Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

přísloví trochu jinak (46) - zemědělská úvaha švadlenky

29. 11. 2012
19
19
1742
Autor
aleš-novák

inspirováno Antonínem8 a jeho dílem (klikni a uvidíš)

píchla jehlou

kupce sena


19 názorů

A.H.
03. 03. 2013
Dát tip

A já chvíli přemýšlel, co je na tom celém divnýho. :D *


LV
12. 01. 2013
Dát tip

ejhle jehle*


Ferry
02. 12. 2012
Dát tip

Já myslím,  že píchala jeho v kupce sena (kolikrát? ať si každý myslí své) a Aleš se zde dopustil  překlepů.....


Toscana
01. 12. 2012
Dát tip

F.L.Vděk - to záleží na tom, jakého byla ta hospodyňka naturelu, pokud byla poněkud frivolnější, tak to vypadá spíš na variantu B :-))


Chockl
01. 12. 2012
Dát tip

A nebylo to naopak ? Nepíchal ji ten kupec sena ?


Antonín8
30. 11. 2012
Dát tip

Pěkná hříčka. Donutila k úsměvu.


F.L.Vděk
30. 11. 2012
Dát tip

Toscano, má tam být pro plot nebo pro plod?


...pro pírko i za plot skočí? kdo ví, jak to ta babička na stará kolena vůbec myslela?

ale k dílu: píchala jednou s kupcem sena nebo píchala jednou v kupce sena nebo jak to vlastně bylo??


jo :o)


Toscana
30. 11. 2012
Dát tip

"dobrá hospodyňka pro jehlu do stohu se svíčkou přes plot skočí" -  Aleši, na tohle znám ještě jednu parafrázi, myslím, že mnohem šikovnější, než byla ta původní od B. Němcové:

Dobrá hospodyňka přes pírko pro plot skočí.  :-)))) *t



FAE BOMB
29. 11. 2012
Dát tip

Vlastně mi to připomělo jednoho chlápka. Koupil si starej barák, ten zboural a na jeho místě postavil novej. Aby ušetřil, tak dřevo ze starýho baráku (krovy, prkna z podlahy, atd.) pálil v kotli ústředního topení. Topil, protože byla zima, protože byla zima, tak sněžilo a páč sníh klouže, tak začal sypat dvůr popelem. A dvůr byl jediný místo, kde moh' bezpečně parkovat svýho strašlivě drahýho jeepa. Potom co každejch 14 dní měl píchlý kolo, protože v tom popelu bylo spousta hřebíků. Trvalo docela dlouho, než všechny hřebíky kvůli narušení jejich odolnosti teplem neškodně zrezly...


čili tu máme další přísloví:

dobrá hospodyňka pro jehlu do stohu se svíčkou přes plot skočí.

 

je tedy fakt, že tím trochu utrpí tepelné zpracování jehly a povrchová úprava, ale něco za něco, že?


F.L.Vděk
29. 11. 2012
Dát tip

Povedená :-)


FAE BOMB
29. 11. 2012
Dát tip

Nevim, jakej hlupák tvrdil, že je těžký najít jehlu v kupce sena?! Já jsem jí našel dokonce ve stohu. Stačily mi k tomu sirky a po tejdnu pár bosejch dětí...


Kočkodan
29. 11. 2012
Dát tip

Tvárí se na to povznesene,

je hlavne klidas, odpoustí zene.

 

Mimochodem, taková nesikovná svadlenka se nastestí musí dlouho hledat.


Čudla
29. 11. 2012
Dát tip

Dobře mu tak. *


Alegna
29. 11. 2012
Dát tip

:) asi jí hledali spolu


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru