Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

pohádková úvaha s odchylkami

08. 03. 2013
11
29
2170
Autor
aleš-novák

http://kultura.idnes.cz/gay-osveta-princ-miluje-prince-ma-hotovy-cesky-preklad-p1a-/literatura.aspx?c=A130305_121127_literatura_jaz

nepohoršujme se

nad pohádkou

o dvou princích

že je homosexuální

 

vždyt pohádka

o Sněhurce

je tak trochu nekrofilní

 

a pohádka

o Žabím králi

je v podstatě zoofilní


29 názorů

Toscana
12. 03. 2013
Dát tip

Květoni, pro Járu nebylo nic natolik odvážné, aby se do toho s vervou nepustil - jinak by byl taky houbeles průkopník a největší český génius! :-))


Ale i tak je to na tehdejší poměry odvážný kousek. (-:


Diana
11. 03. 2013
Dát tip
Jenomže on Zlatovláska byl zakletý!!!, tedy v zoufale nenormálním stavu, Drsoni, vlastně Květoní! A dopadlo to výborně, Jasoň ho odklel a hra končí heterosvatbou. ;-)))

Ostatně, není to nic nového. Nikdo si nevzpomněl na cimrmanovské - On Zlatovláska se umí mečem pěkně ohánět?


FAE BOMB
10. 03. 2013
Dát tip

Docela by mě zajímalo, co by na zabití draka řekli ekologové. Tento živočišný druh se v přírodě prakticky nevyskytuje. Způsob jeho usmrcení navíc lze jen těžko označit za humánní. Usekání dvanácti hlav trvá nepřiměřeně dlouho, zejména pokud se zraněný živočich brání...

Malejm dětem ostatně podle "pokrokově smýšlejících" osob má bejt sexualita vtloukaná do hlavy už v předškolním věku. Možná se tak dočkáme i pohádky "O masturbujícím princi"...

Lakrov: Super!

 


Toscana
09. 03. 2013
Dát tip

Aháááá - a proto se vyplatí zaplatit překlad, že jich u nás v republice tolik je, že? :-))))  (Mj. od kdy to mají homosexuální páry zákonem povolené?)


to je spíš pro děti adoptované dvěma tatínky (nebo maminkami)...:o)


Toscana
08. 03. 2013
Dát tip

Mám pocit, že svět se úplně zbláznil... Svou sexuální orientaci si děti začnou uvědomovat až kolem puberty, ale pak už zase nečtou pohádky. Pro koho to ta pomatená Holanďanka vlastně napsala? Děti ve školce na to budou koukat jako že se učitelka (= předčitatelka) zbláznila - a nebudou daleko od pravdy... :-))) *t


Diana
08. 03. 2013
Dát tip

Úvaha se mi líbí, je vtipná.***    Pohádku Princ a princ si určitě nepřečtu, už z té recenze je mi nevolno... 


Kočkodan
08. 03. 2013
Dát tip
Me zase lezí v zaludku pochybný hrdina z dalsí známé pohádky. Jiz je nejvyssí cas, aby se na knizních pultech objevilo stravitelnejsí "Koblízek drzí dietu".

Pohádky jsou horrory a je s podivem, že se děti v podstatě nebojí. :-)


Lakrov
08. 03. 2013
Dát tip

Nebo starší verze (ještě z dob procedurálního programování) Panna a Cobol

http://knihy.bazos.cz/inzerat/22259286/Sobol-a-panna-Jozef-Weyssenhoff.php


a aktualizovaná (zkrácená) verze pohádky Panna a net...


Sirrah
08. 03. 2013
Dát tip

Takže se možná jednou dočkáme i románu o Lišce Ryšce a Ptáku Ohnívákovi :-)


to není básnička...:o)



LV
08. 03. 2013
Dát tip

Ruženka šípila, že princ je zviera


a ten název jsem poopravil, aby nesváděl k mylným názorům, že jsem zpozdilý :o)


Lakrov: ano, zoofilie a další jsou zatím na jiné úrovni. Ale kdo by před padesáti lety řekl, že bude možné uzavřít registrované partnerství s člověkem stejného pohlaví? Proto jsou uvedené příklady pohádek vlastně nadčasové...jen si správně uvědomit jejich význam.


LV
08. 03. 2013
Dát tip

Ruženka šípila, že princ je zviera


Lakrov
08. 03. 2013
Dát tip

A doplňuji, že odkaz, uvedený v prologu, nemá s úchylkou cokoli společného.


Božínku...  (-:


Lakrov
08. 03. 2013
Dát tip

Možná by se v pohádkách našlo těch úchylek ještě víc (Karkulčina fixace na červenou barvu, Růženčino sebepoškozování či Popelčina fascinace přebíráním odpadu). Zvažuji, zda se tomuto tématu nezačít vážněji věnovat. Děti na pohádky stejně s... setrvale nenacházejí čas, tak by se pobavili aspoň dospělí :-)


BBarkku
08. 03. 2013
Dát tip

cha. thank you, ofcourse. O Sněhurce je i trochu pedofilní- nezdá se mi normální, jak Sněhurka tíhne k trpaslíkům.    (ale to je samozřejmě trochu zavádějící,protože to nejsou děti,ale stejně je to divný;-) ) *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru