Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hluboká pravda o ničem

10. 01. 2002
2
0
1069
Autor
Kocour

Prokopnutej Buben seděl obkročmo na židli, před sebou hromádku hub a vášnivě debatoval s naproti sedícím Trombónem, který kouřil toho večera už čtvrtýho jointa. Bavili se o jarních záplavách, které potkaly město začátkem roku. Prokopnutej Buben se rozvášnil do ruda a vykřikoval na celou hospodu, že ty mimoprostorový tunely jsou na nic.

\"Představ si,\" křičel až klapky zaléhaly. \"Představ si, že ta voda do toho tunelu natekla a já nemohl tejden do hospody! Musel jsem sedět na půdě a čekat až voda opadne, protože mi tunel zavřeli, abych prý nevytopil ostatní!\"

\"Jo, jo,\" přitakal Trombón. \"Já taky tejden seděl na půdě. Nejlíp na tom byli ti ze třicátýho patra. Ti se mohli alespoň brodit. No alespoň teď konečně dostaví ten odvodňovací tunel.\"

\"Jo a kam ho vlastně vedou?\"

\"No myslím, že někam do středu Pýthovy galaxie. Tam prej jsou na povodně zvyklí.\"

\"Pýthova galaxie,...Hm, to je zajímavý a jak to tam řeší? Přece nesedí furt na půdě?\"

\"To nevím, ale moc bych za to nedal, protože tam prej ústí odvodňovací tunely snad z celýho vesmíru.\"

Prokopnutej buben se zamyslel. Pomalu rozžvýkal další hrst hub a usilovně nad něčím přemýšlel. Trombón si objednal dalšího jointa.

\"Nehul furt, \"napomenul ho Prokopnutej Buben. \"Podívej se na sebe jak vypadáš.\"

\"Co já! Ty seš prokopnutej!\"

\"No to bylo moc vtipný.\"

\"Taky, že bylo.\"

\"Ha, ha.\" Prokopnutej Buben se zachmuřil a Trombón si s blaženým úsměvem zapaloval právě donesenýho jointa. Vedle seděla partička studentů z místní Nepraktické univerzity a sjížděla se heroinem značky Black Death. Vypadaly tak na pět panáků a začínaly dělat pěknej virvál. Strašně hubenej Klarinet vyzval k tanci Housle a překlopil s nimi notovej stůl. Basa, které patřila hospoda, se na to sklesle podívala a beze slova notovej stůl postavila zpět. Pak se výhružně podíval na Klarinet, ten schlípl klapky a pokojně si sedl. Po chvíli mu však trochu otrnulo a domáhal se dalšího heroinu značky Black Death. Basa se na něj zkoumavě zahleděla a pak usoudila, že ještě jednoho panáka snese a Klarinetovo přání vyplnila.

Prokopnutej Buben celou scénu mlčky pozoroval. \"Loď,\" dodal.

Trombónu překvapením vypadl s náustku joint. \"Cože?\"

\"Chtělo by to loď,\" informoval jej Prokopnutej Buben.

\"Jakou loď? Co to je?\" Trval na svém Trombón a trochu zmateně lovil jointa na zemi.

\"No místo, aby si seděl na půdě a čekal než opadne voda, tak se můžeš do hospody přesunout na lodi.\"

\"Já pořád nevím o čem to mluvíš. To máš zase něco z těch tvejch snů?\"

\"A zatím co by ta voda opadávala, dal by se ten čas pěkně v pohodě přečkat tady. Příjemně si popovídat s ostatními obyvateli města, pojíst něco hub a tak. Třeba takou cukrovou, aby se nerozpustila.\"

\"Cukrovou...hm...loď?\"

\"No ano, cukrovou loď. Co je na tom divnýho? Vždyť víš, že se dřevo rozpouští.\"

\"To cukrovou, bych chápal, ale ta loď...\"

\"No všiml sis snad někdy, že cukrové homole plavou, ne?\"

\"No...jo ?\"

\"No tak mě napadlo ty homole spojit a udělat s nich loď do, které by sis sedl a mohl na ní pohodlně dopádlovat do hospody.\"

\"Aha, už to chápu, jako myslíš přičarovat si těch homolí víc, aby tě unesly.\"

\"Proč chceš pořád čarovat? Použij taky jednou malej mozek místo velkýho. Prostě těch homolí vezmeš víc, ale vůbec je nemusíš čarovat, ty normálně koupíš a slisuješ je dohromady.\"

\"Hm...Na tom něco je. Ale jak to chceš slisovat?\"

\"No třeba, že si na ně sedne deset bubnů.\"

\"Prokopnutejch?\"

\"Ha, ha.\"


Gorgona
12. 08. 2002
Dát tip
Kocíííííííí já nejsem nounejm - já jsem Gorgona:)

Rajče
06. 03. 2002
Dát tip
Šílená apokalypsa, chce to moc pozorně číst.

horák
28. 02. 2002
Dát tip
Jdu se divnout na další, jak ses rozvinul.

ruby
24. 01. 2002
Dát tip
jo tipik. je to pekny. libi se mi to usili k ty hospode ... vynalez jako fik abych se dostal do basovy hospody na panaka heraku....jo jednicka s hvezdickou

Wopi
12. 01. 2002
Dát tip
ť, ujetiny mam rád

Climaster
10. 01. 2002
Dát tip
..to je dobře ujetý..:o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru