Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

umřela jsem

11. 03. 2012
31
30
3827
Autor
Štírka

umřela jsem

 

sama v sobě

 

ležím si

v tom divným hrobě

 

ač je jasné

že bych mohla

probrat se

a jít

 

neslyším

 

že někde chybím

svět mi voní

chladem rybím

přesto volím

 

žít

 

 


30 názorů

Pro někoho je toto poznání zcela přirozené v každou chvíli. Někdo musí o dosažení a naplnění změn bojovat každý okamžik života.  Mám rád střízlivý pohled, že jedinou jistotou je neustálá změna. Letmými pohledy si ji uvědomit v její nekonečné přicházející síle plynoucí kolem nás i námi. Nenápadná, náhlá, přímá či důmyslně propletená, ale vždy nevratná.

Někoho ani nenapadne se změnám vyhýbat a zrcadlí je svou proměnlivostí. A přesto je neustále na cestě se svým srdcem. Někdo se s tím nechce smířit a lpí na svých uzavřených kruzích. Ovšem je zcela zřejmé, že všechny cesty vedou jen k hranám bezedných propastí. Ač se to nezdá, vždy se v jedinou chvíli vynoří z prázdnoty času a donutí nás dovršit či ukončit cokoli. Je zcela přesné, že s posledním okamžikem v odrazu na jedné hraně si zcela vědomě uvědomíme, že tam, kam se přeneseme, je jen šance a ne jistota. Akceptovat to je být na pouti neznámem.

Řekl bych, že to je síla v Tvé vůli volít žít:) A mnohem víc a víc se o tomto dá říct, ale jedině přímá zkušenost je osvobozující. Osvobozující energii, která by se jinak vyčerpala. Někdo to miluje, někdo se toho obává. Pro všechny je to nevýhnutné. Smrt je tou jistotou mezi volbami žít. O tom někdy píšem v tichých zákoutích Země básně:)) 


Štírka
02. 07. 2017
Dát tip

 Děkuji, žes mi připomněl. Život je spirála. Málo se za jeden okruh oddálíme. Řešením je změna...


jedním dechem...přímé. Druhým dechem...bez komplikací. Tajemství se hluboce odhalí až za tímto paradoxem pocitů, které nejsou až tak tím, za co se vydávají. Máš pravdu. Je to jasné, můžeš...mnohem víc:)

Omezený čas života a smrt jsou jediné impulsy básní. Intenzita je míra protnnutí těchto dvou sil. A jejich přílivová vlna se stále šíří. Zaplavila mne svým tichem po samý okraj.


Štírka
27. 01. 2016
Dát tip

díky, žes tu byla :-)


Gora
27. 01. 2016
Dát tip

Hlavně zůstat naživu! Pěkně dramatické..../T.


sakra dobře...*

kacuma
16. 05. 2012
Dát tip
neber to tak, každý někomu chybí a to mi věř, že je to tak

clovrdik
27. 03. 2012
Dát tip
svět mi voní chladem rybím ... nerozumím, ale jinak fajn

hanaka
25. 03. 2012
Dát tip
*

pupin
18. 03. 2012
Dát tip
závěr *

Kolikrát člověk umře, tolik životů má za sebou.

Alegna
12. 03. 2012
Dát tip
dobrá volba, pěkné verše

kocicka 8
12. 03. 2012
Dát tip
T

V Hodoníně chybíš!!!! :)))*****

MarK.
12. 03. 2012
Dát tip
..podstatne je sa rozhodnúť ;) .. *

Určitě žít.Nakonec tvé jméno včera padlo nejednou ... na Portě ... už jsi slavná.

avox
11. 03. 2012
Dát tip
ještě že tak, že neslyšíš, to ještě neznamená, že bys nechyběla :-) */

renegátka
11. 03. 2012
Dát tip
pěkné, Štírko*

gabi
11. 03. 2012
Dát tip
*

Diana
11. 03. 2012
Dát tip
Moc dobře! :-)*

marcela.m.
11. 03. 2012
Dát tip
je to trefné..tip

Petr.II
11. 03. 2012
Dát tip
jo, *

Čudla
11. 03. 2012
Dát tip
Správná volba. *

srozumeni
11. 03. 2012
Dát tip
jo...***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru