Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

První krok

11. 01. 2013
10
20
1358
Autor
Or

V záclonách růže pableskuje

svítání hraje na hoboj

své táhlé tóny Ze všech snů je

sbírá a svléká noční kroj

 

vzedmutý popůlnočním tichem

Slunce je rudý pláteník

Strojí se šibal naším hříchem

v ten obnažený okamžik

 

Dva páry bosých nohou tisknem

do prachu pokoje kde čas

i prostor mizí - mohou ti v něm

 

mé nohy cestu na rty klást

v tom prvním kroku spolu jihnem

a prvně jihne ráno v nás


20 názorů

Rajmund
20. 03. 2013
Dát tip

Líbí se mi Tvoje miniatury, v nich všechno hraje pospolu.


Oldrich
10. 03. 2013
Dát tip

První krok, asi bych to použil i jako komentář. Jdeš na tu poezii docela dobře. Leccos už ses naučil. Leccos už umíš napsat. I ten vázaný ti vlastně jde. První krok. Ale psát opravdové básně. Tam budeš muset ještě trochu popojít (teda jak já to vnímám), tam se budeš muset ještě porvat s jazykem i s vlastní poetikou. Ale rozhodně to nevzdávej a prosímtě neustrnuj! No a teď vidím, že komentoval dajakbol. To už tady mlátím prázdnou slámu. On je pan teoretik. Takže vedle mého dojmu to máš i argumentaci!


Tak tohle se mi fakt líbí...*


Petr.II
18. 01. 2013
Dát tip

jo, ... *


Skutečně povedené dílko. Velmi se mi líbí. Tip :-)


snake_01
12. 01. 2013
Dát tip

Dal jsem tip už v průběhu soutěže, takže si to zopakuju--- T


vkl
12. 01. 2013
Dát tip

Ale jo, vyzkoušet se má všechno, ale spíš bych to přenechal dávno zapomenutým obrozencům.


Or
12. 01. 2013
Dát tip

Moc mě těší, že se někdo zabývá formální stránkou, to se na Písmákovi zas moc často nečte, takže jsem ráda, že komentujete!

Je to historicky první sonet, který jsem napsala, jsem si vědoma nedokonalostí. Byl to pokus o historizující styl, proto ty "kulisy".


vkl
12. 01. 2013
Dát tip

Ty kulisy mě ale taky nepobuřujou, spíš si myslím, že jsou zbytečné a nic nevylepšují.


vkl
12. 01. 2013
Dát tip

No, mně ten rytmus nijak zvlášť nepobuřuje, ale spíš takové to rádobyvelké básnění plné pablesků, tónů a dalších kulis ;-)


Or
12. 01. 2013
Dát tip

Dajakbol, díky za komentář, jen to "metaforické čudo" - jestli si je neumíš představit, tak tě ještě čeká v životě lecjaké překvapení ;-)


dajakbol
12. 01. 2013
Dát tip

Edmund, Vkl, rytmus je v najlepšom poriadku. Subjektívnym pocitom to možno neotrasie, ale formálne to autor má dobre „ošetrené“: verše sú písané štvorstopovým jambom; nepárne ženským (hyperkatalektickým, predĺženým o jednu ľahkú dobu), párne mužským (akatalektickým, U–U–U–U–). Problém vidím skôr v rýmovaní. Chudoba. Sémantická i eufonická. Rýmy tak majú len kompozičnú  (tvoria sonet) a rytmizačnú (signalizujú koniec verša) funkciu. Neiskrí to v nich. Čas – klást  – v nás, to by som už naozaj nechal len zúfalým textárom popmusic. Vyzdvihol by som veršové presahy, ktoré rytmus oživujú. Na druhej  strane však tlačia do rýmov hluché slová. Z toho potom plynie i konvenčná, mdlá obraznosť básničky, z ktorej na mňa vyskočilo akurát metaforické čudo „mohou ti v něm / mé nohy cestu na rty klást“ – to si namôjdušu neviem predstaviť.


Rajmund
11. 01. 2013
Dát tip

Ráno je vděčným objektem pro básníky, Je shovívavé a nervy má jak špagáty,


vkl
11. 01. 2013
Dát tip

Souhlas s Edmundem


gringoo
11. 01. 2013
Dát tip
pěkně se čte

Diana
11. 01. 2013
Dát tip

Hezké *


marcela.m.
11. 01. 2013
Dát tip

Super..páči sa mi*


Čudla
11. 01. 2013
Dát tip

/*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru