Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Penitenia IV.

24. 07. 2012
23
19
2834

Před pár dny. Zámek Lemberk, kaple Seslání Ducha svatého.

Nesmyslné, bezdůvodné odpuštění,
další šanci, kterou bych mohl zase promarnit,
odvažuji se teď žádat s drzostí,
jež sama o sobě je trestuhodná.

Co obětovat? Nemám ani mírku mouky,
ani dvé holoubat pro oběť očistnou.
A ani bolest, ani chválu, ani sebe sama,
ani odvahu obětovat Ti Tvůj vlastní dar.
 
S prázdnýma rukama i duší
- sedmkrát sedmasedmdesát posledních šancí -
rty sepjaté bez slůvka obhajoby...

Jen s nadějí
                       na bezdůvodné, nespravedlivé odpuštění... 


19 názorů

supizmus
17. 02. 2017
Dát tip

*


Wu_Zhang
26. 12. 2013
Dát tip

*t

 


Wu_Zhang
26. 12. 2013
Dát tip

*t

 


Markel
21. 10. 2013
Dát tip

nespravedlivé odpuštění :-)) * jen v tvých očích nespravedlivé


Děkuji všem za zastavení a komentář. A ještě spíš za sdílení pocitu.


Ta druhá je velmi dobrá, krásná slova, je v tom hodně pokory a hodně čistoty, která se nese celou tou básní.Někdy tu skutečně sdílíme, spousta z nás tam u té kaple stojí s Tebou...


pété
19. 03. 2013
Dát tip

Krasne shrnuti od Hesiony. A predevsim krasne a ciste lidske dilko. T


pavelpavel
17. 10. 2012
Dát tip

po druhém třetím čtení je to ještě lepší


Často mívám podobné pocity, ne tedy na konkrétních místech, spíše když se potuluju po polích. Krásné, tipuji a dávám do oblíbených..

clovrdik
28. 09. 2012
Dát tip
na Lemberku jsem byl, ale takhle to na mě nepůsobilo :-)

...fajn*

tlampacek
14. 08. 2012
Dát tip
Paráda.....líp to napsat ani asi nejde

Děkuji všem za kritiky i hvězdičky :) DavidPetrik - Díky za podrobný rozbor. To "odvažuji se žádat" je záměrná variace na liturgické "odvažujeme se modlit" (latinsky je na "audemus dicere"). Or - Díky za upozornění, opravuji a omlouvám se. Tak často si na sémanticky i morfologicky chybné používání "jenž" sám stěžuji a udělám takovou botu...

Or
29. 07. 2012
Dát tip
Mně tedy mnohem víc než "právnický styl" vadí, že tolik přispěvatelů na Písmákovi neumí používat zájmeno jenž :( Jinak souhlasím s tou malebností, celkem se mi líbí obměna sepjatých rukou za sepjaté rty.

fajn*

Diana
24. 07. 2012
Dát tip
Velmi přesvědčivé, působivé! ***

DavidPetrik
24. 07. 2012
Dát tip
Presvedcive svym jazykem. Oslovila me malebnost nekterych obrazu (predevsim prvni dve radky druhe sloky) a obstojne vybalancovani osobniho, sentimentalniho se sdelnym, estetickym. Vubec to neni spatne. Nekolik obratu je ovsem tezkopadnych, obsahujicich nadbytecna slova: "odvazuji se ted zadat s drzosti, jenz je sama o sobe trestuhodna" - to je nestastne, zdlouhave, temer pravnicke svym stylem. Vyvarujte se podobnych tvaru a texty budou opravdu zajimave.

Hesiona
24. 07. 2012
Dát tip
A přece se odvažujeme doufat a věřit, že odpustí.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru