Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Myslím, tedy jsem?

26. 10. 2012
4
15
1985
Autor
jelimanka

zamyšlení v nemyšlení :)

Myslím, tedy jsem?

Jistota v prostotě nebo genialita pochopení?

Mysl se kdesi potácí,
preluduje ve svých snových realitách.

Hluboké pravdy nebo demagogie?

Čím víc myslím, tím víc tedy jsem?

Blbost,
lepší na to nemyslet.

 


15 názorů

Jonash
18. 02. 2013
Dát tip

ano.. občas lepší nemyslet... ;)


clovrdik
16. 02. 2013
Dát tip

myslím, tedy jsem ... teprve na cestě do putyky ;.-)


jelimanka
27. 10. 2012
Dát tip

Lukri: Díky moc :)


Lukri
27. 10. 2012
Dát tip
 

Je-li tedy život sám o sobě dobrý a žádoucí, a když si pak vidoucí uvědomí, že vidí, slyšící, že slyší, jdoucí, že jde a když máme i pro všechny ostatní činnosti vědomí, že jsme činní, takže vnímáme, že vnímáme, a myslíme, že myslíme, je to pro nás známka, že jsme.

Aristotolés


Lukri
27. 10. 2012
Dát tip
 

Je-li tedy život sám o sobě dobrý a žádoucí, a když si pak vidoucí uvědomí, že vidí, slyšící, že slyší, jdoucí, že jde a když máme i pro všechny ostatní činnosti vědomí, že jsme činní, takže vnímáme, že vnímáme, a myslíme, že myslíme, je to pro nás známka, že jsme.

Aristotolés


jelimanka
26. 10. 2012
Dát tip

srozumeni: děkuji krásně :)


jelimanka
26. 10. 2012
Dát tip

Petr_Fonvald: :D:D neznala jsem, už jsem znalá...;)

Kochan: Momentálně stále ještě pobývám u Descartese...Husserl příjde až s překročením vlastního stínu, mého, snad :)


srozumeni
26. 10. 2012
Dát tip
***

Já to znám i prarafrázovaný, "Coito ergo sum" :)


Kochan
26. 10. 2012
Dát tip

"filozofovat se dá v podstatě o všem, a to až do krajnosti"

kdybys to řekla takovému husserlovi, hnal by tě.


jelimanka
26. 10. 2012
Dát tip

Lydie: ano, filozofovat se dá v podstatě o všem, a to až do krajnosti :) Tento malý žblept jsem psala včera, asi ve 3 v noci, ještě u práce...

Kochan: ...ani ryba ani rak, je to tak :) díky

potomekšibeničníhodítěte: krásné :) děkuji Ti moc!

 


Kochan
26. 10. 2012
Dát tip

je zvláštní, jak tu verše nebo alespoň jejich nepravidelná forma táhnou. úvaha prostě musí být trochu jako báseň. ani ryba ani rak. to je zakletí písmáku: myslet si, že literatura není než báseň. je to zakletí i celého česka. takže palec dolů.


Kochan
26. 10. 2012
Dát tip

je zvláštní, jak tu verše nebo alespoň jejich nepravidelná forma táhnou. úvaha prostě musí být trochu jako báseň. ani ryba ani rak. to je zakletí písmáku: myslet si, že literatura není než báseň. je to zakletí i celého česka. takže palec dolů.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru