Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

.rozdíly mezi námi.

04. 11. 2012
16
20
1459
Autor
unisex

Hráli jsme Dixit. Petr vybral jednu z karet a řekl: Majkl.

Majkl je mrtvý, pomyslel jsem si, vybral kartu a dal ji Petrovi. Tipovali jsme, netrefil jsem se. Na Petrově obrázku byl muž s cylindrem stoupající po schodech vzhůru. Podobný výjev měl Michal na parte.

 

Ten den jsem tě vyzvedl u nemocnice. Pršelo. Měl jsem pocit, že mě tvá přítomnost uceluje.

"Seš si nějakej jistej."

Napadlo mě, že máš strach, když držím volant jen levačkou. Přiložil jsem na něj i druhou ruku.

Michal už několik dnů umíral. Jeli jsme se rozloučit. Zaparkoval jsem naproti domu, vystoupil z auta, slabost v nohách.

Zuzana otevřela dveře. Řekla, že Michal před několika minutami umřel. Chtěl jsem ho vidět, ty ne. Napadlo mě, že staneme-li před konečností přítele, třeba na chvíli přemostíme rozdílnost našich povah, nahlédneme se v opravdovosti.

Přistihl jsem se ve fascinaci. Michalovou smrtí vše zesyrovělo. Jeho rodiče, vyčerpaní a utrápení. Zuzana, vykupující se zpochybňováním skutečnosti a znovu vracející k pravdě. Michalovo tělo, které chtělo být viděno.

Stála jsi napravo ode mě, utěšovala Zuzanu. Nějak jsi tam nepatřila.

Rozdíly mezi námi.

 

"Čekáte tedy, že podzim vám ji vžene do náruče," řekl terapeut.

"Asi ano." Podzim mi ji vžene do náruče.

Tehdy jsem si neuvědomoval, že rozdílnost povah sám nikdy nepřemostím. Spoléhal jsem na čas.

Jako bych si ustlal u okna a čekal, až začnou padat první listy. Abych mohl začít žít.

 

Je podzim. Pod sněhem, před mrazem. Jsi mrtvě-živá. Michal ožívá z karet.

Za mraky tuším slunce. Osvětluje místo u mých nohou.

Svět se roztichl. Jak pomalu teď našlapuji ke smrti.


20 názorů

Madlen7
07. 01. 2013
Dát tip

Vůbec to není k hovnu!


Janina6
25. 11. 2012
Dát tip

Vidím, žes pozměnil závěr, zdá se mi to dobré. Najednou mnohem silněji vnímám text jako celek. A vidím všechno, co jsem kvůli původnímu závěru přehlédla.


unisex
11. 11. 2012
Dát tip

jasně, ta stejná ;)


Janina6
08. 11. 2012
Dát tip

Na rozdíl od Fruhlinga: pro mě až závěr. Text před ním není jistě špatný, ale jako by mohl být nahrazen mnoha jinými. Možná je to tím, že závěrečná myšlenka je tak silná sama o sobě.

(Mně přítomnost smrti někoho blízkého vždycky připomene spíš to, jak jsme všichni stejní.)


StvN
07. 11. 2012
Dát tip

Mně se líbí to ucelování. Píšeš trefně a je z toho cítit rozsáhlý podtext. V těch tvých textech, je to pořád stejná holka?


unisex
05. 11. 2012
Dát tip

Lévinase jsem nečetl, živím se teď spíš deseinsanalýzou. Původní ta věta není - inspirace pojetím lásky, jak ji interpretuje Hogenová.


Fruhling
05. 11. 2012
Dát tip
Obraz ve středu textu je dobrý: statický a přitom má určité vnitřní napětí. Jinak jde vidět, čím se intelektuálně živíš: tyhle fenomenologická verbální oběživa typu "vycházím ze sebe, abych se potkal v druhém" (ahoj Levinási) jdou mimo mě.

srozumeni
05. 11. 2012
Dát tip
*****

unisex
04. 11. 2012
Dát tip

F9: pro mě lepší držet slova než skalpel.. ale střílíš blízko


unisex
04. 11. 2012
Dát tip

dík ;)


oran
04. 11. 2012
Dát tip

paráda.


Diana
04. 11. 2012
Dát tip

Velice mne to zaujalo. Všedně, bez patosu napsáno, to má ještě větší účinek. Soucit, lítost, rozpaky a bezmoc se do čtenáře při četbě plíživě vtírají. Jakoby šlo spíše o poezii.***


unisex
04. 11. 2012
Dát tip

dík za kritiku. navázala jsi na moji přítelkyni.


unisex
04. 11. 2012
Dát tip

díky vindale. beru tě od nynějška jako svoji přítelkyni.


ano, to si virtuózně popsal to svoje mizerný datlování, pachti se dál, přítelkyně ti to pochválí, možná..

unisex
04. 11. 2012
Dát tip

díky vindale za názor, je pro mě radostí se s tebou takto míjet. kdyby tomu bylo naopak, bál bych se, že jsem se přiblížil k podobné nevztahovosti k lidem, jakou zažívám při četbě tvých stylizovaných odvlastněných textů


to tvoje psaní je studený jak psí čumák, bezkrevný, nudný, k hovnu..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru