Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Impérium

23. 02. 2012
8
8
2772
Autor
Danny
Když se na nebi celého světa jednoho krásného dne objevily létající talíře, nikdo se ani moc nedivil: většina lidí viděla některý z populárních sci-fi filmů. Fanoušci filmů jako "Den nezávislosti" nebo "Mars útočí" též nebyli nijak zvlášť překvapeni, když dostaly světové vlády formou rádiové komunikace ve strojově syntetizované angličtině následující zprávu, která byla zároveň prostřednictvím WiFi signálu odeslána e-mailem příslušným vládám: Obyvatelé planety Země! Otevírá se vám skvělá příležitost být jednou z kolonií Galaktického impéria. Jakékoli vaše snahy bránit se tomuto faktu budou považovány za akt agrese podle paragrafu 128726 zákona 678C97U Galaktického práva. Invaze vetřelců! Spojené státy, Evropská unie a Čína okamžitě vytvořily komisi, která se měla případem zabývat. Jak bojovat proti civilizaci, jejíž technologie dokáže překonat vesmírné vzdálenosti v rozsahu celé naší galaxie? Nakonec se tyto státy dohodly poslat několik bezpilotních bojových letounů. Ty byly ihned rozstříleny salvou něčeho, co připomínalo laserová děla a další den následovala druhá zpráva od mimozemských bytostí: Incident 02a/7655446: občanské nepokoje v souvislosti s kolonizací planety Země výsostnými silami Galaktického impéria. Vzpoura byla pacifikována. Ztráty na životech: 0 ztráty na majetku 92838902 standardních kreditů. Tato částka bude uhrazena Organizaci spojených národů planety Země. Zároveň Impérium stanovuje pokutu ve výši 92838902 galaktických kreditů za občanskou neposlušnost, v souladu s vyhláškou 58968 zákona 17HN6765 Galaktického práva. Protože celková suma po odpočtu pokuty je rovna nule, nebude v zájmu efektivity uskutečněna žádná finanční transakce. Nechat si své vojáky rozstřílet laserem nebylo v zájmu pozemských států. Ale vzdát se bez boje? Pozemské parlamenty -ať již v jednotlivých zemích, tak na evropské a světové úrovni- se začaly hádat, co s danou situací dělat. Než někdo zareagoval, před budovu OSN přistála jakási malá černá krychlička a přišla třetí zpráva: Zpráva o dokončení kolonizace: Kolonizační flotila Impéria stačila vyhodnotit celkový stav: počet obyvatel, nerostné zdroje, kvalitu biomasy a potenciál růstu planety Země. Země se nyní pokládá za kolonii 39867C Galaktického impéria. Tento identifikátor si zapamatujte pro pozdější referenci při styku s úřady Impéria. Místodržitelské vlády jsou povinny jednou za deset standardních časových jednotek, což odpovídá 5.78985 oběhům planety Země okolo hvězdy Sol, vyplnit formulář o počtu obyvatel, nerostných zdrojích, kvalitě biomasy a potenciálu růstu planety Země. Formulář přiložen. Komunikace pomocí standardní komunikační jednotky 8589ET6, která je konfigurována na příjem signálu ve formátu komunikačních technologií dominantních na planetě Zemi. Komunikační jednotka je zapůjčená, její ztráta či zničení se platí pokutou v ceně 5000 standardních kreditů podle vyhlášky 589689Y Galaktického práva. Místodržitelskými vládami Galaktického impéria se podle zákona 78866H Galaktického práva stávají současné vlády planety Země. K e-mailové formě zprávy byl skutečně přiložen formulář: přesněji řečeno, tabulka v Excelu obsahující políčka, které měli pozemšťané vyplnit. Za čtrnáct dní se lodě vzdálily. Kromě toho, že každých pět let vlády Země odeslaly zprávu pomocí černé krabičky (která se pro pozemské technologie tvářila jako klasický WiFi router) nebylo nijak poznat, že je Země nyní kolonií Galaktického impéria.

8 názorů

Janina6
23. 05. 2012
Dát tip
A to já zas chci mít ve sci-fi i nějakou tu literatůůru, když jsem odborně nedostatečná, tak ať si pošmáknu aspoň na stylu :-) a u většiny Dannyho povídek jsem s ním vcelku spokojená, tady mi ta novinařina přišla už trochu přehnaná, proto jsem se ozvala.

Janina6
26. 02. 2012
Dát tip
Nápad (jako u tebe obvykle) je zajímavý. Tentokrát mi trochu vadí styl, který mi připadne hodně strohý. Zřejmě je to záměr, který celkem chápu, ale z hlediska jazyka je to poměrně fádní čtení, asi jako zpráva z novin. Ustálené fráze typu "jednoho krásného dne", "v zájmu států", "daná situace" atd. text ještě víc přibližují novinářskému stylu. Protože nenabízí nic navíc (napadá mě třeba možnost proložení této "reportáže" nějakými dialogy, plastičtějšími popisy a podobně), člověk to prostě přečte a rychle pustí z hlavy.

avox
23. 02. 2012
Dát tip
39867C...než jsem dočetla, zapomněla jsem, musím si to zapsat do kalendáře :-))

pedvo
23. 02. 2012
Dát tip
Tak tohle je jedna z mála sci-fi povídek, které jsem si přečetl, aniž bych přeskakoval řádky.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru