Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bosé ulice Pražských veľkomiest

17. 03. 2012
2
2
1019

                                          

                                                                     Kropajách marcových prelomov

                                                                     lámajúcich sa  úderom

                                                                     železných kolies 

                                                                     vyústených 

                                                                    v rožnom priečelí

                                                                   dvoch milencov 

                                                                   študentov Janačkových umení

                                                                  hrajúcich do taktu 

                                                                   vstupu a výstupu

                                                                   v prítmi 

                                                                  pod zrakom 

                                                                  obnovených anjelov

                                                                 honosných fasád 

                                                                 cudzineckých ambasád

                                                                  dva lvy a jedná opica

                                                                  páchajúca incest bez hanby

                                                                  sťa Alibaba a štyridsať zbojníkov

                                                                  8 prázdných pohodených topánok

                                                                  

                                                                  Almužna hradných pánov

                                                                  satyra, dráma - a možno iba recesia

                                                                   na úkor pošetilých bláznov.

                                                                   5 pohodených - uprostred dialnice 

                                                                    použitých párov.


2 názory

Vďaka a samozrejme že zarovnám

No takto:toto nie je žiadna jednohubka ale dielo,do ktorého je nevyhnutné sa viac ponoriť,pretože nie je robené na efekt ani do nálady. Sú tam dosť kumulované pekné,nezvyčajné ale ťažšie obrazy,čo ti možno eliminuje tretinu "ľahkovážnejších" čitateľov,čítajúcich iba okom,takže... Čo mi tu nereže je hneď na začiatku vstup do básne slovom v tomto páde,teda vlastne tvare čo si použil,hej,vieme o čom vravím-čitateľ si to prejde minimálne 3-krát a stále sa tam zadrháva s pocitom,že ti chýba predložka alebo máš iný preklep (alebo že čoo?) -tiež -"jedná opica"-neviem,či len preklep,alebo ten dĺžeň je zámerne zle,no do rytmu tam nemá čo robyť. Posledná strofa je veľmi pekná a keďže nesie aj ťažisko básne,páči sa mi,ako si to pekne ukončil. -graficky to na ľavej strane lepšie zarovnaj,niekde ti tie písmenká vyskakujú z radu a pôsobí to opito. Asi toľko,pozdravujem.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru