Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ZA NEHTY ...PŘES NEHTY

04. 02. 2012
24
18
1663
Autor
baaba

Ilona vždycky byla čuproidní kráčmera.
Dneska se dá říct, že přece jen už nepatrně vyčichává, leč ...záhodno hovořiti pouze šeptem!
V minulým století jsem s ní měl techtle, jenže mechtle ne. Dodnes, a to mě krká,  netuším jak vypadá zevnitř.
A přitom už jsem do ní mířil. Sedmimílový boty nazutý. Donaha vyšňořen, jenže...
Pět cenťáků před cílem jsem ji smrtelně urazil. Jak říkám, bylo jiný století, a tehdá letěly řetízky nad kotníkem.
Když mě škrábla, poradil jsem jí, aby si na nohou stříhala nehty častěji. Odpochodovala tak nějak noblesně.
Najednou mi došlo, že to není holka, čárka, pichna, zářez do kožený pažby, ale že je to dáááma.
Ta moje prostořekost. Nevěřil bych, že dokáže spustit tak mohutnou řetízkovou reakci.
Na druhou stranu bych bez ní Ilonu do horizontu nedostal. Na svůj ksicht rozhodně ne. Co neukecám, nemám.
Jazyková vybavenost. Říká se tomu tak?
Jasně, že jsme provedli několik opravnejch pokusů, ale vždycky se někdo rozesmál, takže bylo po váchni.
Zbyla mi kámoška, vrba a skorosestra. Všechny její svatby i rozvody jsme během těch dvaceti let pořádně zalili.
Znám většinu jejích milenců. Připouštím, že všechny ne, neb po prvním rozvodu jela skoro dostih, ale většinu.
S tím posledním jsem se seznámil v prosinci.

 

Zrovna jsem jel na hokej, když mi zatrylkoval její ksichtík na nokii. Usmál jsem se na ní  a žoviálně spustil.
"Čau stařeno, došli ti chlapi nebo chlast?"
"Pááájo..." ozvala se slabě kňouravým hlasem. Dál nic. Dál už jen dejchala.
"No co je? Došla ti snad řeč? Nebo ...proč mi vlastně voláš, teta?"
"Pááájo, můžeš přijet? (zase ten nezvykle zabržděnej hlas) Mně je zle. Mně hrozně zle."
Žoviálnost odvanula. "Kde tě... jseš doma?" Odpověděla jenom dejcháním, tak jsem se nadejchl taky.
"Kurva Ilono mluv! Co se děje ...kde tě najdu...?!" Neodpovídala a mezi mejma ušima to jelo na plný obrátky,
ale výsledek nikde. Bez zadání není vydání ...to ví každej ajťák.
Nakonec se ozval ztěžklej mužskej hlas. "Ilona se praštila do hlavy. V klídku ...zavolal jsem tágo."
"Jak v klídku? Jak do hlavy? Kde jste?!" štěkl jsem vytočeně.
Byli před hotelem Savoy, což je největší barák ve městě. Podřadil jsem a vypálil přes plnou do protisměru.
Když je třeba, umím jezdit jako hovado. Červená, stopka ani plná čára není zeď, tak co? A to kilo deset na budíku?
Asfalt to v poho unese.

 

U hotelu jsem, přistál za čtyři minuty. Ilča seděla na bobku opřená o zeď a týpek sošně pokuřoval.
Sklonil jsem se k ní. "Pojď, sednem do auta a pojedem k doktorovi." Zvedla skelný oči ...z ucha jí takla krev.
Zvedl jsem ji, sice opartně ale silou na nohy a vydal se k autu.
"Snad počkáme na toho taxíka, ne?" ozvalo se za mnou.
"Jestli chceš bejt něco platnej, tak si sedni do zadu a drž ji ve zpřímený poloze."
"Ten taxík..."
Ilonu jsem usadil, opřel se o střechu a zavrčel na toho mamlase. "Proč jsi nezavolal záchranku, vole?
Sedni a drž ji za ramena, nebo čekej na to svý tágo."
Nastoupil a vyrazili jsme. Opravdu poctivě držel. I při tý krutojízdě se ani moc nebimbala do stran.
Těch šest kiláků, jsem dal taky za čtyři minuty. Za dalších dvacet byla na sále.
Zlomená lebka a krvácení do mozku, ale odsáli, zašili, zachránili, takže konec konců pohoda.
Zajel jsem se na ní dvakrát juknout a nezblbla. ...dík páni doktoři.

 

Byl jsem vychystanej potřetí, a zase se na mě její ksichtík usmíval na vřískajícím mobilu.
"Ahoj beruno, zrovna za tebou jedu."
"Pááájo ...můžeš přijet?"
"Vždyť říkám, zrovna se k tobě chystám. Mě neposloucháš, nebo co?"
"Já... ...já podepsala revers, víš. Teď se mi udělalo zle a už neodjedu."
"Ty jsi zdrhla z nemocnice? Ty vole Ilono, ty jsi ale kráááva...!"
"Stará" fňukla.
"Ani ne tak stará, jako velká. Kde prosimtě jseš?"
Lezlo to z ní jak partyzáni ze zemljanky.
Věřili byste tomu? Za hodinu po propuštění stihla už kadeřníka a obočí.
Blbě se jí udělalo na manikúře.
Láska je válka? Sůl nad zlato? ...leda prd!
Nehty jsou silnější než smrt.


18 názorů

literatura aktů?


baaba
06. 02. 2012
Dát tip
...díky, díky, díky :)

Janina6
06. 02. 2012
Dát tip
Pěkná první věta, čtenář hned ví, že bude legrace. "Měl jsem s ní techtle, ale ne mechtle" je už dost starý a známý vtip, to mě zamrzelo. Ale třeba "donaha vyšňořen", řetízková reakce, jazyková vybavenost nebo třeba slůvko "krutojízda", to mě zaujalo, tady je cítit nejen žoviální stylizace, ale i smysl pro slovní humor. Navíc se mi líbí, jak je v podtextu znát, že vypravěč je i přes ty jakoby drsné hlášky citlivý a obětavý kamarád. Příjemně jsem si početla.

Dobrý :)))) - zase se mám po dlouhé době čemu smát!*** (a překlepy jakože nevidím :D)

..tý joo..todlenc nemá chybičku..čéče:)))

Metta
04. 02. 2012
Dát tip
:-)

Sebastiana
04. 02. 2012
Dát tip
líbilo se mi to tak už vím, kdo může za to, že mám málo bot- serotonin, ....

alkáč
04. 02. 2012
Dát tip
Tím si chtěl určitě uvést do povědomí nové přísloví /viz poslední řádka/ Mám podezření, že jsi abstinent, když vrčíš na trochu ovlivněné :-)***

VH64
04. 02. 2012
Dát tip
Dobrý dobrý!

baaba
04. 02. 2012
Dát tip
Dík všem za kuk... ...úsměv za to :c)

srozumeni
04. 02. 2012
Dát tip
Moc se mi líbí...***

Alegna
03. 02. 2012
Dát tip
pěkné a dík za pobavení :o), četlo se to samo (pro Květoně, nevím, co mám dělat, mám málo bot)

avox
03. 02. 2012
Dát tip
Není nad to, mít dobrého kámoše :-))

gabi
03. 02. 2012
Dát tip
výborné počteníčko, zľahka, vtipne, s nadhľadom...* aj Květoňovi za komentár :)*

Průměrná žena nedá pokoj nikdy. Netrap se tím. Vnitřní sžírání věčnou nespokojeností je jim dáno geneticky a nepomůže ani další norkový kožich, další dítě, další dovolená, další limuzína s řidičem ani další hodiny zumby. Nic. Ženský mozek totiž vylučuje více oxytocinu a serotoninu, což jsou sloučeniny, které podle biologů vyvolávají u lidí pocit, že mají málo bot.

v tomto případě literatura fraktur...

jejdavilda
03. 02. 2012
Dát tip
Nemá tam být zrovna jejdu za jejdou?*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru