Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vzpomínka na dětství trestancovo

17. 01. 2002
7
0
1504
Autor
malar

Narodil jsem se v malá vesničce nedaleko velkého města. Do školy jsem dojížděl autobusem. Děti ze třídy, tedy mí spolužáci, si ze mne tropily posměch. Až do chvíle než zjistili, že se mi neobyčejně daří v matematice a chemii. Od té doby jsem se začal ve škole cítit dobře, moc dobře... Nejdřív ignorován, poté veleben. Byl jsem podplácen, nechával opisovat. Soudružka učitelka mne sice varovala, že nic takového nemám dělat, ale já byl velkorysý. Ó, jak já býval šťasten!

 

Nicméně našly se i výjimky.

 

Radan Hamr a Kamil Proske, \"přátelé\", kteří poprvé okusili alkohol, a tím se stali bohémy naší 5. A, se mě opovážlivě dovolili nazvati šprtem! Neopomněli mi ani svačinu snísti, což jsem nesl obzvlášť těžce. Ó jak já trpěl! Své pohnutky, absenci v docházce jsem se snažil vysvětlit v básni, kterou jsem sám složil.

 

Ó Radane Hamre.

Ó Kamile Proske.

Alkoholu pozřeli jste,

ač dospělosti nedosáhli!

Proč jste na mou svačinu?

Proč jste na mou svačinu?

2 rohlíky se sýrem,

2 rohlíky se sýrem

a salámem sáhli?

 

p. s.

A proč do čaje moč

jste svou vlastní vlili

a čekali na přestávku

až ukojením žízně

já zkrátím dlouhou chvíli?

 

Snažil jsem se výtvor svůj prezentovati ve školním buletinu Majáček, ale neuspěl jsem. Dalo by se i říci, že jsem pohořel. Šéfredaktory našeho občasníku, což jsem si právě ve chvíli naprostého hněvu člověka sužovaného bezprávím neuvědomil, byli právě oni zmiňovaní Radan Hamr a Kamil Proske. Báseň, na kterou jsem byl právem hrd, lehce poupravili a to, co bylo v Majáčku zveřejněno, mi pustilo žilou.

Oslovení zůstalo stejné. Alkoholu pozřeli jste bylo nahrazeno větou \"Vy jediní prozřeli jste, ač dospělosti nedosáhli.\" Zbytek byl \"taktně\" vynechán až po p. s., kde je slovo moč nahrazeno slovem lásku se vtíravým dovětkem \"moji drazí, milí\". Pod tím vším bylo mé jméno. Byl jsem frustrován. Ironií osudu jsem se \"svou\" básní vyhrál okresní kolo v soutěži \"O památník Jana Nerudy\". Více již jsem raději nebojoval. Neměl jsem sil. 


Gabriel
18. 05. 2005
Dát tip
Je to pravda? s tou močí ? "-)

kramny
15. 03. 2005
Dát tip
áááá taky rozpoznávám již čtené veledílo...

m11
31. 01. 2003
Dát tip
:-)))))))))

Tuřík
12. 12. 2002
Dát tip
No, trošku jsi ten hezkej nápad rozkecal.

j_i_r_i_k
07. 12. 2002
Dát tip
Hmmm... A mně se to líbí...

Norek
09. 06. 2002
Dát tip
pěkně napsané, ze začátku to vypadalo na pořádně velkej TTTIIIIPPP, ale nakonec jen malej tip

Vaca
04. 04. 2002
Dát tip
maláre, ty brepto... :)))

Kami
21. 02. 2002
Dát tip
Posměch - střih - podplácení - střih - šikana - střih - výhra - střih - frustrace - střih - ... :o) To mě baví (*)

Deltex
23. 01. 2002
Dát tip
hezké:o)

duff
20. 01. 2002
Dát tip
Tak to ti nežeru

duff
20. 01. 2002
Dát tip
ale dám ti jeden trip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru