Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vlakem k Táboru

07. 12. 2012
8
9
1960
Autor
Movsar

Ohlédnutí na cestě

Věci bytují, řekl Martin H. Koleje smíchovské trati odrážejí světla lamp a odnášejí je někam do dálky. Za Martinem H. už težko, ale možná jeden podzimní večer svítí do tmy svou vzpomínku: v nedohledných řadách po dvou bytují a jsou vděčné, že alespoň v knihách mohou být i jinak než jako kusy železa. Děkují a myslí.

 

Benešovské ledy

Píšťalka jako povel znějící tmou benešovského nádraží. Tmou už pomalu promrzající do stran a do pozdního času. Ještě ale není radno vstupovat na led noci, vše má svůj čas.

 

Tábor o mikulášské noci

Na ulici v Táboře hlouček potulujících se dětí dotírá na čerta. Obrázek jak z Brueghela. Dávnověk si povídá s přítomností skrze tradici a dílo mistra. A všichni se tu radují z prvního sněhu, který nevypadá jinak než ten vlámský před staletími. We are the world, we are the children, zpívá se odkudsi.  

 

Chýnovské nádraží

V Chýnově před nádražíčkem stojí ve sněhu stará paní se psem. Vyhlíží vnučku a jak se setkají, hned se radují. Tady čekání ještě není nervózní. Ani v mokrém sněhu ne. A doma už vonějí buchty, a v nose to zaštípe od slz.


9 názorů

Movsar
09. 12. 2012
Dát tip

díky přátelé za čtení a potěšující slova.


Fruhling
07. 12. 2012
Dát tip
Jo, Tábor je zajímavé město, docela urbanistická rarita.

Max Hutar
07. 12. 2012
Dát tip

Jakže, Movsar a Martin H.? Autentické buchty a slzy?

Asi už opravdu bude advent.

Nejvíc se mi líbila třetí. Miluju Tábor (obzvlášť mezi branami starého města a nádražím), je to geniální město.

 

tipa


Garth
07. 12. 2012
Dát tip

pěkný :)


prvni me nevzala, mozna jsem ji ani neporozumel.

druha prilis strucna.

Treti je skvela!

ctvrta - mno na tebe s udivem - patos?!

suma sumarum na t to neni, ale vo to ti stejnak asi nejde tak co....

 


Kapsa
07. 12. 2012
Dát tip

Pěkné jako vždy.

Mám podezření, že jsi vlakoholik ; )


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru