Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

zúžené videnie

06. 05. 2012
1
3
759
Autor
Janest

 

it ain´t so easy

 

find you and me

 

zúžené videnie.

 

-Už sa to vo mne nazbieralo, pocítila, keď sa jej prsty rozbehli po klávesnici. Až sa bála, že ich nedoženie,

že ich zachytí len ako pohľad na krajinu z rýchlika. Všetky slová, samostatné a silné, pravdivé aj nepravdivé,

všetky v jej hlave. Príliš dlhé ticho znamená príliš veľa slov v hlave. Primálo života. A len štipku sebareflexie.

 

Eve sa možno pre to zrkadlenie tak utiahla. 

N. mala približne rovnakú dobu problém so zrakom. Zúžené videnie. Sveta. Seba. Lásky.

V dvojzmennej prevádze domov-práca, občas prerušenej nadmerným požitím vody, sladu a chmeľa.

Symptómy sa prejavili veľmi rýchlo. Zvýšený hlas. Hľadanie čohosi v mobile niekoho iného.

E. to vedela rozšifrovať.

N. to trvalo dlhšie.

Niektoré veci musíme priznať najprv pred sebou, až potom aj pred inými.

(čo všetko si musí človek za život uvedomiť?)

 

N. pri čítaní básní Evy Luky na balkóne pochopila, že sa dozvedela aspoň niečo o sebe.

O tom, čo bolo pre ňu vždy dôležité. Čo jej sypmtómy v zúženom videní rozmazali.

 

N. dala kvetinám čerstvú vodu, ako každý deň, aby mali čerstvé osvieženie a išla do práce.


3 názory

zael
12. 12. 2012
Dát tip

...nieje to take lahke

precitnut v tomto svete....

...vsetci hladime cez zacadene skla


Janest
08. 05. 2012
Dát tip
pravdu máš. snáď sa podarí dostať do toho viac. ďakujem.

Janina6
08. 05. 2012
Dát tip Janest
Tohle je natolik stručná miniatura, že čtenář vlastně nemá šanci se nějak "napojit" na příběh, pochopit, o co jde. Možná je na vině i to, že neumím tak dobře slovensky, ale třeba větě "Eve sa možno pre to zrkadlenie tak utiahla" prostě nerozumím. Potom jsou tu příliš obecné "poučky", jako že si člověk některé věci musí nejdřív přiznat sám sobě a pak teprve druhým, to jsou ale hodně známé věci a opět nevíme, proč figurují zrovna v tomto textu. Zkrátka prozrazuješ příliš málo. V posledním souvětí opakování čerstvú a čerstvé nepůsobí moc šikovně.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru