Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

úvaha o vyrovnání s církvemi

09. 02. 2012
24
25
2110
Autor
aleš-novák

inspirovaná jejdavildovým mešním vínem

neměli by potomci

mistra Jana Husa

dostávat

výpalné?


25 názorů

LV
11. 01. 2013
Dát tip

vo forme kalicha slivovice


FAE BOMB
10. 02. 2012
Dát tip
(Z dochovaných zvukových záznamů-tichá pošta- je zřejmé, že se celá věc udála trochu jinak, než se nám historikové snaží namluvit:) "Vaše Svatosti, toho kacíře nebylo možno upálit..." "Tak, a proč ne?!" "Popravčí hranici i s odsouzencem vzala povodeň!"

Toscana
09. 02. 2012
Dát tip
Květoni, až se objeví církev, která místo hostií bez chuti rozdává řízky, v tu ránu jsem jejich ovečkou! :o)))

Toscana
09. 02. 2012
Dát tip
No to rozhodně, pokud jim pravdou srdce hoří! :o))) *t

Kočkodan
09. 02. 2012
Dát tip
Pouziji ctyrversí z Celerit H: Diváci se smíchy válí, z hranice volá pusa naseho Jana Husa: “Nechte ty vtipy, vzdyt to pálí!”

MILANO555
09. 02. 2012
Dát tip
Všichni potomci to mají těžké. Většině vypálí rybník nebo jim někdo vypálí.

renegátka
09. 02. 2012
Dát tip
dobrá úvaha*

Diana
09. 02. 2012
Dát tip
:-)))!

Prosecký
09. 02. 2012
Dát tip
Ano, Aleši, máš pravdu. Jenže oni to výpalné dostávají už 64 let. V odvetu za Mistrovo upálení sebrali viníkům veškerý majetek a hospodařili si s ním podle svého. Výsledek ať každý posoudí třeba obhlédnutím venkovských kostelů a klášterů.

To vypadá na celkem zajímavou církev. Nerozdávají při bohoslužbách místo hostií řízky?

Kapsa
09. 02. 2012
Dát tip
Poslední slova Jana Husa: ,,Necítíte?! Jako by se pálilo maso..."

Myslíš pro jednotlivé přímé potomky příspěvek na otop. To je hezká myšlenka.*

dokonce mají v Praze hospodu...U kalicha.

Potomci Husovi, nejsou to ti, co mají ve znaku krígl?

takže přicházím s křížkem po funuse? To mě mrzí...

snake_01
09. 02. 2012
Dát tip
A ti si taky o výpalné nezapomněli říct - dokonce dostali i vlastní církev...

rozhodně má bratry a sestry...

snake_01
09. 02. 2012
Dát tip
A neměl by být Mistr Jan Hus bez potomků? Tím, se to, myslím, vyřešilo... :o)

Čudla
09. 02. 2012
Dát tip
/*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru