Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

JÁ VÍM, ŽE JEDNOU TO PROSTĚ UŽ NEPŮJDE

01. 08. 2012
19
42
3005
Autor
srozumeni

Zase o mém autistickém synovi. Tentokrát pohled zezadu. Doslovně.

 

 

jdou vedle sebe

můj manžel se synem

nestačím jejich tempu

několik metrů za nimi

loudám se sama     přemýšlím

vlastně i zezadu si jsou podobní

stejný styl chůze

podobná gesta paží

jeden z nich šedivý

trochu víc shrbený

starosti na zádech napsané

vlastně si nevšímám

že můj muž stárne

málokdy je vidím spolu

kontrast pak smutnější

nutí mě k úvaze

jak dlouho ještě budou

procházky po lese

spíš poloběh    z obou pak lije

kolik let ještě manžel vydrží

dělat synovi největší radost

 

přeji si nereálně     že napořád


42 názorů

OK. Ale mám z toho dojem jako by manželovi bylo minimálně 70 :)

srozumeni
09. 08. 2012
Dát tip
koloušku a blboune, děkuji vám...

...*

koloušek
08. 08. 2012
Dát tip
Díky za možnost nakouknout do života, i to chce odvahu.T*

srozumeni
06. 08. 2012
Dát tip
Staváku, díky...

Stavák
06. 08. 2012
Dát tip
Nevím, co myslí Smetiprach o škatulkování (tvých) děl, ale tvé upřesnění kategorie je více než výstižné. Za mě T*

srozumeni
06. 08. 2012
Dát tip
Sestricko,dekuji.


srozumeni
03. 08. 2012
Dát tip
Plpko, moc děkuji, to je milé.

plpko
02. 08. 2012
Dát tip
Diktovať niekomu čo má napísať môže len ten, kto písať nevie. Napr. jeden policajt druhému. Naša Jiřinka nie je policajt.

srozumeni
02. 08. 2012
Dát tip
Krali dekuji


srozumeni
02. 08. 2012
Dát tip
Králíku, děkuji za vlídná slova.

Na zadek mě to neposadilo, ale je to lidské. Je poněkud trapné, když někdo chce určovat, co má právo na existenci a co ne.

srozumeni
02. 08. 2012
Dát tip
Díky Ti za moudrá slova...

vis co, srozumeni, namet a opravdivost je na prvnim miste. dle meho nazoru. froma, at je sebelepsi, nema-li zaklad v opravdivosti, je na prd.

srozumeni
02. 08. 2012
Dát tip
Vampi,hezky si to napsal, děkuji. Robinio, děkuji. gabi, i Tobě děkuji, určitě jsi to už vymyslela... bracke, moc děkuji. myslím, že spíš pomalu začíná být odvážné napsat něco vlídného pod mé dílko. Alegno, móc děkuji. Zdendo a tetko, děkuji vám za názor, óóópravdu, ale óóópravdu si z něho hódně dělám.

Alegna
02. 08. 2012
Dát tip
vyžaduje to odvahu, ano, žít to a ještě umět o tom psát*

je to sice subjektivni, ale ja tvoje prozy a basne sleduji uz dlouho, takze se hned v textech orientuji. krome toho takova subjektivita vyzaduje odvahu. T

gabi
02. 08. 2012
Dát tip
rada som sa loudala s tebou a premýšľala*

Robinia
02. 08. 2012
Dát tip
lidsky krásné

Vampirelord
02. 08. 2012
Dát tip
A abych nezapomněl Jiří, moc se mi to líbilo....taky už jednou nebudu moci......ale zatím to zvládám.....*****T

Vampirelord
02. 08. 2012
Dát tip
Líbí se mi ty postřehy ze života, alespoň vím, že Jiří žije a že všechno se tak nějak motá okolo jejího autistického synka, to mi vůbec nevadí. Rád vidím její problémy jejíma očima a snažím se pochopit a být třeba přes její city lepší člověk. Smetiprachu chápu, že se snažíš být redaktorem, ale jsi taky člověk mrkni se někdy na sebe do zrcadla, písmák není jenom místo dle Tebe vážné poezie, mám tu okruh lidí, kteří mne zajímají a to co napíšou je z jejich srdce a to nepohaní nějaký rádoby redaktor. A jak uvádíš, že Jiří má snahu se zalíbit...tak vidím, že jí vůbec neznáš. Takže si dávej do výběrů ty svoje veršíky...mimochodem měl bys stát frontu např.u nostalgika, abys věděl co je poezie, protože ty Vaše bezrýmné výplody...promiň, ale nebude hanět něco co se mi jenom nelíbí...takže Ty nám nech co se nám líbí a pochop, že tady jde o emoce člověka...nejde tu o Nobelovu cenu za literaturu....

srozumeni
02. 08. 2012
Dát tip
Jee,pedvo,moc dekuji. Zase si mi trosilinku zvedl sebevedomi do meho obvykleho normalu,uz jsem zacala pochybovat o vsem moznem,co se meho psani tyka. Tak dik.

pedvo
02. 08. 2012
Dát tip
Zase krásné sdělení nálady a dojmů. Řekl bych, že právě to je důvod, proč autor považuje za nutné toto publikovat. Jinak by snad nemusely vznikat žádné básně. Uvažuji nad komentáři - jako absolutní laik si dovolím mít názor, že ve volných verších je toto dílo umístěno, protože jsou to volné verše. V indispozici není, protože to není indispozice.

srozumeni
02. 08. 2012
Dát tip
Dasho děkuji za srozumění, hezký den.

pupin
02. 08. 2012
Dát tip
S básňou mám srozumění.Mám syna s narůstajícími silami,chlapa s ubývajísími silami a dceru s proměnlivými silami:) ...jo a vnímám je zezadu, z boku.....tak nějak:)

Smetiprach
02. 08. 2012
Dát tip
V poště.

srozumeni
01. 08. 2012
Dát tip
Autorka mluví a rozumí pouze česky,již opravila svou chybu a odškrtla ,,nestojí o hlubší kritiku" a u toho by asi autorka ráda tuto rozpravu ukončila. Romane díky.

Smetiprach
01. 08. 2012
Dát tip
Autorce: Na podobné captatio benevolentiae je zde kategorie Indispozice, asi by bylo dobré ji využívat, nemyslíš?

srozumeni
01. 08. 2012
Dát tip
Autorka se omlouvá, zapomněla odškrtnout, že nestojí o vážnou kritiku, což většinou dělá, když na to zrovna nezapomene. Děkuji za čtení a za názor. (Jo a publikuje to proto, že to většinou má nějakou souvislost s jejími některými dílky a někteří stálí čtenáři, kteří ji již znají, tak to prostě čtou.)

Smetiprach
01. 08. 2012
Dát tip
Autorka mě dovedla k poznání, že každý máme své starosti, že muži stárnou (jak se má věc se ženami odhalí snad příště) a že jednou už to prostě nepůjde (což už jsem pomalu začínal tušit na základě vlastních zkušeností). Summou informace sice poměrně zásadní... leč nikoliv překvapivé. Jedinou záhadou pro mě zůstává: proč autorka toto považovala za nutné publikovat???

srozumeni
01. 08. 2012
Dát tip
Bohužel ne. Díky.

Škoda, že to tak v životě nejde*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru