Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tajemství věčného soubývání

05. 09. 2012
20
34
4528
Autor
cvrcka

Když se Ti vzdávám

a toužím po Tvém blízko

A abys kouzlil! Věděl, jak mě vzít

 

Když jsem ta pravá

když jsem Tvé ohnisko

…a když pak dřímáš a já chci Tebou být…

 

Když třeští hlava

a v dlani jsme si třískou

I když jsi vzdálen a když snad chceš svůj klid…

 

Tehdy

a vždycky znova

 

chci Tě ctít.


34 názorů

pété
10. 07. 2020
Dát tip

krásné. pro mě hmatatelně vystižená podstata sdělení. 


cvrcka
29. 06. 2020
Dát tip

Diky všem. 

 

Juliane  :) napsala jsem to ve 22 a s mužem uz mi to o té doby funguje 10 let. Dneska zrovna jsem o tom textu zase přemýšlela. Jak nemáme právo po nikom chtít, aby byl po našem.  Jak je to vlastně instantní rada, ze je první a poslední vždycky respekt. 

Vždycky znova. No matter what is going on about. 

Diky za obsáhlejší zpětnou vazbu. Svorcovou bych musela prozkoumat. 


Sahliger
29. 09. 2013
Dát tip

opravdu povedené **


mořský koník
08. 04. 2013
Dát tip cvrcka

nevím ani jak jsem se tu včil octla ale zkusím to  "vysvětlit" - su na tom jako clovrdik a ti před ním komu neseděl rytmus

a toužím po tvém blízkokdyž jsem tvé ohnisko ...

tohle nejde řešit "a" na začátku - oh-nis-ko má 3 slabiky a blíz-ko jen dvě - lichá sudá se rytmicky tluče - nejde o celkový počet slabik - jde hlavně o ty důrazné při rytmu

 


pété
05. 11. 2012
Dát tip

tomu rozumím. t


kudlankaW
06. 10. 2012
Dát tip

Povedené verše. Vo chtění....a ctění...vo randění. :-)


clovrdik
24. 09. 2012
Dát tip
takhle to vysvětlit neumím ... něco mě v tom prostě tahá za ucho, jestĺi snad nestejný počet slabik a nebo co já vím :-); rýmovaný věci se musej sakra umět, aby netahaly za ucho (to je důvod, proč rýmovaně nepíšu :-) )

cvrcka
24. 09. 2012
Dát tip
joj, tak to se ho musim zeptat, řek' mi prve, že měl radost, když dostal mé bá snění Tvému zdání činím za dost, tak snad názor nezmění... hm, mám pocit - nevím stále co přesně myslíš, ale... jde o ty slabiky? Už jsem to zmiňovala výše, že ty áčka jsou v podstatě "předtaktí", jde z toho krásně udělat triola a pak to sedí, myslel's toto?

clovrdik
24. 09. 2012
Dát tip
a toužím po tvém blízko když jsme tvé ohnisko ... přečti si to nahlas ... máš? ne? tak ještě dvakrát ... už víš, co na tom vadí? :-) A věcně... tvé přání je nasnadě, být jeho kočkou, však jak chudák cítí se, zrcadlem či čočkou? ;-)

cvrcka
24. 09. 2012
Dát tip
och, opravdový fyzik nemůže být špatný člověk! dokážeš trošku popsat, co se Ti na něm nezdá..? Mně to přijde celkem trefný, ale nejsem chlap. to je jistý :)

clovrdik
24. 09. 2012
Dát tip
cvrcko, spíš hmm hmm hmm, divný metafór...; ale nic ve zlým :-)

cvrcka
22. 09. 2012
Dát tip
clovrdiku, to jako myslíš, "hmm hmm hmm, nevím nevím, autorko, troufalý metafór.." anebo "hmm hmm hmm, to se mi zamlouvá..." ? :D víš co, u fyzika váhám :)

clovrdik
22. 09. 2012
Dát tip
no, to s tím ohniskem, hmm hmm hmm ... :-)

cvrcka
21. 09. 2012
Dát tip
no, promyšleného, třeba jak to samý udělat bez nich :) zatím žádné neubylo, takže dík za opětovné čtení, které každou báseň pozvedá :) poslední "sloka" je jenom dovětek, pointa, nemá se s ničím rýmovat /kromě toho "ctít", je to vlastně jen jeden řádek, rozdělenej do tří jen pro dosažení větší působnosti slov.

gringoo
12. 09. 2012
Dát tip
Co asi tak psát promyšleného o tom, že počet áček na počet slov se mi jeví jako přemrštěný. jinak se mi zdá škoda useknutého konce, a chybku bych viděl v rýmování vzdávám,pravá,hlava-znova, to znova zní jinak, krásu básně mi to kazí. první tři sloky jsou moc pěkné, tuším, že nějaké áčko ubylo :-) Měj se krásně.

cvrcka
08. 09. 2012
Dát tip
dapler... díky baaba.. že?! Je to zajímavý, často nejdřív nápad, pak za nehet snahy a někdy se to rozjede a někdy to jde do kelu.. ale... sedí mi to tam, i když uznávám, že by z toho (ze sebe) šlo asi vymáčkonut ještě o kapku víc. Původně to byla sms, tak jsem troooošku spěchala, nechat to zrát pár dní, možná ... vidíš, dík za motivaci ještě se zamyslet.. dám vědět.!

baaba
08. 09. 2012
Dát tip
...první, třetí super, druhá takňák, závěr dobrý :c)

dapler
07. 09. 2012
Dát tip
Když to tam je,není třeba se zamýšlet,ani kritizovat formu.

cvrcka
07. 09. 2012
Dát tip
Děkuji moc za pozastavení, čtení, chválení, tipování ;) gringoo: Návrh je zapotřebí!! Proč bych se měla zabývat nepromyšlenou kritikou... ;) /a jedna promyšlená kritika je lepší než tucet jedniček když nic, aspoň přinutí se zamyslet

alessi
07. 09. 2012
Dát tip
pekne dielo. tip

Myslím, že tohle dílko má svoji kvalitu. Mě každopádně zaujalo. Tipuji*

gringoo
06. 09. 2012
Dát tip
Návrh neni zapotřebí, lidem se to líbí.

srozumeni
06. 09. 2012
Dát tip
Já proti A nic nemám, je to hezké písmenko. A hlavně se mi celé verše moc líbí...***

cvrcka
06. 09. 2012
Dát tip
díky všem Jo, áček je tam mraky.... nějakej návrh? Ony trošku naznačujou kdy vždycky a vždycky znova... ale souhlasím, že to není moc košér a estetický, zkusím popřemýšlet a kdo Ti je ruší, gringoo ;)?

dapler
06. 09. 2012
Dát tip
Dobrý...áčka skvělá. t.

gringoo
05. 09. 2012
Dát tip
hezky napsané vyznání, jinak mi ruší spousty "áček"

cvrcka
05. 09. 2012
Dát tip
no, ty "a" jsou rytmicky jakoby předtaktí, první doba je až na "toužím" a "v dlani" jinak máš recht. ;) dík

Bj.
05. 09. 2012
Dát tip
roztomilé, líbí se mi metafora s třískou... :) akorát verš s ohniskem ti rytmicky nepasuje ke zbytku ;)vítej na písmáku...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru