Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poraď, pak se oběsím

01. 08. 2012
25
29
3201


Radiči. Vyskytují se pravděpodobně v životě každého z nás.

Je jim nad slunce jasné, že bez jejich životních zkušeností se v žádném případě neobejdete. Jsou to lidumilové. Nikdy, nikdy nejsou líní, co se rady týče, o čemkoliv.

Je jim absolutně šumák, že třeba pracujete ve specifickém oboru, o kterém lidi extra informace nemaj, stejně poradí co a jak, páč je jim jasné, že vy, nemáte bohužel takový rozhled, jako oni. Poradí. Často i proti vaši vůli, vlastně, většinou.

Vyznají se ve všem. Žádné zaměstnání jim není cizí. Není na světě disciplíny, ve které by se aspoň okrajově neorientovali.

Pokud si myslíte, že žít s radičem je svízelná záležitost, pak vám řeknu, ano, je, ovšem není to nic proti životu se super radičem.

Toho má doma má nejlepší kamarádka, ke všemu je křížený s okolozeměkoulákem. O tom však příště.

Super radič mé nejlepší kamarádky se jmenuje Honza a často mi pije krev až k nepříčetnosti.

Sedíme v hospodě, já po dvanáctce v úmorném vedu, smířená se životem, páč mě zítra čeká další. Má nejlepší kamarádka Miladka se vrátila z hub. Se svým superadičem, teda, Honzou.

Měli toho plný košík, tak je jasné, že nám dali. Musela jsem sice Honzu spérovat, ať mi nevybírá jen prozralé nedomrdky, ale pořádné houby. Miladka ho pohotově seřvala. Neurazil se, je trénovaný.

Hned poradil, „osmaž si je a přidej čtyři vajíčka.“ Zarazila jsem se, počítala jsem spíš s pěti vajíčky, eventuálně houbovou polévkou. Ale co už, začínám si zvykat.

Horší to bylo, když jsme byli  všichni čtyři spolu na Hrčavě. Vařila jsem polévku a Honza radil.

“Dej tam mrkev. Celer tam máš? A cibuli tam dej a nové koření. Dala jsi tam vodu?“

Pokud vám to přijde přitažené za vlasy, tak věřte, že todle je slabota. Miladka to má doma imenvére. Třeba jde do práce, Honza radí.„Obuj si boty. Kabelku máš? Klíče od auta si vem. Obleč si kabát. Přivolej výtah.“ A tak podobně. Přísahám!

Miladka byla vždy prchlivá, ještě občas je, ovšem nedá se srovnat s minulostí. A čí je to asi zásluha?

Já bývám prchlivá občas taky, ovšem ruku na srdce, todle by mně zákonitě zabilo, anebooo, zabilo by to jeho, to je pravděpodobnější. Ovšem mou vlastní rukou, vybavenou příhodným kuchyňským náčiním, třeba litinovou pánví, sekáčkem na maso, či něčím podobným.

Tak přemýšlím, jak je to fajn a skvělé, že mám doma jen okolozeměkouláka. To snáším, umím vypínat sluch.

A pokud byste potřebovali poradit, napište. Poradím ráda a kdybych přece jen něco nevěděla, zeptám se Honzy. 


29 názorů

:)

macecha
16. 08. 2012
Dát tip
Bože, takového znám a šílím z toho.... T***

macecha
16. 08. 2012
Dát tip
Bože, takového znám a šílím z toho.... T***

Sebastiana
04. 08. 2012
Dát tip
*

Kdybys chtěla poradit, jak napsat dobrý fejeton, s důvěrou se na mě obrať. Já to sice neumím, ale zato mám věrtele dobrých rad. ((-:

ne to néééééé :D :D :)

Je jich hodně, ale dokáži si je pro sebe vypínat.*

Prej mas boty? Kabelku? Chacha uz se tesim na okolozemekoulaka t

Alegna
01. 08. 2012
Dát tip
:-) takovej starostlivej a uznání se nedočká

..nevímko..hlavně když je oč bojovat..nevyklízej pozice:)))

..véhá..ahaaa:))) ..mrknu na to zítra:) ..děcka..dík..sem ráda..že vás pobavilo mé sdílené něštěstí:)))) ..sveřepku..jooooo..fakt:)..i do brambor vždycky dám a stejně se svině někdy spálí:)) (často)malým písmem..akorát to eště tady neumím.

jééé mám doma něco lepšího ale jsem též dobrá -nemůžem se zatím rozhodnout kdo vyhrává takže zatím ještě žijem :D

Diana
01. 08. 2012
Dát tip
:-)*

VH64
01. 08. 2012
Dát tip
Když je tam to sice, tak to připravuje prostor pro nějaké ale, které tady chybí. Název není špatný, jen že není romantický...

Overkill
01. 08. 2012
Dát tip
:-D pro tentokrát se směju s čistým svědomím *t

gabi
01. 08. 2012
Dát tip
jo, jo šepot, líbí :)*

sveřep
01. 08. 2012
Dát tip
Dala jsi tam vodu? :))))))))))))))))))))))

srozumeni
01. 08. 2012
Dát tip
Take takoveho znam,je to jen pro silne nervy. To si pak nekdy rikam ,,zlati autiste"...***

..hehe..mi se ten název líbí..véhá:))) ..nevím..co je ne té větě špatně? ..joo..to já vím..ale já stejně fejetony psát neumím:)))) ..dík..čudlíku..ty seš vdečněj čtenář:)))))

Čudla
01. 08. 2012
Dát tip
Mš se to líbí. *

VH64
01. 08. 2012
Dát tip
Jsem hledal to "viz pedvo výše", páč Růženka mě zajímá, a nenašel jsem. Josefina jedna...

VH64
01. 08. 2012
Dát tip
Někteří se tím dokonce živí, třeba pan Čuníček. Co ten název? Temné je přeci jiné alter ego!? Občas mi něco úplně nesedí, nemám rád "páč" a tahle věta je nějaký mrzáček: "Musela jsem sice Honzu spérovat, ať mi nevybírá jen prozralé nedomrdky, ale pořádné houby." Fejetonky já raději noblesní, uhlazené...

..to je jasné..Růženka má jasno:)))

Josephina
01. 08. 2012
Dát tip
docela jsme se tu sešly - s těmi všeználky :-) - nejlíp ale všechno ví Pavlíkova Růženka - viz pedvo výše

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru