Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Umění lyžovat

16. 08. 2012
2
5
538
Autor
Tijuana

Protože mě to zajímalo, tak jsem se zeptala:

„Co bys dělal, kdybych se třeba zabila v autě, nebo třeba na lyžích, oženil by ses s jinou?“
„Vím bezpečně, že  ne!“ Když si při odpovědi čte noviny, mluví skoro na sto procent pravdu.
„Pro
č
ne znovu? Ty máš něco proti manželství?“
Nevím jestli má někde za čelem poplašnou kontrolku, ale noviny odložil, a upřímě se mi zahleděl do očí.

„Samozřejmě že nemám nic proti manželství. Jak jsi na to přišla?.“
Hraješ to do autu otázkou, pomyslela jsem si, a vrátila ho na svoji kolej.

„Tak proč by ses neoženil znovu?“
„Tak tedy ano, o
ženil bych se znovu.“

“Opravdu?“ Když se to vysloví, má to pachuť po zkyslém vině. Musel vidět, jak mě zasáhlo vyslovené.

Uměl číst, uměl vytušit. Nadechl se, a po chvilce beze slova, zase vydechl.
„Snad bys s ní nespal v naší posteli?“
„Kde si jako myslíš, že bych s ní měl asi spát, na plovoučce?“ Dostával te trochu do otáček.
„Sundal bys moji fotku a místo ní si nad postel pov
ěsil její.“ Už jsem se neptala, a jen konstatovala, co bylo zřejmé.

„Asi jo. Jak by ses tvářila, kdyby támhle visela fotka jiný ženský?“
„Určitě bys jí dovolil, aby lyžovala na mých Alpinách.“
„Ona lyžovat neumí.“
To ticho nedokázala přehlušit ani Nova.
„Do hajzlu!   Neumí!“


5 názorů

třeba ten starej vtip nezná, no. Já ho zas znal s golfovýma holema.


sharik
18. 08. 2012
Dát tip
promiň, ale tohle je HODNĚ starej fór :/ použít starej nápad a vydávat za svý dílo? sorry, tudy cesta nevede...

Janina6
17. 08. 2012
Dát tip
Především mě odrazuje neustálé vypravěččino komentování všeho, co se řeklo. Už začátek - "Protože mě to zajímalo, tak jsem se zeptala" - je nadbytečně vysvětlující (že se zeptala, vidíme z otázky, a že ji to zajímalo, se dá předpokládat, jinak by se neptala). Podobně další komentáře (hraješ to do autu, dostával se do otáček, už jsem se neptala, jen konstatovala, co bylo zřejmé) suplují něco, co by mělo vyplynout mepřímo z dialogu. Samozřejmě z šikovně napsaného dialogu. Jak se začne čtenáři všechno doslovně vysvětlovat, působí to, jako by ho autor podceňoval. Pozor na opakování stejných nebo příbuzných slov - třeba Když se to vysloví... jak mě zasáhlo vyslovené.

Tento vtip neznám nebo jsem ho za ta léta zapomněla. A jinak - každý nějak začínal. Pokračuj. :-)

StvN
16. 08. 2012
Dát tip
Ohranej vtip. Navic ne rovna sikovne napsanej. Nemas za potrebi vykradat vtipy. To je lepsi nepsat vubec.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru