Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vzpomínka

14. 01. 2013
2
10
1150
Autor
Zamila

Vzpomínka

Ulehly tvoje teplé šťastné tváře
ulehly do peřin od měsíční záře
ulehly a nechaly si zdát
sny, co ráno budou ti chtít brát

I úsměv v tobě tiše usíná
když polaská ho tvá něžná peřina
a když víčka tvoje propadnou se do snění
já přeju si, ať jsme si souzení

Takhle tě vidět usínat
a s tvými tvářemi si hrát
poslouchat tvoje srdce, ležet na něm a spát
tohle chci zažít ještě hodněkrát.


10 názorů

Miroslawek
05. 03. 2013
Dát tip

Nebudu vytýkat rymické nedostatky, které jsou tam od prvního verše ale soustřeďme se na to, jak zacházíš s jazykovým materiálem... a totiž trestuhodně lajdácky.

Účin básnické řeči je mimo jiné dán také její hustotou. A když se řekne hustota, je míněno zatížení slov významy.

Anafora v první strofě tolik nevadí, ač není dostatečně účelná, aby byla funkční, má svůj jistý smysl a opodstatnění. Ovšem třeba takové "tvoje (tvá/tvými) je tam 5x a množství dalších zájmen. Takhle/tohle, to jsou úplné piliny. Nešetříš s přívlastky, které mají jen příznakově ornamentální funkci.

Nejpodstatnější problém pak nástává tam, kde si vypomohu citátem:

Neštěstí špatných básní je v tom, že neříkají nic, než co je napsáno, neštěstí špatných obrazů je v tom, že v nich není nic, než co je na nich namalováno.Jindřich Chalupecký 

 


Zamila
17. 01. 2013
Dát tip

:-) :-)


gringoo
17. 01. 2013
Dát tip
Už to funguje! :-)

Zamila
16. 01. 2013
Dát tip

Aha, jsem tu nová, tak jsem z některých věcí ještě daněk :-) Díky :-)


gringoo
16. 01. 2013
Dát tip
Pokud odpovídáš na kritiky, klikni v levém spodním rohu, na toho, komu odpověď patří,pak dej odeslat, tím mu pošleš avízo, jinak si tvou odpověď málokdo přečte :-)

Zamila
16. 01. 2013
Dát tip

Tahle básnička je z mých nejstarších. Co se týče rýmů, vím o tom, jen prostě dávám přednost celkovému pocitovému vyznění než dokonalosti rýmů :-) Každopádně děkuju za konstruktivní kritiku, ráda bych si ji "vyslechla" i na své nejnovější básně :-) Taky se měj hezky :-)


gringoo
16. 01. 2013
Dát tip
Ahoj krajanko, trochu jsem tě pročetl, tvé básně by pro mně byly hezčí s použitím rafinovanějších rýmů, než je tváře-záře, zdát-hrát-brát-spát aj. Ani přemíra po sobě jdoucích "tvoje teplé šťastné" přívlastků nezní dobře. Pak ještě poladit rytmus a budeš psát (z mého pohledu) moc hezky. Měj se krásně.

Zamila
15. 01. 2013
Dát tip

Děkuji vám :-)


Líbí. Tip :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru