Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

DŽARDA A KARAFIÁTY V AKCI

15. 10. 2012
22
16
1525
Autor
brackenridge

V sobotu Džardu vyzvedli rodiče. Ke slavnostní návštěvě prababičky Alžběty měl již připraven obrovskou kytici karafiátů. Ve flóře se příliš nevyznal, v akcích Tesca zato velmi, a květiny pro prababičku patřily do kategorie No nekup to, za tu cenu.

V černém saku si Džarda připadal jako havran, ale intuice mu napovídala, že na rozdíl od růžové bundy, si jej tentokrát nikdo nezapamatuje jako buzeranta.

„Že gratuluju!“ ozval se hlas sousedky.

„Vyřídím.“

Samozřejmě nevyřídí. I kdyby vyřídíl. Prababička, napojená na různé přístroje, očekávala narozeniny v nemocnici u Svaté Anny. Většinu času trávila v bezvědomí. Když se probrala, různě chroptěla a nebylo jisté, zda vnímá okolí. Pohybovala prázdnými čelistmi jako by žvýkala neviditelné želé. Želé, které ne a ne se rozpustit.

„Co ty boty?“ přivítala Džardu matka.

Plivnul na kapesník a trochu je přetřel. Podzimní plískanice. Teď navíc ještě špitál. Džarda se zhroutil do zadního sedadla. Dnešní den se mu moc nelíbil.

„To neměli jiný kvitka? Ty karafiáty jsou jak na MDŽ za komoušů,“řekl otec.

„Byly v akci,“ ohradil se Džarda.

Neobvyklý ruch kolem pokoje 201 naznačoval, že ve zdravotním stavu Alžběty Svítilové nastala změna. Sestry odjišťovaly brzdy pojízdného lůžka a tlačily prababičku kamsi do lůna Svaté Anny. Džarda zahlédl už jen pootevřená ústa propadlých tváří.

Místo gratulací čekali na chodbě.

Dobře, že jsem za ten pugét nedal plnou cenu, napadlo Džardu, ale hned se za svoji myšlenku zastyděl.


16 názorů

Diana
23. 06. 2013
Dát tip
Hodně černý humor...

VH64
24. 10. 2012
Dát tip

Jo jo...


Kapsa
21. 10. 2012
Dát tip

Skvěle; člověka v různých situacích napadnou různé myšlenky, které rychle zapudí, protože se nehodí do kontextu, k vážnosti situace nebo prostě vyděsí tvůrce jejich sobeckost.


Dave Lister
16. 10. 2012
Dát tip

Jo, no jo.Svatou Annu jsem navštívila naposled když tam umírala moje babička.Po hromadě let jsem jelo okolo v šalině.holt so it goes.


BigBivoj
16. 10. 2012
Dát tip

a udělal dobře... :)

a ty také!


srozumeni
16. 10. 2012
Dát tip
Prostě skvělé...***

dekuji vam moc za precteni a komentare!


..je to dobrák:)


Alegna
15. 10. 2012
Dát tip

:)*


marcela.m.
15. 10. 2012
Dát tip

super:)*


Nádherné. :) Věta "Většinu času trávila v bezvědomí" mě taky položila. :D


baaba
15. 10. 2012
Dát tip

...černý je to teda dost:)


Čudla
15. 10. 2012
Dát tip

/*


Většinu času trávila v bezvědomí. (-:

Krásný černý humor. Vlastně bych měl napsat "afroamerický humor", abych se vyjádřil  politicky korektně.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru