlakovou silou podle Archimédova zákona. Naopak, překročí-li tento tlak jistou kritickou hodnotu, začne se bažina chovat jako bighamovská kapalina a těleso se bude ponořovat nezadržitelně aniž by tomu mohla vztlaková síla zabránit. Zrádnost bažina je právě v tom, že se specializuje na živé objekty. Pokud by byl člověk zcela nehybný, chovala by se k němu bažina jako pevné těleso. Díky tomu je někdy možné pomocí speciálních lyží i bažinu překonat. Začne-li se však člověk do bažiny ponořovat, bude každý jeho pohyb přispívat k jeho potopení. Sebemenší pohyb ruky či nohy směrem vzhůru zvýší reakční silou tlak na kapalinu, k tomu přispěje i vazkost a zejména přilnavost kapaliny, jejichž překonávání vyžaduje další úsilí. Jakmile se člověk ponoří pod úroveň, při níž Archimédův vztlak vyrovnává jeho tíhu, je další ponořování nezadržitelné, stačí k němu i pouhé dýchání člověka. Na rozdíl od vody zde plovoucí těleso není ve stavu stabilní rovnováhy. Tady je každá rada drahá, lze jen doporučit co nejméně pohybu... Ale čekejte s klidem, když vám jde o život! (www.fyzmatik.cz) info:Rášek :o)

když je bahno jen po kolena, je aplikace Archimedova zákona předčasná, když je bahna po krk, nemá na ní člověk zrovna myšlenky...

Rášek: odborný názor by mě právě zajímal: ve vodě šlapání vody pomáhá, jak je to v bahně?

když jsem po krk v bahně, obvykle ležím na zádech)

Kočkodan
24. 01. 2012
Dát tip
Kdybych se bývala narodila jako zena (coz by v mém prípade bylo lepsí), tak bych doufám nikdy neslapala.

Rozhodně to pomůže víc, než když budeš šlapat zelí.

Háber
24. 01. 2012
Dát tip
urcite * aspon sa prepadnes na druhu stranu * len aby tam nebola rittttttt*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru