Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

konec světa a desatero přikázání

03. 01. 2013
6
8
1012
Autor
pavelpavel

Konec světa nastal neboť přestalo platit desatero…….


1. Nebudeš mít jiné bohy!.......

my lidé 3 tísíciletí máme bohužel mnoho bohů….jako :  Marx, Engels, Stalin, Hitler, Polpota…a tak dále…..a pak jsou bohové všednosti:  McDonald, Coca Cola, Ratingové agentury, burza, ekonomika….


2. Nebudeš zneužívat mého jména!....

ve jménu božím ( zneužitém)  se mnoho ublížilo…..ve jménu ekonomiky (těch co vládnou..) se okrádají lidé...


3. Budeš zachovávat den odpočinku!
neplatí již dávno..a celotýdenní provozy jsou zcela bežné

4. Budeš ctít otce a matku!
neplatí ani úcta k druhu rodu a vlasti…..

5. Nebudeš zabíjet!
co takhle v amerických filmech…a pak ve skutečnosti….a války…..

6. Nebudeš cizoložit!
necizoložit je v naší době téměř hřích…

7. Nebudeš krást!
lidé kradou a ještě tomu říkají dobré skutky, pro blaho naší země, pro dobro člověka…..

8. Nebudeš lhát!
zase neplatí…podívejte na politiky…vedoucí…zodpovědné jedince….novináře….televize…

9. Nebudeš žádostivě dychtit po ženě svého bližního!
ani tohle neplatí….za zády se svadí ženy i muži kamarádů a přátel

10. Nebudeš závistivý ani chamtivý!
k tomuto se není třeba vyjadřovat.......

 

 

p.s.  vše samozřejmně neplatí absolutně, jsou dobří lidé, ale media, televize… je nevidí a nechtějí vidět.  Neberu si patent na rozum a ani bych nemohl hodit kamenem, ale je to spíše k zamyšlení…co se vlastně děje…..


8 názorů

VH64
06. 01. 2013
Dát tip

Nepřesnosti v tak závažných soudech vždy vyvolávají jistá podezření...

1) Nebudeš mít jiného boha mimo mne

2) Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující. Stíhám... ...zachovávají.

3) Nezneužiješ jména Hospodina, svého Boha. Hospodin nenechá bez trestu toho, kdo by jeho jméno zneužíval.

4) Pamatuj na den odpočinku, že ti má být svatý. Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci. Ale sedmý den je den odpočinutí Hospodina, tvého Boha. Nebudeš dělat žádnou práci ani ty ani tvůj syn a tvá dcera ani tvůj otrok a tvá otrokyně... ...jako svatý.

5) Cti svého otce i matku, abys byl dlouho živ na zemi, kterou ti dává Hospodin, tvůj Bůh.

6) Nezabiješ.

7) Nesesmilníš.

8) Nepokradeš.

9) Nevydáš proti svému bližnímu křivé svědectví.

10) Nebudeš dychtit po domě svého bližního. Nebudeš dychtit po ženě svého bližního ani po jeho otroku ani po jeho otrokyni ani po jeho býku ani po jeho oslu, vůbec po ničem, co patří tvému bližnímu.


pavelpavel
04. 01. 2013
Dát tip

škoda....nic lidského není nelidské

 


srozumeni
04. 01. 2013
Dát tip
***

Alegna
04. 01. 2013
Dát tip

v zásadě s Tebou souhlasím, pokud lidé nezmění své myšlení a jednání, fyzický konec světa si přivodí zanedlouho sami, ono chování lidí bylo v podstatě od nepaměti stejné, jen možností a prostředků k hříhu je nyní víc


pavelpavel
03. 01. 2013
Dát tip

souhlasím...ale v tomto takzvaném civilizovaném světě..to ale vše dává dojem že to co mělo být základem neplatí...

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru