Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dopis mladíka

17. 01. 2002
2
0
3070
Autor
Majkika

Jen emoce nás mohou dohnat k čiré formě vyjádření.

DOPIS  MLADÍKA

( báseň v próze )

 

 

Drahý příteli,

 

Potkal jsem dívku. Tak náhle mi vstoupila do života a rozzářila jej. Tak nečekaně!

Silueta její postavy, profil její tváře nořící se ze spárů stínu mi ukrádá noc co noc část mých snů!

Upustila kapesníček a já jej zvedl. Podívala se mi do očí a já věděl, že už nebudu nikdy svůj.

Vím příteli, že jsi od přírody spanilý. Máš jemnou tvář a krásné oči, hluboké, jak lesní tůně. Pak představ si, že není náhodou a s tvým šarmem jistě ne, že se kolem tebe točí mnoho dívek. Můžeš mít kteroukoliv chceš. Jsou krásné, přátelské, spanilé, upřímné i naivní. S dobrým srdcem a duší věrnou, s ústy jako s cizí měnou.

Ale ty pořád myslíš jen na ni! Mihla se tvým životem a dokonale zpřeházela všechny dosavadní hodnoty i řád.

Jak mohu někoho milovat, když jen ji mám rád?

Správně namítáš, že na bolest srdce, jen tlukot nového pomáhá!

Mám se tedy ponořit do náruče jiné z žen,

jimiž jsem stále obklopen?

Třeba se ji naučím časem milovat!?

Ač sám sobě v nitru stále budu lhát!

Ony nemají to, co ona má.

Nevím proč, ona je jediná!

A není to fér! Spoutat cizí srdce v domění, že jeho tlukot přehluší to, proč mé jen bije!

Ani plakat, lkát či pousmát se dopřáno mi není.

Tak mi řekni. Čekám na znamení!

Proč jsi mi jen zkřížila cestu, dívko tajemstvím opředená!

Raz, dva, tři, čtyři-stále jen holá stěna.

Možná se časem zamiluji a budu si myslet, že je to

láska.

Bojím se jen toho, že až mne noční múra přetrhne nit snění, a já se probudím do temné noci,

uvidím své nejcennější jmění-její tvář!

A vedle mne bude spát cizí žena...


Armand
08. 07. 2002
Dát tip
úžasné :)))! líbí moc... a hodně mi říká*****

Majkika
21. 01. 2002
Dát tip
Pro mě to mělo tečku,i závěr.

Majkika
21. 01. 2002
Dát tip
Pro mě to mělo tečku,i závěr.

Prokletí
21. 01. 2002
Dát tip
tohle mi sedí... mám rád korespondenční charakter věcí... třeba proto, že mám teď rozepsán román v dopisech (žádná reklama ;o)... možná to až příliš lsadíš, ale leckteré pasáže jsou vážně dobré...např. "jsi od přírody spanilý"¨mmě vážně vzalo... mnojo, pěkné, šikofná... ač též jsem to slyšel, rád přečtl ještě raz m.

Ribi
21. 01. 2002
Dát tip
báseň v próze ... moje obľúbené ... chce ísť čo najďalej ... ako sa dá

Albireo
18. 01. 2002
Dát tip
To víš, že si to čtu! A na tu novou neznámou se hned kouknu také.

Bacil
18. 01. 2002
Dát tip
Majkiko, ještě bych chtěl poznamenat - mně vůbec nevadí, když si tu přečtu něco, co jsme slyšeli na Šuplíku. Naopak.jsem rád, že se k tomu můžu vrátit a přečíst si třeba pasáže, které mi při poslechu utekly. Jen tak dál a hodně štěstí na písmácké dráze, Majki.

Majkika
17. 01. 2002
Dát tip
Čau lidi,chci se jen omluvit bacilovi a Albireovi,jestli si toto čtete,tak jistě víte,že jsem tuto prózu-báseň četla na posledním šuplíku.Aby vás to nemrzelo hned tu další věc,jsem ještě nečetla.Je to novinka.

Bacil
17. 01. 2002
Dát tip
Hezká báseň-esej... líbíla se mi už na Šuplíku. Zkusím sem někoho přilákat.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru