Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Výbory z Vogonské poezie, část druhá

14. 05. 2012
4
7
1471
Autor
Annabella

Anonymní.

Na posteli básně od Nietszcheho,
ty co jsem je nechtěla tenkrát číst.

Najednou mám strašně moc pocit, 
že bych měla nosit jiné brýle
a taky trochu míň jíst. 

Taky bych mohla dělat rozumné věci,
nikdo to odě mne nečeká,

občas bych mohla mluvit k věci 
a večer potkávat člověka.

A mám hrozivě strašlivý pocit,
že musím vysvětlit vše,
co jsem kdy napsala.

Něco jako:

"Vysvětli svůj život, proč brečíš v noci, pro co nemáš cit a kam sis oči schovala."

Tak tedy zde je má odpověď,
příliš jednoduchá až prostá.
Jsem jenom člověk, co dál nedohléd,
jsem trochu divná a trochu jako prérie pustá.

Nemůžete po mě chtít zázraky,
leč na vílu budu si hrát ráda,
jsem trochu anonymní
a trochu jako ty.
Taky jsem nedávno ztratila kamaráda.

Tancuji v dešti po silnici,
ano, jsem divná, už to vím.
Zamykám dveře ve věznici,

večer pak nikam nechodím.

Anonymní - taková jsem,
když popřeješ i zůstanu.
V zimě půjdu přímo za nosem 
a v létě rovně, po staru.


7 názorů

Benetka
11. 11. 2012
Dát tip
Já v tom vidím krásnou lidskou duši-takovou opravdovou,živou-co dýchá,směje se,sní,miluje... Líbí moc.

Annabella
25. 05. 2012
Dát tip
Já vám všem děkuji za ohlasy. Vážím si toho :)

já v tom vidím pobíhající cácorku. takovou tu dívčí ztřeštěnost, tolik asi k rytmu, k lince. je tam několik nesmyslů a to k tomu asi taky patří. například vůbec není divné že někdo tancuje v dešti ty jedna duše romantická. a jak tady říká a2, je to upřímné, tedy dá se tomu věřit. to se tady na písmáku stává opravdu zřídkakdy.

Annabella
15. 05. 2012
Dát tip
Děkuji. Speciálně pro tebe bude v dalším díle tolik metafor a jinotajů, až ani já sama nebudu vědět, co tím chtěl básník říci ;) Ale děkuji, vždycky potěší někdo, kdo chápe to, co chápat má :)

Annabella
15. 05. 2012
Dát tip
Děkuji. Speciálně pro tebe bude v dalším díle tolik metafor a jinotajů, až ani já sama nebudu vědět, co tím chtěl básník říci ;) Ale děkuji, vždycky potěší někdo, kdo chápe to, co chápat má :)

a2a2a
15. 05. 2012
Dát tip
Když jsi to psala, pak zřejmě jako dopis někomu, o kom jsi věděla, že ti nebude klást žádné otázky a nepotkáte se. Je v tom hodně upřímnosti, ale sama nejspíše víš, jak je nesnadné naslouchat smutkům ostatních a báseň nemá být jen o sobě, ale i o tom, co by si jiní mohli vzít, třeba atmosféru, nebo se v ní trochu spatřit a nebo si něco uvědomit. To k obsahu, který je základ. Zatím schází nápaditější zpracování, píšeš všechno doslovně a popisně, nicméně si cením upřímnosti a u té každá dobrá báseň musí začít.

Alegna
14. 05. 2012
Dát tip
T*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru