Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dovol mi zeptat se....

10. 02. 2013
3
15
1899
Autor
helgard

Miloučká upřímná a neuvěřitelně hřejivá...ve své jednoduchosti ji mám strašně moc rád.....

Báseň: Dovol mi zeptat se....
Autor: Petr Kysela
nezařazeno do sbírky.....


Když slunce kloní se k západu
ptám se tě co říkáš nápadu
sledovat jak klidně rudne na opuce
líbat se, hladit se, držet se za ruce

Než zase nad krajem zavládne noc
ptám se tě zda jak já chtěla bys moc
zůstat tu schoulená být strašně blízko
snažit se uvěřit žes moje štístko

dříve než klesati začne i rtuť
ptám se tě zdali bys neměla chuť
zabalit celičká krom tváře do deky
zůstat už jen se mnou nejlépe na věky...

© Helgard 2010


15 názorů

T_O_M_
01. 05. 2021
Dát tip

tak tohle je slabota, ale taky to už má svý léta...

 


nightoul
15. 03. 2013
Dát tip

Pročet jsem si pár vašich věcí a jen u tohodle mě napadla nějaká kritika, no, nelíbí se mi, že je to všechno obecné. Báseň se mi líbí samozřejmě, kdybych ji napsal, určitě bych si ji choval. Ale co myslím tou obecností, určitě jste to psal s myšlenkou na někoho konkrétního. Ale mně tam třeba chybí nějaký extrémně konkrétní motiv, který nikdo nezasvěcený nemůže pochopit, jen zasvěcení. Taky píšu tuhle námitku vzhledem k Osidiovi, na kterého jste mi psal kritiku, tam toho je právě spousty. To neříkám proto, že něco je lepší než to druhé, jen abyste mi rozumněl, jak to myslím. Jinak ale pěkné :) Dva tři konkrétní motivy (odkazy, vzpomínky..) a hned bych takovou báseň bral.


helgard
05. 03. 2013
Dát tip

snad pro tvé sklony k zločinu, já chytil jsem tě při činu......

nééé kendy počkej ....neblbni tohle je jinak ...tohle je fakt vážné....:-)

ano i tak se dá přijmout kritika děkuji za názor....


Kolombo
05. 03. 2013
Dát tip
Namaluju tvoje ruce dvě ještěrky na opuce na okamžik spící líně dvě lastury na mělčině ...

helgard
12. 02. 2013
Dát tip

:-))))))) Safiáne....tímto jste u mě vyhrál.....Nebudete věřit, ale já mám důkaz...ta báseň je opravdu stará tři roky....originál najdete na profilu helgard na lidech.cz....ale proč to píšu....třetí verš je hrob....v originále je tam napsánoKdyž slunce kloní se k západuptám se tě co říkáš nápadusledovat jak slunce rudne na opucelíbat se, hladit se, držet se za ruce

 

toto je originál, jak byl napsán - při přepisu sem, jsem to upravil na tuto verzi....a věřte mi. že je to jediná slabina té jinak perfektní foneticky dané rytmice....Ale vyhrál jste, tohle bylo jako byste mi koukal do hlavy....Stojím o Vaši kritiku a žádám Vás o studování mých produktů, protože Vy jste mi dokázal stejný způsob uvažování.....neuvěřitelné. Máte mou hlubokou úctu....


Safián
12. 02. 2013
Dát tip

Báseň spíše ženská. Bude se líbit. Půvab jí dodává i, v milostných básních zřídka používané a dobře držené, daktylské metrum. Okázale nevynalézavé rýmování odpovídá duchu básně. Přesto je tu jeden brutální kiks v rytmu i rýmování. Třetí verš první strofy je obtížné rytmicky přečíst, nahromadí se tu tolik překážek, že naděje, že metrum přenese předložku na (na opuce) je téměř nulová. Navíc se tu, díky nešťastné předložce na rýmuje na opuce s za ruce. To by snad bylo vysvětlitelné u zlomu v dramatické básní (jako akcent), ale v idyle?


helgard
11. 02. 2013
Dát tip

Děkujůůůů :-) krásný den disidentko....


helgard
11. 02. 2013
Dát tip

:-))) hlášení soudruha ředitele jsou vždy platná......


helgard
11. 02. 2013
Dát tip

že jo......taky ji mám moc rád....děkuji


To je prostě milé*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru