Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

R&E - Botičky

15. 07. 2012
10
15
1602
Autor
VH64

R&E další části (vloženo) Prskavky (12.12.2011) Řízky (20.01.2012) Kde ste? (15.03.2012) Perník a Eliška (21.04.2012) Neštovice (16.06.2012) Botičky (15.07.2012) Bříško (18.08.2012) Vy se nám líbíte (15.09.2012)

Botičky

 

Vydali jsme se na túru do okolí Kateřinek. Měla být poměrně krátká, pár kilometrů, jen tak se projít bez nějakého konkrétního plánu a cíle. Všichni jsme vyrazili dychtivě do nového světa za novými objevy a nějak se nám v tom nadšení stalo, že jsme špatně odhadli směr domů a kilometrů bylo víc.

Chvíli po tom, co jsme s maminkou konstatovali, že jsme asi jinde, než jsme si mysleli, a cesta bude trvat déle, se Renatka začala ošívat. Ona je obvykle trpělivý a statečný človíček, ale tentokrát se zastavovala, krčila nos a dělala ksichtíky, ťukala patičkami do silnice a tahala si za ponožky. „Co je?“ – zeptala se maminka. „Tlačí mě botičky!“ „Vydrž, to prošlápneš!“ Renatka se přes maminku na mě nesouhlasně podívala a zatáhla hlavu mezi ramínka.

Nějaký čas šla bez zastavování, ale pak se na mne zase podívala a zkrabatila nos. „Bolí to?“ „Hm!“ „Dá se to vydržet?“ „Hmmm...“ „Tak ukaž.“ Sundali jsme botičky a ponožky, už měla pěkné otlaky. „Co je, co vy dva, pojďte!“

Dál jsme se postupně propadali, až jsme na klikaté cestě mezi keři a stromy maminku s Eliškou neviděli a ony neviděly nás. „Tak pojď!“ – a vysadil jsem si Renatku na koně. Cestou jsem jí bez vysvětlování sundal vždycky, když na nás maminka s Eliškou čekaly, a naložil, když jsme se dost opozdili. Brala to věcně, děti nás dospělé mají přečtené a ví.

Na chalupě se všechno vysvětlilo. Holčičky měly stejné boty. Stejné až na velikost a Renatka ten den omylem „vyfasovala“ Eliščiny, menší.


15 názorů

:-) T

VH64
18. 07. 2012
Dát tip
Děkuji uctivě!

Čudla
18. 07. 2012
Dát tip
Líbí *

VH64
16. 07. 2012
Dát tip
Eliška se neozvala asi proto, že jí nebylo v jen o fous větších botičkách špatně, ale možná měla jiné, na to už si nepamatuju.

VH64
16. 07. 2012
Dát tip
Děkuju! Vida, a to je to půl roku staré a mnohokrát kontrolně přečtené... Hned se vydám to napravit.

VH64
15. 07. 2012
Dát tip
dadadik Děkuji uctivě!

VH64
15. 07. 2012
Dát tip
Ahoj Ezo! Tak víš co, stav se příští měsíc na "Dlouhý vedení", to ti udělá radost.

Eza
15. 07. 2012
Dát tip
Velká škoda, že nepíšeš vždy tak pěkně. Jelikož pohoršuješ Tvým psaním na jiných místech (viz např. Grand Cru- Ahoj Prdélko!, nedovedu se těšit ani tam, kde bych se četbou jinak těšila, kdyby autor byl na úrovni. Hnus, nemorálku, zvrhlost- to ti každý nepolkne. Pouze ti, co jsou na stejné úrovni. A těch je samozřejmě dost. Zdá se mi někdy, že čím dál víc. Morální člověk je dnes na světě v menšině a téměř opovrhovaný. :-(((

dadadik
15. 07. 2012
Dát tip
:)

VH64
15. 07. 2012
Dát tip
Děkuji všem! Edvine, maminka není "přísná", ona má jen nadělenou "jinou" empatii, ale pořád je to hodná ženská. Děkuji za pochvalu! A mohl bych citovat tvůj nedávný výrok tady na Písmáku, mám k pochvalám i pohanám podobný postoj.

srozumeni
15. 07. 2012
Dát tip
***

Alegna
12. 07. 2012
Dát tip
:-) pěkné vyprávění, chudák Renatka

Edvin1
12. 07. 2012
Dát tip
Tak to byla teda smůla! A od maminky trochu moc přísnosti. :-) Něžný, fajn příběh. Mě, jako tátu i dědu, to dost emocionálně sebralo. Asi už dětinštím. Kdybys své povolání musel pověsit na hřebík, myslím, že bys se uživil jako pohádkář nebo prostě vypravěč. Piš takhle klidně dál - jsou zde lidé, co to ocení.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru