Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kdysi v Rakousku...

02. 02. 2002
3
0
1003
Autor
Agony

Patinová deska bronzových slavíků a modrá Vétřieska, železných (Ratiborů) Majzlíků mohla by zmizet, v rámci dobrých sousedských vztahů.

 

Před 35 lety, severní Korutany:

„Jörgu, no tak, Jörgu?“Matka volá malého Jörga k oslavě jeho narozenin.

V zahradě se pase pitbul a na stole vévodí čtyřpatrový dort ve tvaru Třetí říše. Než Jörg zmizí za veřejemi patricijských dveří, stihne ještě uštědřit nic netušícímu psovi políček. Přestože je agresivita tomuto plemenu vlastní a vrozená, nechá pes celou událost bez povšimnutí. Ví, co by ho čekalo.

         Netrpělivá matka vypráší několika dobře mířenými ranami Jörgovy tyrolácké kalhoty. Jindy by se pustil do breku, ale v den svých narozenin takovou radost matce neudělá.

         „Umyj si ruce, kolikrát ti to mám říkat,“ vzteká se matka.

Jörg odběhne a za chvíli se vrátí vymydlen, dokonce i s připnutou vázankou, kterou mu nejspíš opatřilo bázlivé služebnictvo ve snaze udržet Jörgovu matku v „rovnováze“.

         „Všechno nejlepší, miláčku,“ řekne matka a políbí Jörga na tvář.

„Díky mami,“ odvětí Jörg a žene se ke stolu s dortem.

         „Fall weiss, fall grünn,“ mumlá si pod tužkou namalovaný knír a krájí dort.

         „Und diesen Tschechen…. Vernichten!“vychrlí možná až příliš horlivě naučenou frázi ze své oblíbené knížky. Matka ho pohladí po vlasech a napadne ji, že s touhle generací, to Rakousko rozhodně neprohraje.  

 

 

 


Agony
16. 02. 2002
Dát tip
Prokletí: díky Mpj: možná, že bylo:)

Prokletí
04. 02. 2002
Dát tip
velice dobré!!!! Má to šmrnc, odpovídající vyjadřování, spád... Skvělé* m.

Mpj
04. 02. 2002
Dát tip
Pěkné, docela bych se nedivil, kdyby to tak bylo i ve skutečnosti. :oD TIP

Agony
03. 02. 2002
Dát tip
...nebo politická fikce, ale co kdyby:)

uranium
02. 02. 2002
Dát tip
Spíš politický komentář ne?:o) ale je to celkem vtipně psaný, víc takových věcí na úkor uslintané poezie. TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru