Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Studnice studu

Výběr: Print
08. 10. 2012
25
47
4446
Autor
MarK.
 
 
             Stydím se za lidi
                             uvnitř
             za lidi co se ven derou
             a identitu mou
             si pletou se svou
 
             stydím se za lidi
                                        co spěchaj
             co nedávaj krokům na výběr
             a jenom utíkaj
             jenom jdou
             a lžou podrážkám
             i lavičkám kolem sebe
 
             stydím se za cesty
             po kterých bezcílně šlapem
             za cesty
             které jako plíce
             stoupaj a klesaj
             a v ostrých zatáčkách se nestaraj
             zdali zakašlem
 
             taky se stydím za řeči
             za pořád stejný řeči
             o hanbě a lidech
             jako Já – jako Ty
             který se víc stydí než žijí
             který se živí studem
             a neustálým sebepřijetím.
 
 

47 názorů

MarK.
23. 04. 2013
Dát tip

Dakujem, Lakrov - tvoje slova ma velmi potesili!


Lakrov
23. 04. 2013
Dát tip

Tahle je jedna z nejlepších, co od tebe znám. Snad obsahem, s nímž se stotožňuji, snad jazykem (nečekaně českým -- vzpomínám si, že jazyky střídáš). Snad jen škoda, že slovo identita nemá nějaký jednoslovný český nebo slovenský ekvivalent...


MarK.
04. 01. 2013
Dát tip

A mne sa praveze ten kontras spisovnej a hovorovej alebo hovorovej a spisovnej reci velmi pozdava, lebo nepoznam nikoho, kto hovori iba spisovne alebo niekoho, kto pouziva iba hovorovy styl reci (jazyka). A to, ze ti posledny odstavec nie je jasny, tak s tym ja uz nic neurobim. Mozno raz ti jasny bude a ked nie, nic sa nedeje - nie vsetkemu musime vzdry rozumiet (na prvy dych, pohlad, dotyk).Prajem pekny den, Milly.


Milly
03. 01. 2013
Dát tip

Nelibi se mi tam kontrasty v jazyku- napr. Zdali zakaslem (misto zdali zakasleme), stridani hovorove reci se spisovnou- ktere, stejny.

Zivit se sebeprijetim?? To nechapu.


MarK.
14. 10. 2012
Dát tip

..v pohode, A.Storoznicyn - vsetko je tak ako ma byt - jazyk ani odev nie je az tak podstatny - kazdopadne som rad, ze si opat ku mne pribehol - dakujem.


  Tak tieto verše - 
            taky se stydím za řeči
             za pořád stejný řeči
             o hanbě a lidech
             jako Já – jako Ty
             který se víc stydí než žijí
-sú pre mňa o tých nad nimi :/
 
Ako to povedať,nie je to zlé,ale je to taká smiešna irónia.
A nepáči sa mi,že sa prevliekaš do českého kabáta, na to je tu pravej českej kože hádam dosť,hm...?

MarK.
11. 10. 2012
Dát tip

..dakujem, Tony
.. *


Tony.cs
11. 10. 2012
Dát tip

***


MarK.
09. 10. 2012
Dát tip

..podla mna je jedno, ci basnik alebo popelar, s neustalym sebeprijetim se cas od casu stretava kazdy z nas a dakujeeeem :)


Štírka
09. 10. 2012
Dát tip

dobře jsi to podal, a "neustálé sebepřijetí"... to je problém... Jednodužší je si někdy jentak plout dnem a prostorem a jen cítit vnější svět a to v příjemné podobě (ne,že by to přišlo samo, ne, že by to bylo pořád..., ale naštěstí...to existuje....Básníkům se tohle možná vyhýbá vice, než jiným...:-))  t*


MarK.
09. 10. 2012
Dát tip

..suhlas!
..thank you very much, jejdavilda! ;)


jejdavilda
09. 10. 2012
Dát tip

jen se nestyď za redakci

to raději přejdi k akci*


MarK.
08. 10. 2012
Dát tip

..dakujem, Evzenie


Souhlasím*


Hagrid
08. 10. 2012
Dát tip

ještě otázka - proč píšeš česky? :)


MarK.
08. 10. 2012
Dát tip

Cestina sa mi velmi paci - a vlastne ani uz neriesim, ci pisem po slovensky alebo po cesky - proste ako to pride z hlavy na jazyk - z jazyka na pery - z pier na pero a z pera na papier - tak to napisem :)

Niekedy mam pocit v cestine je text zvukomalebnejsi a rytmickejsi - taky spevavejsi ako v slovencine (napriklad tento) - v slovencine by to tak nevyznelo - zadrhavalo by to a citatel by musel text ovela viac prehltat, zut a travit.

Priznam sa, ze uz ani nerozlisujem v akom jazyku to je - u mna je dolezitejsi vysledok a celok ako jazyk akym to je napisane. Keby som vedel po finky, japonsky alebo iny jazyk a bol by mi taky blizky (az rodinny) ako cestina, tak kludne budem pisat aj v dalsom jazyku.

Haluz je, ze sa mi obcas stava, ze skor ako na slovensky ekvivalent hladaneho vyrazu si spomeniem na ten cesky - vravim, asi som velmi ovplivneny - teda moje podvedomie je ovplivnene knihami, casopismi v cestine, hudbou i internetovymi strankami.


Hagrid
08. 10. 2012
Dát tip

ještě otázka - proč píšeš česky? :)


MarK.
08. 10. 2012
Dát tip

..dakujem, Jerry - priznam sa, ze chvilu mi aj trvalo, aby som sam seba presvedcil o jej zverejneni - teraz som rad, ze som tak urobil - a nenechal si ju len pre seba - este raz Ti dakujem, Jerry.


Oldjerry
08. 10. 2012
Dát tip

Marečku - ta je neobyčejně vyzrálá a moc jsi mne s ní potěšil.


MarK.
08. 10. 2012
Dát tip

..kolko hviezdiciek, dakujem i za ne, srozumeni ;)


srozumeni
08. 10. 2012
Dát tip
****

Safián
08. 10. 2012
Dát tip

Jen nevím, je-li možné se stydět např. za cesty, já bych byl nas...


Safián
08. 10. 2012
Dát tip

Zpracoval jsi to dobře. Všechna čest.


MarK.
08. 10. 2012
Dát tip

..dakujem, brackenridge


autenticke a to se mi libi T


MarK.
08. 10. 2012
Dát tip

Ahoj Safian, neviem co je dnes alebo zajtra v mode, Cosmopolitan uz davno neodoberam a na Evu s Emmou som taktiez rezignoval ;) (zartujem:)
A presne ako pises: "Každý by se měl stydět především sám za sebe", ale to som vlastne vyjadril v zaverecnej strofe:
 

             Taky se stydím za řeči
             za pořád stejný řeči
             o hanbě a lidech
             jako Já – jako Ty
             který se víc stydí než žijí
             který se živí studem
             a neustálým sebepřijetím.

A Safian - dakujem. Vazim si tvoj nazor a pokial sa nemas za co stydet, kludne si v basni za "stud" dosat, co len chces ;)

MarK.
08. 10. 2012
Dát tip

..tiez som zo seba niekedy (viac i menej) prekvapeny - v poslednej dobe citam a hlavne asi pocuvam vela ceskej hudby, tak sa to nejak v mojom podvedomi udomacnilo az nakoniec zacala mysel mysliet cesky - mimochodom, asi to uz poznas, ale vies ako sa v poslednej dobe zdravia v Cechah? "Rad te vidim!" :)


Safián
08. 10. 2012
Dát tip

Pěkná báseň svého druhu, krásně vygradovaná. Jen mi tam nesedí onen stud. Dnes je v módě se za někoho nebo za něco stydět. Každý by se měl stydět především sám za sebe. Jiné slůvko sugerující účast by mi tam sedělo líp.


.dunaj.
08. 10. 2012
Dát tip

nie je zac - a vidis - psychicka porucha mi nenapadla... v tom pripade aj posledna sloka dostava priam existencialny presah :) subjektivno objektivny rozstep atd :) ... haluz ze si mal potrebu  napisat to v cestine .. nie ze by mi to vadilo :) vela zdaru


MarK.
08. 10. 2012
Dát tip

..presne tak, dunaj ako si napisal - je tam viacero vyznamov, ktory si vyberies necham na teba - taktiez by kludne mohlo ist o roz a viac-dvojenu osobnost ;)
..kazdopadne som velmi rad, ze si sa u mna opat aspon na chvilu zastavil :)


MarK.
08. 10. 2012
Dát tip

..feferonka, dadikova, Klubko, Alegna, Hagrid, marcelka, baaba - dakujem vam, ze sa sa prisli pozriet do mojej studnice studu ;)


.dunaj.
08. 10. 2012
Dát tip

nejak mi to nesedi vyznamovo ci co - čo derú sa von a identitu tvoju si zamienaju za svoju? cize co tym chcel autor povedat? ze nemás rád opisovačov pri dakej skuske na vš? :) alebo si myslia ze si myslis to co si myslia oni? cize niveluzuju ludstvo do jednej vyznamovej akoby metaroviny v ktorej individualne subjekty splyvaju v jeden kolektivny objekt? :)


feferonka
08. 10. 2012
Dát tip
Velmi pekne, az sa stydim. ;) *

dadíková
08. 10. 2012
Dát tip

z tebe je pražák nebo jak??

to pro nás moraváky je divné, staraj dělaj a co já vím eště :)


líbí se mi námět a část s plícemi bez jako


Alegna
08. 10. 2012
Dát tip

T*


Hagrid
08. 10. 2012
Dát tip

Líbí se mi to *


marcela.m.
08. 10. 2012
Dát tip

ešte mi napadlo že stydím se zato že se stydím..


marcela.m.
08. 10. 2012
Dát tip

no jo...:)*


baaba
08. 10. 2012
Dát tip

Celý pro zamyšlení - a ta část o cestách pro mou maličkost nej*


MarK.
08. 10. 2012
Dát tip

..ako vcera, tak aj dnes, dakujem Cudla!


Čudla
08. 10. 2012
Dát tip

Marku líbí se mi to moc. Dobře napsané a výstižné.  *


MarK.
08. 10. 2012
Dát tip

..ja dakujem, potomku - presne ako pises.


MarK.
08. 10. 2012
Dát tip

..a(j)vi - a(j)ja: "skuska mikrofonu, raz, dva, tri - skuska mikrofonu" :)
..prajem vam krasny zaciatok tyzdna a snad tymto "avizom" nikoho nenaseriem - good luck & smile :)


MarK.
08. 10. 2012
Dát tip

..dakujem, macecha.


macecha
08. 10. 2012
Dát tip

pěkně vystihnuto ... T***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru