Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lesní haiku

01. 01. 2013
4
10
1134
Autor
Or

budu moc vděčná za komentáře

Kořeny stromů

nad cestu prostupují

Mohyly v mechu


10 názorů

Jonash
01. 09. 2014
Dát tip

myslím si že ty mohyly tam patří... o tom to vlastně je.


jorel
29. 09. 2013
Dát tip

*


Rajmund
20. 03. 2013
Dát tip

Váhám jestli tam je přípustná metafora nebo ne. Jestli mech je sezónní slovo, snad. Kouzlo místa samého je letmo zachyceno.

Jinak se mi líbí.


snake_01
15. 01. 2013
Dát tip

není zač :o)


Or
15. 01. 2013
Dát tip

Jasně, stále se mi nedaří odpoutat od té metaforičnosti. Díky za připomínky ;-)


snake_01
15. 01. 2013
Dát tip

Já jsem se obával, že to tak bude - takhle:

jsou tací, kteří říkají (viz Kerouac), že haiku má být prostě koncentrovaná miniatura ve třech verších, pak bychom i tohle mohly nazvat jako haiku

a pak jsou tací, kteří vyžadují nějaká pravidla - a pak by tam trochu vadilo tp abstraktní myšlení (přirobvnání kořenů k mohylám) u japonského haiku by se zřejmě takový obrat neobjevil, protože je tam vše vyjádřeno přímo (soudím z překladů - japonsky neumím)

 

ale miniatura je to hezká


Or
15. 01. 2013
Dát tip

Kořeny vystupující nad zem porostlé mechem působí jako malé mohyly. Zároveň naše kořeny - předci a jejich hroby, tam je pro mě přesah. Jistě budu ráda, když to okomentuješ :) Prostě to jsou pokusy.


snake_01
15. 01. 2013
Dát tip

Já bych se rád vyjádříl, ale nerozumím významu - v haiku vy mělo výt vše vyjádřeno konkrétně, pak nerozumím propojení Mohyl a Kořenů.


Rendalt
02. 01. 2013
Dát tip

Krásné.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru