Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

UtekloTo

Výběr: Lyryk
12. 07. 2012
15
20
2173
Autor
Whitesnake

 

 

...ráno...

 

mé ego trčí

jako zpupný falus

do hloubky

 

i světlo mlčí

 

luxipheriallus

holoubky

škrtí tak něžně

až krev

krví

pění

nad ránem

 

dělá to běžně

 

pronic zanic

 

není

 

satanem

 

 

... odpoledne...

 

možná

že

tichem

prostupují

síly

hlasité

 

já žiji

čichem

břichem

vzhůru pluji

v rozryté

 

půdě

 

jež skrývá

diamanty

noci

blýskavé

 

a kdo se dívá

n e k o n e č n ě

dlouho

p   o ...     pla ......       ve..............

 

 

... večer...

 

Takhle


básním

NO A ONA ????


křičela kdysi teď je němá


Prodala všechno

a teď

nemá


ani pár drobných

pro Cháróna...


 

... noc ...


Tma

je jak

pulsar

z konce světa

 

brouk pilous nad ní ruce myje

 

jsi

moje

krásná arytmie

v barevném ohni

od Moneta

 

...


20 názorů

Armand
30. 08. 2012
Dát tip
wow, ta poslední je jak úder zvonu.... wakata* nádhera každopádně, celek zaslouží potlesk a ocenění! Kvalitní diskuse s Lydií - souzním s tím, co píšeš (i když teda... napadlo mě, být tebou pozval bych Lydii na kafe, tam by to mohlo dostat i poetičtější obrys (v neodolatelně okouzlují ženské přítomnosti)). A slova by byla jako kafe.

Bridget
29. 07. 2012
Dát tip
souhlasím s J.Alka/ou/em - je to obrazech

Or
15. 07. 2012
Dát tip
Sympaticky provázané, s mírnou přemírou slovních cizáků souhlasím, ale kouzlo tvého miniverše :)funguje.

Whitesnake
13. 07. 2012
Dát tip
ad LYDIE, myslím, že to bez problémů rozumím a navíc čtu téměř všechny tvé komentáře a diskuse, kdy se nenecháš odzbrojit prvoplánovým "mačismem", popřípadě odkazem na svém meze... a hravě (byť někdy se skřípěním zubů) přecházíš poznámky o své trasparentní jednoduchosti argumentů, přestože tě to bolí... Ohledně využívání "kýče" klišé" , to je na delší diskusi, a jsi jedna z těch, s kterými bych diskutoval do skonání poetického světa... ale nechci tě zahltit nepotřebným slovním marasmem. Raději dva příklady: Když uvedu intrem své verše, kupříkladu "Jsi mi tak vzdálená/A já ti tak blízko"... přistupuji k této introdukci jako ke tvárnému schématu a je pro mne výzvou jen odkolejit tak, aby to v efektu vlastně nevyznělo jako klišé. Což mi připadá jako (JEDNA Z MNOHA) rolí poezie. Když ovšem egil vstoupí do své básně bránou typu ... čenichy z čedičů...", je to do sebe zahleděný manýrismus a tím pádem... mnoho neznalých obecných zákonitostí poezie, která by se - v ideálním případě - opravdu měla rozvíjet via INTO - KATASTROFA (:-) hlavně ne ta slovní a rytmická) - POINTA... na tuto hru přistoupí a hledá v básni víc, než je přítomno. Co by mělo být tedy přítomno? Uzlení metafor, které si každý alibisticky vysvětlí po svém? Okázalé schéma, přinášëjící dané formě danajský dar - masku. Kterou si nasadíme vždy, když nejsme schopni vyjádřit dané, byť stokrát slyšené... anebo proud veršů, jak když dýcháš, v nichž se obecné známá úsloví pojí s nečekanými zvraty atd. Lydie, krása poezie je nesmírně subjektivní matérie, něky máš chuť na údernou miniaturu, někdy na asociační tok reflexních zážitků, někdy na ABAB bez toho,. aby to nutně musely být filozofick=é sonety. Jsem stranš rád, že o tom přemýšlíš.

Whitesnake
13. 07. 2012
Dát tip
pravda, ovšem kdo by ODOLAL.- Díky, K, beru si k srdci, už je toho moc

Noc je mi, zdá se, nejbližší. Opět skvělá práce. Jen to řazení do vertikály už pomalu zavání manýrou. Neníliž?

Whitesnake
13. 07. 2012
Dát tip
Lyd, moc se za vše omlouvám, byl jsem včera poněkud ovíněn a to jsem pak nepříjemně sarkatistký a kousavý. Promiň

Kapsa
13. 07. 2012
Dát tip
Tvým básním přicházím čím dál víc na chuť a stávám se závislým ; )

J.Alka
12. 07. 2012
Dát tip
ááá, ta poslední je nádherná :) překrásné obrazy...*

Jo, tohle se ti povedlo a moc. Tip*

Překrásné- i s těmi cizími slovy, co jsem hledalo na googlu....

Whitesnake
12. 07. 2012
Dát tip
proč musím všechno, lýdieee, vysvětlovatKDYŽ píšu pro.... inTELIgentní lidííííí???? apropos: grotto... je skalní dutina (chceš-li jeskyně) proto i GROTTO i néééantrdállllll

Whitesnake
12. 07. 2012
Dát tip
že jsem tak n e s r o z u (ZUMBA! zumba!!!"!) te neeeeeejjj ???

Čudla
12. 07. 2012
Dát tip
Pěkné. *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru