Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nevedomie (Freud mal asi pravdu)

Výběr: hermit
22. 01. 2002
8
0
1883
Autor
Mythus

...kým som zdvihol ostrie očí

Ocitnutý v červených myšlienkach

nespomínam...zahadzujem,

udeľujem rozsudky,

radosti a zrkadlám na oblohe,

utápam zúrivosť do pritiahnutých kočíí

na tej horšej strane odvráteného sveta.

 

Udus sa! Mor na teba! Kvíl v ukrutnostiach!

Nepridaj sa na stranu zmrznutých rubínov,

dvoch diamantov, v ktorých rozseknutý na dve som bol aj ja.

Nepridaj ani kvapku vosku k novým sviecam,

neupaľuj apokalyptické stvory- možno bude lepšie.

Chyba? hm...no a čo.

 

Nech nikoho nezaujímajú mozaikové príbehy,

magických dvanásť na vás uvrhnem,

kruh, trojuholník, elipsa

a vlastne všetko, čo zostalo z periférnych oblastí...

 


Bix
24. 01. 2002
Dát tip
Ach, brače, kedy už konečne prestaneš vymýšľať, že by si ma mohol niečím zaťažovať ?? Zatiaľ som povedala všetko, čo som chcela...ešte Ti niečo dlhujem v Páperí...

Bix
24. 01. 2002
Dát tip
Ach, brače, kedy už konečne prestaneš vymýšľať, že by si ma mohol niečím zaťažovať ?? Zatiaľ som povedala všetko, čo som chcela...ešte Ti niečo dlhujem v Páperí...

Naso
24. 01. 2002
Dát tip
V tvojom veku som mal ďaleko k podpobným úvahám a analýzam... Náznak toho, že tvoj vnútorný svet zreje, obohacuje sa, čo je z hľadiska poetiky určite dobré. Občas tam možno cítiť, že sa snažíš povedať priveľa vecí (ver mi, získavanie nadhľadu prichádza s vekom!), sypeš na nás lavínu symbolov a núkaš nám mozaiku, ktorú ešte ani sám (ako to naznačuješ) nedokážeš poskladať. Ale ved práve to jej skladanie je krásne, objavné, životné. Aj preti tip-top!

Mythus
24. 01. 2002
Dát tip
Naso: ďakujem ...ono- tým, že si mal ďaleko k takýmto alalýzam si chcel povedať, že...? Akosi mi to neide do hlavy, aj keď vidím, že si to povedal úplne jednoduchúčko.... Všímam si, že som nejako zozložitel v posl. dobe, ale to má svoje oprávnenie, je to tak aj v živote...možno to nová (Steny) napraví...:) ďakujem Bixíča: neber to prosím ťa ako dlh, ani povinnosť...je to len báseň...niečo iné je dôležité....nie? :)

Gastarbajtr
22. 01. 2002
Dát tip
ano, na myšlení opravdu velmi složitá báseň *!

Bix
22. 01. 2002
Dát tip
Braček, Ty si mozaikový príbeh !! Posledná sloha veľmi !! Občas sa trochu strácam, ale obvykle sa znova nachádzam - napríklad v "dvoch diamantoch, v ktorých rozseknutý na dve som bol aj ja".(*) Tvoje verše sú veľmi obsiahle. Niektoré slová mi pripadajú mierne poeticky preexponované - napríklad ukrutnosti, kvíľ ( ! ), udus sa...i keď viem, že sú naliehavé, predsa len treba s nimi zaobchádzať nanajvýš opatrne ! O celkovom význame básne v Tvojom prípade asi nemôže byť reč - netvrdím, že je to na škodu veci - mozaika je pre Tvoju tvorbu asi naozaj veľmi výstižné slovo. Tvoje konštrukcie sú jazykovo zložité a obsahovo nemenej...magických dvanásť :o) Nerozumiem piatemu veršu ( kočíí ? ) Prvá a posledná sloha sú pre mňa najsilnejšími - ale aj verš s diamantami a novými sviecami ( nepridáš brače, nepridáš, k sviecam treba pridávať, keď už zhoreli alebo ešte len horieť budú ) - tie sú veľmi dobré ! Chyba ? hm...no a čo - to je výborné !! To, čo píšem, sú tiež iba mozaiky....momentálne... Chýbaš, braček !

Ribi
22. 01. 2002
Dát tip
áno! dvakrát! pozdvihneme dlane ... pľuzgiere! nech ... vrátime sa nad ránom ... unavený ... prešli málo na zápis ... (mozaika ... hm ... tak dobre) ... už sa neminieme ... ale mýliš sa! a ako! prevediem ťa cez mŕtvoly ... neotáčaj sa! daj mi ruku! čakajú nás nové obzory hľadanie významu ... dôjdeš nutne tam ... kde ja ... odvahu ... odvahu

Mythus
22. 01. 2002
Dát tip
Piaty verš: Pretvárka...Kočií- to som trošku prevzal z bosniančiny, vieš, to je niečo ako koč...pritiahnuté- tým som myslel popruhy...a predstav si tie kone, ako sa "dusia"- tie ich ustrašené tváre(!), keď ich takto ťahajú...no a to je jeden z pocitov Obsah v mojej básne? Vieš čo? Ani neviem, ono to má istý (možno pre iných (ako obvykle) nopochipiteľný) význam, ale každý v tom vidí niečo iné...a asi nepochopíte, ale názov hovorí za všetko dosť jasne. Ale neviem, čo si chcela povedať, tým, že v mojom prípade sa o obsahu nedá hovoriť- je síce pravda, že sú to len pocity spísané na papieri, ale obsah tam je...aspoň naznačený...RADŠEJ NEHĽADAJ, zblázniš sa... :) Kvíľ? ...mne MicrosoftWord povedal niečo iné :)...veď vieš...ale to je len chybička krásy... tie dva diamanty sú metafora na rozdvojenie osobnosti... k obsiahlosti veršov a významu: ono to tak zo mňa vyšlo, menil som to len trošilinku, aby to aspoň nejako vyzeralo...a ten zložitý jazyk je pre mňa typický...keď sa snažim vymyslieť niečo jednoduché, tak to nie je od srdca a je to "suché"...:) mozaiky? hm...pravda...ja a mozaikový príbeh?- máme veľa spoločného....ale to je na dlhé debaty...nebudem, vás zaťažovať mojimi ťažkými a nesúvislými myšlienkami.... :) pozri sestri...je to zložité aj na mňa...možno v tom vidíš kúsok toho, čo aj ja, ale pri mojich bráčikoch je najlepšie zamerať sa na to, aký pocit v tebe slovíčka vyvolajú...alebo nie? ...ALEBO na to poznám jeden vtip: Pán doktor, pán doktor, ja som strašne nerozhodný. Alebo nie? ...čo máš ešte na srdci? :)

Mythus
22. 01. 2002
Dát tip
...a na vás ostatných by som skoro zabudol! Pepo: PRESNE! posnažím s ato nabudúce trošku zjednodušiť...Ok? Ribi: ...ďakujem za "povzbudzujúce" slová...:) Gastarbajtr: hm...ďakujem za tip... Hermit: tebe v neposlednom rade ďakujem za výber...a za tip...a ani nevieš ako! nechápem, čo na tom vidíte, ľudkovia.. :) ALL: ĎAKUJEM VÁM ZA VŠETKO, ´mám vás tak rád!

Kněz
22. 01. 2002
Dát tip
*!t to si ještě přečtu

Pepo
21. 01. 2002
Dát tip
Potreboval by som premýšlať. A neviem to, čo je za tým, keď myslím. Keď myslím, že myslím...

hermit
20. 01. 2002
Dát tip
skvělé, líbí líbí líb a líbí.... :-) t v

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru