Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nad zažloutlým albem 2.

29. 01. 2002
8
0
2297
Autor
Stevenson

Listuji v něm troch napřeskáčku.. snad nevadí.

Znovuobjevená krása.

 

Pohled na tu starou ženu mě fascinuje. Měkké ale výrazné linie stáří, vlasy daleko šedivější než jsem si pamatoval.

Čelo zvrásněné brázdami starostí, připomínajícími ale i dobré úrody, které z nich vzešly. Měl jsem neodbytnou touhu pohladit a všechny ty vrásky vyhladit dotykem lásky, díků a porozumění. A i nesplněných slibů.

Povídky celého jejího života v nich jsou vypsány. I ty, které jsem asi sám nikdy nečetl.

A náhle do mého obrázku vstupuje muž. Nakloněný nad křeslem sedící ženy. Objímá ji a zřejmě ji chce políbit do vlasů. Jeho ruce jsou zvýrazněny vystupujícími žílami a hlubokými vráskami, ale přesto vyzařují sílu. Nejen tělesnou. Neodolám a položím své na ty jeho abych tím vlastně mohl obejmout i ženu.

V jediném jasném okamžiku vidím záblesk štěsti v obou tvářích.

Štěstí, které může být jen důsledkem vědomí, že to všechno, všechny ty vrásky, bolesti, prohry i vítězství.. stály přece jen zato.

 

I za tuhle vybledlou fotografii v zažloutlém rodinném albu…


Jankav
04. 02. 2002
Dát tip
Moc pekne. Mas dar chytit za srdce. *

Stevenson
04. 02. 2002
Dát tip
.. D. priste z veselejsiho konce.)

Adina
01. 02. 2002
Dát tip
Máš Pravdu, bohužel se to málokomu povede.A tolik jsem to chtěla. Ale znám JEDNY takovéhle lidičky! Vlastně znala. TIP

Stevenson
01. 02. 2002
Dát tip
.. hodne lidi si i to "chteni" uvedomi az pozde., ale doufam, ze jsem nerozesmutnil. Dik. A to treti bude veselejsi, vlastne uz je,jen neviditelne, zatim.

Pepo
30. 01. 2002
Dát tip
***

mistr
29. 01. 2002
Dát tip
Mé album sice ještě není zažloutlé, ale čas od času si s ním také zavzpomínám. TIP

Stevenson
29. 01. 2002
Dát tip
.. dik za cteni.. pristi nebude tak melancholicke.) doufam.)

********

lupo
29. 01. 2002
Dát tip
no a neni v albu nejaka jina fotka? treba ta bolest ta by stala za videni, nebo pekna prohra...takhle je to barvotisk

Stevenson
29. 01. 2002
Dát tip
dik za precteni

pino15
29. 01. 2002
Dát tip
taky bych hladil, protože jsem nestihnul tolik, co bych měl :o)

Stevenson
29. 01. 2002
Dát tip
Pino/ ono se to malokomu bohuzel povede.-( priste bude veselejsi.)

Modona
28. 01. 2002
Dát tip
Z Tvých povídek nad zažloutlým albem je mi krásně smutno.*

Stevenson
28. 01. 2002
Dát tip
..)) tak si precti jine.. ))starsi, jsou srandovnejsi, snad.)D vdecna ctenarko..)

Modona
28. 01. 2002
Dát tip
Nejsem žádná vděčná čtenářka, Ty! :-)))) Nevím, jestli teď, nějak momentálně chci něco srandovnějšího, viš. Myslím, že ani ne.

Stevenson
28. 01. 2002
Dát tip
ale.. ja uz vlastne nektere smazal..(( a nektere nejsou pod timhle nickem..) .. tak tedy nevdecna??, ale to snad nejsi.., blahosklonna, bude asi,., ten pravny vyraz.)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru