Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ČLOVĚČE POMNI

20. 08. 2012
10
24
2079
Autor
macecha

Již dlouho mě netěší pohled na lány polí. Jen samá řepka, obilí sporadicky, květy vlčích máků, ty snad zmizely. A vůbec, opravdu mám pocit, že se příroda na nás zlobí a já jí to vůbec nezazlívám.

 

 
mraky obtěžkané vodou berou dech
jako by nebe chtělo zalehnout zemi
člověče pomni
vzdálená záře blesků
zvěstuje příchod tajemné hrozby 
 
příroda je plná zloby
nectíš ji 
ničíš její krásu i plody
kam zmizely remízky
oázy uprostřed polí
z čeho budeš péci chléb 
když obilí zmizí z lánů
naděje se vzdaly 
i květy vlčích máků
jak budeš dýchat
když zamoříš nebe 
kam budeš upírat oči
když lesy neuvidíš na obzoru
čeho se napiješ 
když svými jedy zničíš vodu
 
člověče pomni
jen v lůně přírody přežiješ
 
 
Grain and poppy field
 
 
 

24 názorů

macecha
27. 08. 2012
Dát tip
koloušku, díky. jejdavildo, kukuřice je aspoň jedlá :)

jejdavilda
24. 08. 2012
Dát tip
já letos viděl samou kukuřici*

koloušek
22. 08. 2012
Dát tip
Kam dohlédneš, jen samá řepka a vůbec žádný máku květ, mě z toho asi klepne "pepka", no jo, co dělat, kšeft je kšeft. Žito už zasít není třeba, lehko ho přece dovezem, co na tom, že zas zdraží chleba a tady ladem leží zem. T*

Oldjerry
22. 08. 2012
Dát tip
Safiáne - holt jsi asi nečetl dost vnímavě. Zaměňuješ poučky s konstatováním, druhou větu jsi asi vůbec nevyhodnotil a nechápu, proč odpovídáš na něco, co já nepíšu. Nezaštiťuj se autoritami, které nemají jméno - nějaký profesor... těch si můžu pro podporu svých myšlenek vymyslet stovku. Jsi starý? jsi starší než já? nejsi - a i kdyby, jakože ne - věkem se tady neoháněj. Vypadá to, že jsi tu nový: vítej! ale ještě jsi nepochopil ducha serveru a zdejší komunity a už do nás jedeš, tak trošku přemýšlej, než na někoho vybafneš zbytečné invektivy se žáčky 3. třídy, či to komunitní lízátko. Arogance není argument... a co takhle soustředit se na kvalitu vlastní tvorby, než napadat tvorbu ostatních. Tvá jediná báseň má sice ideu, ale její zpracování - krom rytmické stránky - by uneslo větší pečlivost.

Vampirelord
22. 08. 2012
Dát tip
Safiáne....už samo slovo literatura je zavádějící....tak si na to odpověz sám....ale i kdyby to bylo komunitní lízátko....proč ne...na Pulitzera to asi nebude....nebo mohu doufat ? :):)

Safián
22. 08. 2012
Dát tip
Vampirelorde, to je právě to, co občas nechápu. Je písmák literárním servrem nebo komunitním lízátkem?

Safián
22. 08. 2012
Dát tip
Oldjerry, poezie je pravda (i kdyby zobrazovala klam). Proto nemůže tvrdit nesmysly, jako že příroda se na nás zlobí nebo že nějaká květina je ošklivá. To mi už dávno vštípil jistý profesor. To říkám proto, že mi tvoje poučka připadá jako projev k žákům třetí třídy obecné školy. A já jsem přece jen o něco starší.

Safián
22. 08. 2012
Dát tip
Macecho, v tom se shodneme. Ničení dnes hrozí ze všech stran. Od kořistníků i od ochránců. Žijeme v době podivného jančení. Jedním z kořenů může být napapané ignorantství, slepota. Projevem nevědomá oslava blbosti. Proto mi tvoje báseň připadala, a to se netýká její kvality, jako naivní výzva kněze na bojišti právě zuřící bitvy.

macecha
20. 08. 2012
Dát tip
Jiří, děkuji za komentář.

macecha
20. 08. 2012
Dát tip
Safiáne,lépe je být povrchně vnímavý a naivní, než nevnímavý. Vůbec nemusím být "ochráncem přírody," abych viděla tu zkázu kolem nás.

macecha
20. 08. 2012
Dát tip
Alegno, díky.

macecha
20. 08. 2012
Dát tip
Alegno, díky.

Oldjerry
20. 08. 2012
Dát tip
Poezie není lexikon přírodních zákonů. Jsou to nevšední pohledy člověka na běžné děje, věci, stavy a těmi pohledy je jejich jednoduchost náhle polyformní. Na přírodní zákony máme fyziku - tam se zase nehodí zacházet s konstantami jako s proměnnými (:-D

Vampirelord
20. 08. 2012
Dát tip
Básnička nepoukazuje na povrchní vnímání....každý vnímá tak jak vnímá...a jestliže se někomu zdá že příroda není plná zloby, tak má asi pravdu...pragmatickou...ale tohle je písmák...emoce...chápeš to Safiáne ?

nostalgik
20. 08. 2012
Dát tip
babské kecy, či jen špás, na čarodějky kladivo kdo pil by vodu, prosím vás, když chodíme na pivo dub je dub, vůl zůstal volem pranostika pravdivá, bez vody a s pustým polem jsme na vymření a bez piva !!!

Safián
20. 08. 2012
Dát tip
Příroda nemůže být plna zloby,to je antropomorfní projekce, řídí se svými zákony. Básnička je naivní, ukazuje na povrchní vnímání. Jen doufám, že její výzvy nemají kořeny v napapaném ignorantství "ochránců přírody".

Alegna
20. 08. 2012
Dát tip
máš pravdu a díky za vlčí máky

macecha
20. 08. 2012
Dát tip
Děkuji všem za nahlédnutí a tipy.

lidstvo jde proti sobě*

Diana
20. 08. 2012
Dát tip
***

Vampirelord
20. 08. 2012
Dát tip
Krásné zastavení a pravdivé....***T

macecha
20. 08. 2012
Dát tip
Čudlo, díky :)

macecha
20. 08. 2012
Dát tip
Čudlo, díky :)

Čudla
20. 08. 2012
Dát tip
/*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru