Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

oktet střech

02. 02. 2013
13
37
3059
Autor
hynajs

z cyklu "Autor si nepřeje, abyste přidával komentáře."

 

oktet střech

do kapky světa přikápnu pár svých not. Oknem – které slepím – bude vtékat mé

                                                                                        sperma do tvé hlavy: stejně jiné

kdo nespí, strnul. I svalil noční čerň.

Nebojí se nepřipravený! Něco, nebo něco

bílá hůl se láme o měkké kosti psa – ten dávno přiběhl

vrhnul do tvých podpisů. Je málo k mlčení.

ne, čekané hrudké proutí (ulítl ti vzduch i led)

Sova – jak vděčný mukl – středník – nesosnová, nejedlová

                                                                      nesou průhyb, nesme změny!

Prut tenkým vzduchem dosmrdí

            čí? dozlacena. 


37 názorů

*


baví mě, zajímavá věc*


helgard
24. 10. 2014
Dát tip

dej mi tip ce se od tebe dá číst.....ale orosím tě máš jen jeden pokus dobře zvažuj....rád přečtu a zhodnotím...


hynajs
23. 10. 2014
Dát tip

a co si krom tohoto vlastně ode mě četl?


helgard
22. 10. 2014
Dát tip

:-) neboj se z toho času co je mi drahocenný nedostáváš a i vteřinu, zbývá ale spousta času nedrahocenného a ten nelituji věnovat dokonce ani kravině a pomůže li ti to a začneš li poeziii skutečně vnímat a studovat a zabývat se jí, pak to byl dobře investovaný čas :-) 


hynajs
22. 10. 2014
Dát tip

kdo tě nasral? 8¨-)))

já vím, že to neumím..to mi nemusíš říkat..plýtváš svým drahocenným časem


helgard
22. 10. 2014
Dát tip

Samosebou klidně to vyřiď třeba babičce....Ale prosím tě drž se svého stylu. Egil je persona, která nerozumí normálnímu sdělení...jakmile to obsahuje něco logického a fonetického a znělého je to v háji....když mu to sdělíš stylem jakým píšeš.....(chtěl jsem napsat poezii, ale došlo mi, že bys tou slovu nerozumněl) ...ty své slátaniny, tak to bude o.k. A pěkný zbytek dne přeji....a hlavně nepiš, třeba si zpívej nebo maluj, ale hlavně nepiš, protože to fakt neumíš. 


hynajs
22. 10. 2014
Dát tip

to jsem rád, že to říkáš..hildegarde..vzkáži to egilovi..s chutí 8¨-)))


helgard
21. 10. 2014
Dát tip

Obdivuji lidi kteří dokáží napsat českým jazykem něco čemu rodilý mluvčí nemá šanci porozumět....Opět klasická ukázka nebetyčné kraviny bez jakéhokoliv náznaku poezie rýmu a fonetiky....dílo absolutně na hovno. smazat a začít znovui


hynajs
22. 02. 2013
Dát tip

oldo, to je dosti osobní narážka na egila..s těmi komentáři..což je autor předlohy..a jestli jsem zabil to dobré z předlohy? hmmm..kdo ví..


Oldrich
22. 02. 2013
Dát tip

Zřejmě tvoje nepřání komentářú není tak vážné, protože lidi tu komentují a ty se nijak nerozčiluješ.

Přišlo mi to jako hrozná blbost, když jsem se dočetl, že je to parodie, tak je to ještě větší blbost, protože jsi zřejmě zabil i to dobré z předlohy...


hynajs
12. 02. 2013
Dát tip

kill..já ne..já ne..já ne


KILL11
12. 02. 2013
Dát tip

mám problém s tou nepravidelností, která je teda zásadní. A skládáš k sobě myšlenky, které k sobě vůbec nejdou, vytváří to pak spíš z celku chaos.


hynajs
07. 02. 2013
Dát tip

nestál za nic..hlavně ho ten ješita smazal proto, že nedostal desítky tipů a neobjevil se titulní stránce ve zlatém výtěru


hynajs
06. 02. 2013
Dát tip

TO: o tom silně pochybuji..jednak egil nemá smysl pro humor a za druké - jak si na to přišel, že si z nás vystřelil?


Max Hutar
05. 02. 2013
Dát tip

Egil to smazal! ...asi měl svoje důvody. Kdyby sem hynajs dal od začátku odkaz, mohl této trapné situaci předejít. Jak je vidno, ne každý projíždí seznamem hlavních děl tak zuřivě (bohudík).

Musíš mi věřit Tangensi, já si nevymýšlím!!! :-D


Norsko 1
04. 02. 2013
Dát tip

první tři.


hynajs
04. 02. 2013
Dát tip

ani ne..


Norsko 1
04. 02. 2013
Dát tip

tři řádky.


Max Hutar
04. 02. 2013
Dát tip

Tangens_Omega: Co je parodie a co je z vlastní hlavy je zjistitelné srovnáním s původní egilovou básní "Kvartet strach". I když, pravda, jaksi jen formálně. Tahle báseň utápí svou hloubku - jakoukoliv - ve faktu že je odvozená z jiné jako pouhá provokace.

Pro mě je hodnotný ten konkrétní způsob posunu od jednoho k druhému, v samotných básních nevidím zas tak moc - originál není můj šálek kávy a tato parodie je mu natolik věrná (je natolik trefná), že ani toto není báseň, kterou bych si vychutnal.

Ty, Tangensi - jestli jsem to správně pochopil - chválíš uměleckou hodnotu tohohle díla. Pak se ale nacházíme v pikantní situaci, protože chválíš něco, co vyrostlo z velké části z egila, o kterého se zároveň otíráš... :-D

Je to něco podobného, jako kdybys nadával na Škodovy závody v MB a pak se rozplýval nad k nepoznání vytuněnou oktávkou, jejíž šasi a podstatná část dílů by ale byla ještě právě odtamtad.

Tohle není báseň, tohle je parodie, a kdo tomu přisuzuje kvality básně, tak si ze mě buď dělá šoufy a nebo se nechá opít rohlíkem.


Max Hutar
03. 02. 2013
Dát tip

Kdo chce parodovat, musí se snížit k tomu, čím opovrhuje - čímž svou pozici opovrhujícího zpochybní.

Je zážitek načíst si obě básně vedle sebe a srovnávat. Řečeno strukturalisticky: Parodující a parodované. Člověk vidí dílo v rozdílu, který ve skutečnosti je jeho vznikem. Snad by to ještě na tu egilovu báseň chtělo link, aby to bylo kompletní a méně sektářské.

Tipa. Taky musím poznamenat, že jsem se při prvním čtení smál.


.dunaj.
02. 02. 2013
Dát tip

tak toto mi nejak unika alebo nerozumiem cestine dobre - ale znovu v tom vidim daky moralny odkaz pre buduce generacie :)


nehorázné, tip


hynajs
02. 02. 2013
Dát tip

ale uranový!


oran
02. 02. 2013
Dát tip

:-), to je jasny vyber!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru