Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Brýle

11. 02. 2012
5
13
1094
Autor
beda

 

 

Sál kam chodíval jsem do tanečních

před mnoha lety už zbourali

a přesto ani oči zavírat nemusím

abych se tam opět přenesl

a zase všechny v sobě roztančil.


Potkávám někdy ty holky okatý

co kdysi vlasy tak dlouhé měly

snad když každodennost brala jim rozlety

jako když podešev bot se sdírá

i ony dlouhé vlasy někde poztrácely.


Někdy svět ztmavne až přespříliš

Jan Amos Komenský právě pero odložil

Labyrint světa a ráj srdce dopsán jest

Všudybud a Mámení nohy na ramena vzali

a na stole růžové brýle zanechali.


Ach Jane !

Jak rád bych si ty brýle

zase opět a znovu

alespoň na chviličku vypůjčil !

 



13 názorů

zvedavec
14. 04. 2012
Dát tip
aj ja ťa rada vidím :) a dávam Ti za pravdu. Na očiach máme všetko možné. Asi ešte hrošie je, ak si svet prifarbíme na čierno. A niekedy tá ružová clona dodáva silu. minimálne ju neuberá. A možno je aj to ružová clona, ak Ti píšem "hm, možno je dobré, aj keď smutné, ak pozeráš bez skresľujúcej ružovej..."

beda
13. 04. 2012
Dát tip
zvedavec ahoj, rád tě po delší době opět vidím. Víš, někdy mám dojem, že mi z toho přemýšlení brzy přeskočí kolečko v hlavě. :-) Růžové brýle jsou snad dobrý způsob, jak nechat hlavu chvíli odpočinout. :-) Já bych je nezatracoval ani náhodou, jen je dobré o nich vědět. Kdo ví, co vše na těch očích máme, aniž si to uvědomujeme. Myslím si, že lidí, kteří jsou schopni vidět věci tak jak jsou, je minimum. Všichni filtrujeme realitu skrze svoje zkušenosti, zážitky, představy, očekávání ... prostě brýle všech možných barev, tvarů a dioptrií. Přeji ti co nejčistší pohled na vše, co vidět potřebuješ a nebo chceš a zároveň i schopnost krásně si svět přibarvit, když budeš potřebovat a nebo chtít ... . :-)

zvedavec
12. 04. 2012
Dát tip
hm, možno je dobré, aj keď smutné, ak pozeráš bez skresľujúcej ružovej. Vidím to takto: Prvý krok je urobiť analýzu, až potom môžeš/me nájsť (možno srdcom a aj hlavou) cestu z miesta, kde to nie je úplne pekné. Vidieť pravdu je prvý krok. Až potom môžme vytvoriť víziu - reálnu a odvážnu... tiež pozrieť bez ružových okuliarov. Zhodnotiť, a nedať sa! Nebáť sa! Spojiť sa s ľuďmi, ktorí chcú vytvoriť čosi, na čo sa netreba pozerať ružovými okuliarmi. Spolupracovať s ľuďmi, ktorí stoja za to. :)

reinka
25. 03. 2012
Dát tip
Béďo, v tom případě chápu tu růžovou v brusce... Na paní vedoucí není spoleh, přidej ji tam sám :-)))))))

beda
22. 03. 2012
Dát tip
Reinko, Khema mě poznal hned první den na střední škole. :-))) Do Penny nechodím, z principu ne. :-)

reinka
21. 03. 2012
Dát tip
Béďo, Khema tě poznal mezi těmi rohlíky :-)))))))))

beda
21. 03. 2012
Dát tip
Khema ahoj. Přijde mi to jako vzpomínka z minulého života. :-) Fakt děsný. Děkuji ti za vzkaz a měj se. :-) P.S.pro ostatní: Na místě Sokolovny, v které byl velký taneční sál, dnes stojí dnes supermarket Penny. Jo a brýle mám v rukou opravdu často, jen to tančení mi nejde dodnes. :-)

Khema
21. 03. 2012
Dát tip
ahoj Bedo, hezka vzpominka, a jenom co budes mit ty bryle, v peny se mozna da kolem rohliku tancit i s nakupnim kosikem (navrhnul bych pani vedouci pridavat do brusky ruzovou)

beda
12. 03. 2012
Dát tip
avox , děkuji ti. :-) reinko ahoj. No asi to bude ještě lepší než od Komenského. :-))) Děkuji ti. :-)

reinka
12. 03. 2012
Dát tip
Béďo, neboj se, vrátím ti je :-)))))))

avox
12. 03. 2012
Dát tip
nonono, jen se vyplač, to se občas taky musí... a koukám, že mi neprošel tip, hned to napravím :-)

beda
12. 03. 2012
Dát tip
avox ahoj, no jo, nebylo poblíž žádné rameno pro moje slzy, tak to odnesou prostě chudáci čtenáři. Ono jich ale naštěstí zase tak moc nebude. Děkuji ti za návštěvu a za slzičky na tvém svetříku se omlouvám. :-)))

avox
11. 03. 2012
Dát tip
tolik noostalgického stýskání u tak pěkného obrázku... :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru