Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

plamen svíce

24. 03. 2012
3
9
1321

zatím co tu sedím
ty mě v dálce lovíš
kdy se vrátím nevíš
kdy se vrátíš nevím

zlato vládne světu
do zoufalství tápu
láskyplnou větu
stěží už ji chápu

láska vzala kramle
zmizla z lidských srdcí
místo lásky trable
jako hřeby trčí

slova na papíře
city do nich vlité
zevnitř drásá zvíře
rozedraný pytel

dívka s křídlem ptačím
pojídá svou bídu
zatím jí to stačí
zatím čeká
přijdu


9 názorů

ještě jsem na cestě


verulinda
04. 05. 2014
Dát tip

pěkná... a přišel jste?  t.


tak to napiš líp:)

gringoo
26. 03. 2012
Dát tip
střídání rytmu nemá na říkankovost žádný vliv, podle mne. Že všechny rýmy znějí blbě, ti nejsem schopen uvěřit, nemám teda oko analitika, ale stejně si myslím, že by se to dalo napsat mnohem líp, co se rýmů týče. jinak je to rytmický, to jo, měj se...

děkuji za komenty a názory, po zkušenosti s recitací téhle věci mohu říct, že je skutečně nesourodá, napůl říkanka, napúl lyrické húmění. Uznávám že rýmy jako trable/kramle a srdcí/trčí nejsou úplně košer. Zkuste si to pro změnu přečíst jako básničku a vnímat celé ty sloky obsahově rytmicky a eufonicky. Vlastně všechny rýmy i ty absolutní znějí dost blbě když je začne pitvat oko analytika. Syntéza je důležitější podle mě. Via změny rythmu a rythmického či eufonického kódu: To je prostě věc kterou nepřestanu dělat coby boj proti říkankovosti mých pevně svázaných.

gringoo
24. 03. 2012
Dát tip
rytmické... nelíbí se mi, že zatím co se v ostatních strofách rýmy střídají, v první je abba, navíc ošklivě se rýmující. z rýmů se mi líbí na papíře-drásá zvíře,vlité-pytel,ptačí-stačím z rýmů se mi nelíbí světu-větu,tápu-chápu (příliš laciné, říkankovité) ostatní mi tak nějak příliš dobře nezní...

také se mi líbí.*

Některé obraty jsou podle mého názoru povedené. Celkově se mi tá básnička líbí, působí na mě hezky libozvučně. Dám ti Tip*

syn Téza
24. 03. 2012
Dát tip
v prvni strofe se mi libi zamena osob "kdy se vratim nevis kdy se vratis nevim" potom "zlato vladne svetu" nebo "pojida svou bidu" ale vadí mi vázaný verš, působí to jako dětská říkanka, aspon na mě teda. Coz se k tomuhle tematu podle me uplne nehodi.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru