Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kafe

09. 06. 2012
5
9
999

Káva chutná jinak než kakao. Kakao není čokoláda ani čaj.

 

Nalívám se kafem.

I když už je večer.

Obvykle to nedělám - nemůžu pak spát.

Teď to dělám schválně; zítra mám totiž významnej koncert.

Když to zprasím vyspalá, nemám se na co vymlouvat.

Aspoň takhle budu mít víc času.

Jako dneska v noci.

Abych mohla přemýšlet a simulovat těžkou depresi.

(Mám jen střední.)

Celou noc skepticky kouřit.

To umělci dělají; všichni, i ti špatní.

Budu předstírat, že hořce přemýšlím.

Budu předstírat, že jsem umělec.

To lidé dělají; všichni, i ti špatní.

Jednou jsem počítala, kolik je ve sklenici lžiček kafe.

Přesypávala jsem ho po porcičkách, fakt.

Bylo jich asi dvě stě padesát.

Plus mínus padesát litrů.

Jedno kafe za padesátník.

Asi desetkrát levnější než benzín.

Trávím tím moc času.

Těmahle zbytečnejma věcma.

To tak lidé dělají; myslím, že jen ti špatní.

Taky se vám po kofeinu tak strašně potí ruce?


9 názorů

Ano, rozpustné, kdybych si koupila presovač, neměla bych za co skepticky kouřit. :)

Já to, upřímně, taky nezkoušela. Vygůglila jsem si, kolik váží lžička kafe a spočítla jsem si to. O:)


baaba
09. 10. 2012
Dát tip

...kafe bylo rozpustný? Mě to zajímá, páč v kilovce zrnkovýho (kterou sypu do mlejnku u presovače) je 142 dávek. Ale rozpustný to nevím, to jsem nikdá nezkoušel :)


DanielP
19. 06. 2012
Dát tip
moc pěkná úvaha. meditace.. část s umělcem se mi líbila, uje v tom sebereflexe.. tip

Tak v patnáctém. Já mám lidi všude.

Fruhling
09. 06. 2012
Dát tip
Lidé v třicátém století budou ještě o deset století bezcitnější než ti dnešní, takže asi ne.

To je sci-fi, nerozumíte tomu. Třeba mě pochopí mí lidé v třicátém století...


Janina6
09. 06. 2012
Dát tip
Takové jakoby na efekt mi to připadne. Vlastně už to grafické členění. Proč to nemůže vypadat jako "normální" plynoucí text? Chápala bych, kdybys tímhle způsobem chtěla zdůraznit každou větu. Ale to by ty věty musely - alespoň pro mě - vypadat jinak, mít mnohem víc obsahu a smyslu. "Budu předstírat, že jsem umělec. To lidé dělají; všichni, i ti špatní." Efektní, ale povrchní. Vážně znáš tolik lidí, kteří předstírají zrovna to, že jsou umělci? Jinak, těch slov o předstírání je tam hodně, ale zdá se, že vypravěčka je sama, předstírá tedy sama sobě, proč? pro koho? Od literatury čekám spíš opak - upřímnost, z které mě zamrazí.

Fruhling
09. 06. 2012
Dát tip
Přepočítávání kafe je fajn obraz, zbytek je moc "moje bolístky".

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru