Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

DŽARDA A BUZERANTI

08. 10. 2012
25
23
2177
Autor
brackenridge

Džarda měl kotlety moc rád. Často je smažil v pánvičce. Někdy však byl bez peněz. To si pak smažil topinky s česnekem. Dnes neměl peníze, ale na kotlety byla velká chuť. 

Tramvají odjel do bufetu, kde si dávali večeři pracující, turisté a náhodní brňané.

„Kofolu,“ objednal nerozhodně.

Tím se úplně vydal z drobných a nezbylo mu, než pozorovat vousatého horníka (povoláním sice nebyl stoprocentně jistý, ale takhle si horníka rozhodně představoval), jak nedbale krájí kotletu a žvýká sousta mastnými ústy.

„Dobrá kotletka?“ zeptal se ho ostýchavě.

„Dej si vodchod, buzerante.“

Tu růžovou bundu Džarda okamžitě rozstříhá a spálí! A nechá si narůst bíbra. A přestane používat deodorant, aby chlapsky smrděl. Měl na horníka docela vztek. Představil si, že by mu mohl na kotletu plivnout, až se nebude dívat. Zaprášený chlap si ale ani neodskočil. Lačně dorazil kotletu a odešel. Na talíři nezanechal nic.

Džarda dopil kofolu a odešel na tramvaj. Trochu se modlil k Bohu, aby horníka potrestal salmonelózou anebo aby rovnou umřel. V zatáčce se tramvaj naklonila a nenápadný výrostek se značkovým batohem na zádech bolestivě udeřil Džardu loktem do břicha.

„Buzerante,“ zaslechl se Džarda.

Nechápal. Jak mohla jeho slušná a zdvořilá ústa vypustit takové hrubé slovo?

„Co si to dovoluješ, ty vole?“

Levý hák do čelisti bolel ještě víc než výrostkův loket. Pár cestujících se nezúčastněně ohlédlo. Nějaký homosexuál dostává nakládačku.

Kofola z Džardy vypadla ještě před cílovou stanicí.

Když odemknul dveře, nejdříve rozstříhal růžovou bundu, a teprve potom přiložil led na oteklou čelist. Rozpálil olej na pánvičce a usmažil si topinku. Česnek příjemně voněl. Džarda pak objevil pod česnekem malý kus mrkve a umístil jej na dřevěný domeček v teráriu. Křeček hbitě vylezl ze skrýše a po žebříčku vyšplhal k mrkvi. Požitkářsky se do ní zahryzl.

„Jen si dej, ty malej buzerante,“ zašeptal Džarda láskyplně.


23 názorů

Diana
23. 06. 2013
Dát tip
Čím díl lepší! Džardu žeru :-)))***

Sebastiana
20. 10. 2012
Dát tip

Super....růžový trička nosili v 70 letech i ti, kdo hráli emo rock...


sharik
14. 10. 2012
Dát tip

docela drsný,.. ale jak jinak u tebe : D tip



Žardá...hehehehe

 


Dave Lister
08. 10. 2012
Dát tip

ha, růžová bunda!!a to dneska děsně frčí růžový trička ale asi je nosej jen šamponi a jiní exoti..metrouši třeba ..

 


VH64
08. 10. 2012
Dát tip
Tohle mají perfektně zmáknuté Francouzi. Rozdíl mezi topinkou a pečení je jen v rodu, pečeně je mužského, topinka ženského - le roti x la rotie (tu stříšku nad o tady neumím). Takže být Jarda Žardá, ani by možná rozdíl nepostřehl. Jo, textík - skvělé!

zítra už mu horník jistě dá kousnout kotlety...bez té bundy :o)

BigBivoj
08. 10. 2012
Dát tip
smažená mrkev není nad ní! :)

dik decka! :-)


Já radši osmažím kotletku do růžova, otevřu růžové Zweigeltrebe rosé a pozvu Růženku. Od ní by mi nevadilo, kdyby mmně na sousto plivla, když bych se nedíval. Možná ani, kdybych se díval. ((-:


Alegna
08. 10. 2012
Dát tip

:))) ***


:o)))) já mám toho džardu pořád raději:)


baaba
08. 10. 2012
Dát tip

:..jojo, Džardža je čupr, jako obvykle. Navíc bez bundy a kotletky :c)))


pedvo
08. 10. 2012
Dát tip

Zase jsi mě pobavila. Já už Ti asi Džardu nebudu komentovat, píšu vždycky to samé.


Kapsa
08. 10. 2012
Dát tip

: )


marcela.m.
08. 10. 2012
Dát tip

:)*


srozumeni
08. 10. 2012
Dát tip
Jako vždy-kouzelné...***

dik za precteni! :-)


Jarda! :O To je šok podobného ražení, jako když zjistíš, že Pan Božský se jmenuje John!

T. :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru